W nadchodzący weekend klienci ośmiu banków mogą napotkać problemy z dostępem do niektórych usług. Przyczyną są zaplanowane prace serwisowe oraz przerwy techniczne, które mogą wpłynąć na funkcjonowanie platform bankowych oraz możliwość korzystania z usług elektronicznych.
PKO BP
PKO BP zapowiedziało prace techniczne na najbliższą niedzielę, w godzinach 0:00-12:00. W tym czasie klienci nie będą mogli skorzystać z serwisu internetowego i telefonicznego iPKO oraz iPKO biznes. Funkcje takie jak Open Banking czy płatności w sklepach internetowych za pomocą usługi „Płacę z iPKO” również będą niedostępne. Aplikacja iPKO Biznes mobile nie będzie działać, zaś płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych będą możliwe tylko za pomocą Blika. Natomiast korzystanie z kart w bankomatach oraz sklepach stacjonarnych będzie możliwe. W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie jedynie autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty.
ING Bank Śląski
Prace serwisowe w ING Banku Śląskim odbędą się w niedzielę, w godzinach 0:00-12:00. Klienci mogą spodziewać się utrudnień w przelewach natychmiastowych oraz w przelewach na telefon Blik z ING do PKO BP. W godzinach 0:30-3:00 aplikacja mobilna i bankowość internetowa Moje ING będą działać w podstawowym zakresie. W trakcie przerwy będzie można sprawdzać stan kont i zlecać wykonanie przelewów, z wyjątkiem przelewów ekspresowych. Niedostępne będą również historia transakcji, zmiany w posiadanych produktach i zamawianie nowych oraz płatności BLIK.
Santander Bank Polska
Santander Bank Polska planuje prace serwisowe na noc z soboty na niedzielę. W tym czasie nie będą działać bankowość internetowa, aplikacja mobilna, przelewy natychmiastowe, płatności w sklepach internetowych, Blik ani Kantor Santander. Bez zakłóceń będą działać karty, bankomaty oraz wpłatomaty.
Pozostałe banki, takie jak BOŚ Bank, VeloBank, Toyota Bank, Nest Bank oraz Bank Pocztowy, również zapowiedziały prace serwisowe w wybranych terminach. Klienci powinni być świadomi możliwych utrudnień w dostępie do usług bankowych i dostosować swoje plany transakcyjne do zaplanowanych przerw technicznych.
Pamiętajmy, że celem tych działań jest zapewnienie bezpieczeństwa oraz sprawności funkcjonowania systemów bankowych. W razie wątpliwości warto skontaktować się z danym bankiem i upewnić się, jakie będą dokładnie konsekwencje dla naszych transakcji w trakcie zaplanowanych prac serwisowych.