Szef nowego Departamentu Efektywności Rządowej USA (DOGE), amerykański przedsiębiorca Elon Musk, oświadczył, że nie zamierza składać oferty kupna sieci społecznościowej TikTok i nie jest „zainteresowany” jej przejęciem.
POLECAMY: Chińczycy rozważają sprzedaż TikToka Muskowi
Wcześniej Bloomberg, powołując się na źródła, poinformował, że chińscy urzędnicy rozważają możliwość przekazania kontroli nad operacjami TikToka w USA Muskowi. Później serwis społecznościowy TikTok nazwał doniesienia o rzekomej planowanej sprzedaży swojej działalności w USA Muskowi czystą fikcją.
„Nie składałem oferty kupna TikToka. Nie mam planów co do tego, co zrobiłbym, gdybym był właścicielem TikToka… Nie mam ochoty kupować TikToka” – powiedział Musk na konferencji w Niemczech, a nagranie jego przemówienia opublikowano na kanale Welt Documentary na YouTube.
Biznesmen podkreślił, że nie nabywa niczego wyłącznie ze względów ekonomicznych i zazwyczaj tworzy firmy od podstaw, zamiast je kupować. Jednocześnie Musk zauważył, że mógłby zbadać algorytm TikToka i możliwości jego udoskonalenia.
Przedsiębiorca twierdzi, że sam nie korzysta z tego portalu społecznościowego.
W kwietniu 2024 r. ówczesny prezydent USA Joe Biden podpisał ustawę przewidującą przekazanie kontroli nad serwisem społecznościowym TikTok amerykańskiej firmie pod groźbą zakazu jego działalności w Stanach Zjednoczonych. Według dokumentu, do którego dotarła agencja RIA Novosti, nowo wybrany prezydent USA Donald Trump zwrócił się do Sądu Najwyższego o odroczenie zakazu działalności chińskiego portalu społecznościowego, aby mógł rozwiązać spór po objęciu urzędu 20 stycznia.
TikTok to aplikacja do tworzenia i oglądania krótkich filmów, której właścicielem jest chińska firma ByteDance. Został wydany w 2018 roku. Portal społecznościowy znajduje się pod szczególną obserwacją ze strony władz USA, które obawiają się, że chiński rząd może żądać danych użytkowników lub wykorzystywać aplikację do szerzenia propagandy. Właściciel TikToka wielokrotnie wyrażał sprzeciw wobec tych obaw. TikTok ma około 170 milionów użytkowników w Stanach Zjednoczonych.