Propagandowa TV Republika znajduje się w kłopotliwej sytuacji, tracąc stopniowo swoich reklamodawców po kontrowersyjnych wypowiedziach jej gości. Fale skandalu sięgają coraz szerszego grona, co skutkuje rosnącą liczbą firm przystępujących do bojkotu stacji.
Kula śnieżna skandalu: Reklamodawcy uciekają
Kryzys wokół TV Republika narasta z każdym dniem. Kontrowersyjne wypowiedzi gości stacji, takie jak te dotyczące tatuażu numerów na lewej ręce czy porównania imigrantów do „niepotrzebnych odpadów”, spowodowały, że liczne firmy postanowiły zerwać współpracę. Ekspert ds. wizerunku, Marek Skała, zauważa, że sytuacja ta budzi wstydu, co skłania firmy do opuszczenia stacji.
Skandaliczne wypowiedzi gości
Skandal rozpoczął się od wypowiedzi Janusza Pietrzaka, który w sylwestra użył określenia „okrutne żarcie” z imigrantami, sugerując nawet możliwość umieszczania ich w obozach koncentracyjnych. Marek Król oraz poseł Marek Jakubiak również przyczynili się do kontrowersji swoimi komentarzami. Te skandaliczne słowa przelały czarę goryczy, a firma TV Republika nie tylko nie odcięła się od nich, ale wręcz broniła ich.
Rosnąca Lista Reklamodawców, którzy Odeszli
Reakcją na te skandaliczne wypowiedzi było odsunięcie się od stacji przez wiele znanych marek. Ikea, Carrefour Polska, Adamed Pharma, Pyszne.pl, Skoda, OtoDom, Santander, Master Card, Tarczyński, Aflofarm to tylko niektóre firmy, które zdecydowały się na bojkot. Wzrost liczby rezygnacji jest ewidentny, a znikające reklamy z anteny stają się coraz bardziej widoczne.
Nie wszystkie firmy zdecydowały się na bojkot
Mimo ogólnego trendu bojkotu, niektóre firmy postanowiły utrzymać swoją obecność w TV Republika. Reklamy Banku Millennium, STS Zakładów Bukmacherskich, parówek Berlinki, Nurofen, Telezakupów Mango, Biovital, SkyShowtime, HERO WARS, Tadalafil Maxigra, MÖLLER’S, Famotydyny Ranigast, Aspirin® C, Pilarek Stihl, Polsat Box, Żywca Zdrój były emitowane od północy do godz. 12 w środę 10 stycznia. Niektóre marki, takie jak Storytel AB, Perła, Lidl, KIA, Home.pl, XTB SA, Plus czy Telezakupy Mango, dołączyły do stacji również w piątek.
Polsat Media jako ostrzeżenie przed bojkotem
Spółki Zygmunta Solorza, właściciela Polsatu oraz Polsat Media, które sprzedaje czas reklamowy w Republice, nie zdecydowały się na bojkot. Ostrzeżenie Polsatu wskazuje na konsekwencje dla domów mediowych, które zdecydują się na wycofanie reklam z TV Republika.
Firmy, które jeszcze zastanawiają się nad bojkotem
Niektóre firmy, takie jak Bayer czy Lidl, nie ogłosiły jeszcze decyzji o bojkocie. Lidl wyraża jednak wiarę, że na antenie nie będzie promowania nienawiści i dyskryminacji. Animex, producent Berlinek, rozważa wewnętrznie ewentualne kroki, ale jeszcze nie podjął ostatecznej decyzji.
Konsekwencje bojkotu: Storytel i STS przerywają emisję reklam
Reklamodawcy Storytel i STS zapowiedzieli przerwanie emisji reklam w TV Republika. XTB dołączy do nich od lutego, co jest kolejnym uderzeniem dla stacji.
Podsumowanie
Napięta sytuacja wokół TV Republika to efekt kontrowersyjnych wypowiedzi gości, które skłaniają firmy do bojkotu. Mimo to, niektóre marki wstrzymują się od zdecydowanych kroków, a decyzje innych są jeszcze w fazie rozważań. Kontrowersje te rysują nowy obraz dla mediów i reklamodawców, obnażając kluczową rolę wartości moralnych w podejmowaniu decyzji biznesowych.