Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował o postawieniu zarzutów firmie Shell Polska w związku z promocją „Wtorki i czwartki z Shell V-Power”. UOKiK twierdzi, że stacje paliw tej marki nie spełniły obowiązków informacyjnych zgodnie z dyrektywą Omnibus, co może prowadzić do kar finansowych sięgających nawet 10% rocznego przychodu.
Kontrowersyjna Promocja „Wtorki i Czwartki z Shell V-Power”
Promocja „Wtorki i czwartki z Shell V-Power” wywołała zaniepokojenie UOKiK, który zarzuca Shell Polska brak właściwego oznaczenia oraz informacji o najniższej cenie paliwa w ciągu 30 dni przed wprowadzeniem obniżek. W opinii Urzędu, konsumenci nie mieli wystarczających informacji, aby ocenić korzystność promocji.
Naruszenie Dyrektywy Omnibus
Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, podkreśla, że zgodnie z dyrektywą Omnibus, informacja o najniższej cenie paliwa przed obniżką powinna towarzyszyć wszelkim materiałom marketingowym i na terenie stacji paliwowych. Brak tej informacji jest traktowany jako naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.
Reakcja Shell Polska
Shell Polska potwierdziła otrzymanie zarzutów i zadeklarowała pełną współpracę z UOKiK w celu wyjaśnienia sprawy. Biuro prasowe firmy podkreśliło, że promocja zakończyła się 31 sierpnia 2023 roku, a Shell już wcześniej prezentował swoje stanowisko w korespondencji z Urzędem.
Jeśli zarzuty UOKiK zostaną potwierdzone, Shell Polska może być obłożona karą finansową sięgającą do 10% jej rocznego przychodu. W związku z wprowadzeniem dyrektywy Omnibus, Prezes UOKiK intensywnie monitoruje praktyki przedsiębiorców, podejmując działania w celu zapewnienia rzetelnej i zgodnej z przepisami informacji dla konsumentów dotyczących promocji i cen paliw.