PKO Bank Polski apeluje do swoich klientów o zachowanie czujności wobec coraz bardziej wyrafinowanych metod wykorzystywanych przez oszustów. Bank zareagował na rosnącą liczbę incydentów związanych z próbami wyłudzenia danych osobowych i informacji o kontach bankowych.
Nowe zagrożenia wymagają nowych środków ochronnych
W odpowiedzi na ten trend bank wydał oficjalne ostrzeżenie, w którym przypomina klientom o ostrożności w kontaktach telefonicznych. Oszuści podszywają się bowiem pod pracowników banku, dzwoniąc do klientów i próbując pozyskać poufne informacje.
Jak klient może zweryfikować tożsamość dzwoniącego?
PKO BP zachęca swoich klientów do skorzystania z aplikacji mobilnej IKO, która umożliwia weryfikację tożsamości pracownika banku. Proces ten jest prosty i wygodny dla klienta: wystarczy poprosić rozmówcę o podanie imienia, nazwiska, stanowiska oraz miejsca, z którego dzwoni. Następnie, korzystając z aplikacji IKO, klient otrzymuje powiadomienie z danymi pracownika, które może potwierdzić.
W razie wątpliwości – dzwoń na infolinię
Każdy pracownik banku jest zobowiązany do potwierdzenia swoich danych, a w przypadku jakichkolwiek niejasności klient powinien niezwłocznie zakończyć rozmowę i skontaktować się z bankiem dzwoniąc na infolinię pod numer 800 302 302. PKO BP przypomina również, aby nigdy nie ujawniać poufnych danych przez telefon, gdy istnieje jakiekolwiek podejrzenie co do tożsamości osoby dzwoniącej.
Priorytet bezpieczeństwa
Ostrzeżenie PKO BP wynika z obserwacji wzrostu liczby oszustw telefonicznych. Bank zobowiązuje się do ciągłego doskonalenia środków ochronnych oraz edukowania klientów na temat potencjalnych zagrożeń. Priorytetem jest zapewnienie klientom bezpieczeństwa ich transakcji i danych osobowych.