Firma Wedel podjęła decyzję o tym, że nie będzie emitować tradycyjnych reklam swoich produktów w wykupionym paśmie na antenie szczujni zwanej TV Republika. Zamiast tego, na ekranach pojawił się specjalny komunikat skierowany do widzów stacji.
POLECAMY: Holecka zaczęła narzekać na warunki pracy w szczujni zwanej „Telewizją Republika”
W ostatnich tygodniach, kolejne przedsiębiorstwa ogłaszają przez różne media, w tym poprzez Business Insider Polska, swoją decyzję o wycofaniu reklam ze szczujni zwanej TV Republika. Ta decyzja jest rezultatem wyrażania mowy nienawiści przez niektórych uczestników programów emitowanych na tej stacji.
Przypominamy, że wycofanie reklam okazało się zadaniem skomplikowanym, ze względu na to, że zazwyczaj były one częścią szerszego pakietu reklamowego oferowanego przez Polsat Media, który zaczął grozić nałożeniem kar.
W tej sytuacji niektórzy liderzy firm reklamujących się na antenie TV Republika zaczęli rozważać zastąpienie dotychczasowych reklam nowymi. Wedel postanowił zgodnie z informacją przekazaną przez portal Wirtualne Media, zastąpić swoje wcześniejsze reklamy planszą edukacyjną dotyczącą mowy nienawiści. Według firmy, jest to „symboliczny gest sprzeciwu wobec ksenofobicznych i rasistowskich wypowiedzi prezentowanych na antenie”.
„Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie wykupionego z wyprzedzeniem czasu antenowego na emisję planszy prezentującej definicję mowy nienawiści autorstwa Rady Europy. Będzie ona emitowana do momentu formalnego wycofania naszych reklam ze stacji” — czytamy.