Rada Unii Europejskiej w poniedziałek, przyjęła rozporządzenie dotyczące norm emisji dwutlenku węgla (CO2) dla pojazdów ciężkich, które zaostrzają dotychczasowe przepisy. Zgodnie z nowymi regulacjami, obowiązek redukcji emisji będzie dotyczył praktycznie wszystkich nowych pojazdów ciężkich, które posiadają certyfikowaną wartość emisji CO2, w tym mniejszych ciężarówek, autobusów miejskich, autokarów oraz przyczep.
POLECAMY: Deutsche Post wstrzymała krajowe dostarczanie listów drogą lotniczą, aby zmniejszyć emisję CO2
Według komunikatu Rady UE, nowe przepisy zachowują wcześniej ustalony cel redukcji emisji o 15 proc. do 2025 roku dla ciężkich samochodów ciężarowych o masie powyżej 16 ton.
Dla średnich ciężarówek o masie powyżej 7,5 tony, autokarów oraz niektórych specjalistycznych pojazdów, ustalono następujące cele: 45 proc. od 2030 roku (wzrost z poprzednich 30 proc.), 65 proc. od 2035 roku oraz 90 proc. od 2040 roku.
W przypadku autobusów miejskich ustalono cel osiągnięcia całkowitej bezemisyjności do 2035 roku. Cel pośredni, który ma być zrealizowany do 2030 roku, wynosi 90 proc. Autobusy międzymiastowe będą zwolnione z tego wymogu, ponieważ zostaną traktowane jako autokary w kontekście pomiaru emisji.
Rozporządzenie zostanie teraz podpisane i opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, wchodząc w życie 20 dni po publikacji.
Jeden komentarz
Dla euroosłów zakaz latania samolotami, wywoływania konfliktów w Europie. Co za podłość, jeść robaki, zielony nieład i co jeszcze pachołki globalistów chcą zrobić? Ale tu już koniec bliski Soros, Schwab i paru innych białe kapelusze wysłali do właściwego świata, czyli do zaświatów