Portal społecznościowy X należący do miliardera Elona Muska może stracić do 75 milionów dolarów do końca roku z powodu odmowy współpracy przez niektórych reklamodawców po uwagach biznesmena na temat Żydów – donosi New York Times.
POLECAMY: Musk ostro zareagował na oskarżenia o antysemityzm
„Sieć społecznościowa X może stracić nawet 75 milionów dolarów przychodów z reklam do końca roku po tym, jak dziesiątki dużych marek zawiesiło z nią współpracę” – czytamy w raporcie.
Gazeta powołuje się na wewnętrzny dokument firmy, który mówi, że nawet 200 firm może zawiesić współpracę. Według działu sprzedaży sieci społecznościowej, jeśli reklamodawcy nie powrócą, straty do końca roku mogą wynieść powyższą kwotę, podano w raporcie.
Musk został wcześniej skrytykowany za rzekomo antysemicki komentarz pod publikacją jednego z użytkowników w sieci społecznościowej X. Ten ostatni napisał, że Żydzi „szerzą nienawiść do białych”, ale poprosił, aby nie traktować ich w ten sam sposób, a Musk nazwał tę tezę „prawdziwą”. Po oświadczeniu biznesmena wiele dużych firm (na przykład Walt Disney, Apple i Sony Pictures) zawiesiło reklamy w sieci społecznościowej. Przedsiębiorca obiecał podjęcie kroków prawnych przeciwko wszystkim uczestnikom kampanii przeciwko niemu.