W nadchodzący weekend klienci kilku banków muszą przygotować się na pewne niedogodności związane z planowanymi pracami serwisowymi. Podobnie jak to miało miejsce tydzień temu, najbardziej znaczące przerwy w usługach bankowych planowane są w Santander Banku i Banku Pocztowym. Problemy dotkną głównie usługi takie jak Blik, płatności internetowe oraz aplikacje mobilne. Banki, które zostaną objęte tymi pracami serwisowymi to:
- Santander Bank Polska
- Bank BNP Paribas
- Bank Pocztowy
- VeloBank
- Nest Bank
- Toyota Bank
- ING Bank Śląski
Klienci tych instytucji bankowych powinni być przygotowani na ewentualne utrudnienia związane z dostępem do swoich kont online oraz wykonywaniem transakcji za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Warto zwrócić uwagę na oficjalne komunikaty banków w celu uzyskania dokładnych informacji dotyczących zakresu i czasu trwania prac serwisowych oraz ewentualnych alternatywnych sposobów korzystania z usług bankowych podczas przerw.
Santander Bank Polska. Przerwa w piątek przed północą
Ze względu na prace techniczne planowane w Santander Banku w nocy z piątku na sobotę, tj. 20/21 października, klienci będą musieli zmierzyć się z kilkoma niedogodnościami. W godzinach od 23:00 do 7:30 nastąpią następujące ograniczenia:
- Nie będzie możliwości wykonania przelewów natychmiastowych, w tym Express Elixir i Bluecash.
- Płatności w sklepach internetowych za pomocą Przelew24 będą niedostępne.
- Usługi bankowości internetowej oraz aplikacja mobilna nie będą dostępne.
- Funkcja Blik nie będzie działać.
- Kantor Santander będzie niedostępny.
Niemniej jednak, w tym okresie karty, bankomaty i wpłatomaty bankowe będą działać bez zakłóceń.
Bank BNP Paribas
Bank BNP Paribas również przewiduje nocną przerwę z powodu prac serwisowych. W nocy z piątku na sobotę, tj. 20/21 października, od godziny 21:00 do godziny 6:00, następujące systemy będą niedostępne: GOonline Biznes, GOmobile Biznes i GOconnect Biznes (Host to Host).
W przypadku Banku Pocztowego, klienci muszą przygotować się na przerwy związane z pracami modernizacyjnymi w sobotę, tj. 21 października, od godziny 8:00 do godziny 20:00. W tym czasie niektóre usługi nie będą dostępne, w tym bankowość internetowa, mobilna i telefoniczna. Klienci zostaną dotknięci brakiem dostępu do płatności mobilnych Blik, płatności Pay-By-Link, płatności MoneyGram, przelewów i operacji kartami w bankowości internetowej i mobilnej, automatycznych płatności za autostrady Autopay, doładowań telefonów na kartę oraz wielu innych usług i wniosków dostępnych w Markecie Cyfrowym, wniosków o karty debetowe i wiele innych operacji. Należy spodziewać się również przerw w obsłudze produktów oraz wpłat i wypłat gotówkowych w placówkach Poczty Polskiej oraz operacji finansowych dokonywanych za pośrednictwem Infolinii.
Klienci powinni być świadomi tych ograniczeń i mogą poszukiwać alternatywnych metod obsługi swoich bankowych potrzeb podczas tych przerw.
W tym czasie płatności kartą w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz wypłaty z bankomatów będą przebiegać bez zakłóceń. Infolinia będzie działa tylko w trybie informacyjnym.
VeloBank. Bez Blika
W wyniku planowanych prac technicznych w VeloBanku, klienci będą musieli przygotować się na przerwę w dostępie do niektórych usług w nocy z soboty na niedzielę, tj. 21/22 października. Przerwa ta będzie trwała od godziny 23:50 do godziny 6:00 i wpłynie na następujące obszary:
- Usługi bankowości internetowej oraz mobilnej zostaną tymczasowo wyłączone.
- Funkcja Blik nie będzie dostępna.
- Opcja płatności kartą online będzie niedostępna.
Mimo tych ograniczeń, klienci wciąż będą mogli korzystać z niektórych usług. W szczególności, będą mieli możliwość wpłacania i wypłacania gotówki z bankomatów za pomocą swojej karty. Ponadto, płatności kartą płatniczą oraz zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych będą działały bez zmian, co oznacza, że zakupy i transakcje w punktach handlowych będą nadal możliwe.
Warto, aby klienci byli świadomi tych ograniczeń i dostosowali swoje plany, uwzględniając czas trwania prac serwisowych w VeloBanku. Jeśli konieczne, mogą również zwrócić się do banku w celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących dostępności usług i ewentualnych alternatywnych środków dostępu do swoich środków finansowych podczas przerwy.
Nest Bank. Przerwa niedzielna
W dniu 22 października, od godziny 0:30 do godziny 7:00, Nest Bank przewiduje prace modernizacyjne, które wpłyną na dostępność niektórych usług bankowych. W tym okresie, klienci banku nie będą w stanie:
- Zalogować się do bankowości internetowej ani korzystać z aplikacji mobilnej.
- Dokonywać zmian w limitach w bankowości internetowej.
- Wykonywać transakcji przy użyciu Blika ani Visa Mobile.
- Potwierdzać płatności za zakupy online za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
- Dokonywać płatności w sklepach internetowych przy użyciu linka.
- Modyfikować limitów płatności w bankowości elektronicznej.
Mimo tych ograniczeń, klientom nadal będzie dostępne korzystanie z kart płatniczych, a także możliwość płacenia za zakupy za pomocą Apple Pay, Google Pay oraz zegarków lub opasek takich jak Fitbit i Garmin Pay w sklepach stacjonarnych. Dodatkowo, będą mieli możliwość wpłacania i wypłacania gotówki z bankomatów przy użyciu swoich kart płatniczych.
Toyota Bank: Prace Serwisowe i Ich Potencjalne Skutki
Toyota Bank planuje prace serwisowe, które mogą wpłynąć na dostępność pewnych usług bankowych w dniach 22 października od godziny 15:00 do godziny 22:00 oraz 23 października od godziny 22:00 do godziny 23:00. Klienci mogą napotkać trudności związane z następującymi obszarami:
- Dostępem do systemu bankowości elektronicznej.
- Autoryzacją płatności kartowych.
- Korzystaniem z automatycznego serwisu telefonicznego.
- Dostępem do wyciągów.
- Usługami tzw. szybkich płatności.
Klienci powinni być świadomi tych przewidzianych ograniczeń i mogą rozważyć dostępność alternatywnych środków dostępu do swoich usług bankowych podczas tych okresów przerw. Przed planowanymi pracami serwisowymi warto skonsultować się z bankiem w celu uzyskania dokładniejszych informacji na temat dostępności usług i potencjalnych skutków przerw dla klientów.
ING Bank Śląski. Bez modułu Makler
Planowane prace techniczne w ING Banku Śląskim wpłyną na dostępność modułu Makler w systemie bankowości internetowej w dniu 21 października, od godziny 8:00 do godziny 16:00. W związku z tym klienci, korzystający z tego modułu, nie będą w stanie go używać przez wyznaczony okres.
Warto poinformować, że moduł Makler umożliwia klientom przeprowadzanie transakcji na rynku kapitałowym, takie jak zakup i sprzedaż akcji czy innych instrumentów finansowych. W związku z tym ograniczenie dostępu do tego modułu może wpłynąć na zdolność klientów do zarządzania swoimi inwestycjami w tym okresie.