Wkrótce na polskim rynku zadebiutuje nowa sieć stacji paliw, co oznaczać będzie dodatkowe miejsca, w których kierowcy będą mogli zatankować benzynę, olej napędowy i gaz propan-butan (LPG). Ten nowy gracz na rynku to firma Dino, która planuje utworzenie własnej sieci stacji paliw w bliskim sąsiedztwie swoich istniejących sklepów. Teraz pojawia się pytanie, kiedy dokładnie można spodziewać się otwarcia tych nowych stacji paliw i jakie będą ich szczegóły?
Zapraszamy do zapoznania się z naszym obszernym artykułem, w którym dokładnie analizujemy tę kwestię oraz udzielamy odpowiedzi na wiele innych pytań związanych z tym ekscytującym rozwojem.
Nowa sieć stacji paliw w Polsce
Ostatnio zauważalny jest trend, w którym wiele marek prowadzących sklepy decyduje się na rozszerzenie swojej działalności o własne sieci stacji paliw. Przykłady takich firm to między innymi Intermarche, Carrefour czy Auchan. Teraz do tego grona może dołączyć sieć Dino, która złożyła wniosek do Urzędu Regulacji Energetyki o uzyskanie koncesji na handel paliwami ciekłymi. 16 maja 2023 roku otrzymała pozytywną odpowiedź w tej sprawie, co pozwoli jej uczestniczyć w obrocie paliwami, korzystając z kart paliwowych Orlenu. W związku z tym, pojawia się pytanie, kiedy możemy spodziewać się nowej sieci stacji paliw w Polsce?
Według informacji zamieszczonych w dzienniku „Legaartis.pl”, plany rozwoju sieci stacji paliw przez Dino były tematem dyskusji w branży od kilku lat. Teraz firma pragnie zrealizować te plany i stworzyć własną sieć stacji paliw. Wiadomości Handlowe podają, że Dino aktualnie prowadzi rekrutację specjalisty ds. paliw, którego zadaniem będzie wspieranie projektów związanych z rozbudową sieci stacji Dino.
Górnicka podkreśla, że plany Dino nie są zaskoczeniem, ponieważ firma wcześniej skoncentrowała się na klonowaniu swojego modelu biznesowego i otwieraniu kolejnych sklepów. Teraz jasno widać, że Dino dąży do dywersyfikacji swojej działalności. Niedawno firma wyrażała zainteresowanie e-commerce i rynkiem drogeryjnym, a teraz kieruje swoje kroki ku stacjom paliw. Według Górnickiej, lokalizacje sklepów Dino mają przewagę, ponieważ znajdują się w miejscach, które mogą nie być atrakcyjne dla dużych koncernów paliwowych. Teraz, stając się dostawcą paliw w tych obszarach, Dino może przyciągać lokalną społeczność, która dotąd miała ograniczony dostęp do stacji paliw. To może stanowić kolejny atut w strategii rozwoju firmy.
Nowa sieć stacji paliw podbije serca polskich kierowców?
Jeśli Dino rzeczywiście zdecyduje się wejść na rynek paliwowy, można oczekiwać, że większość stacji paliwowych będzie zlokalizowana przy sklepach zarządzanych przez tę sieć. To zapewne przyczyni się do zwiększenia zainteresowania tą ofertą. Klienci będą mieli okazję łączyć zakupy w sklepach z tankowaniem paliwa, co na pewno przyniesie dodatkowe korzyści.
Obecnie w naszym kraju przy sklepach wszystkich sieci istnieje 171 stacji paliw, więc po wejściu Dino na rynek, ta liczba może znacząco wzrosnąć o kolejne punkty, gdzie będzie można zatankować benzynę, diesel i LPG. To z pewnością będzie korzystne dla kierowców. Czy cieszycie się z takiego obrotu spraw? Będziemy was na bieżąco informować, gdy tylko otrzymamy dokładne informacje dotyczące daty wprowadzenia stacji paliw Dino na rynek.