W odpowiedzi na rosnącą liczbę pojazdów elektrycznych i potrzebę rozbudowy infrastruktury ładowania, niemiecki rząd wprowadza nowe regulacje. Od 1 stycznia 2028 roku wszystkie duże sieci stacji benzynowych, posiadające co najmniej 200 placówek w kraju, będą zobowiązane do zainstalowania przynajmniej jednej publicznie dostępnej stacji szybkiego ładowania o mocy co najmniej 150 kW na każdej stacji.
Cel i znaczenie nowych regulacji
Celem wprowadzenia tych przepisów jest zwiększenie dostępności infrastruktury ładowania dla właścicieli pojazdów elektrycznych. Dzięki temu kierowcy będą mogli łatwiej znaleźć punkt ładowania podczas podróży, co ma na celu zachęcenie do wyboru pojazdów elektrycznych i wspieranie transformacji energetycznej.
Aktualna sytuacja na rynku pojazdów elektrycznych w Niemczech
Według danych z września 2024 roku, w Niemczech zarejestrowano 34 479 nowych samochodów elektrycznych typu BEV, co stanowi 16,5% wszystkich rejestracji nowych pojazdów w tym miesiącu. Do 1 lipca 2024 roku w Niemczech zarejestrowano łącznie 1,52 miliona samochodów elektrycznych.
Wyzwania związane z rozbudową infrastruktury ładowania
Mimo rosnącej liczby pojazdów elektrycznych, infrastruktura ładowania w Niemczech nadal nie jest wystarczająco rozwinięta. Rząd federalny zauważył, że sieć ładowania jest zróżnicowana regionalnie i nie pokrywa w pełni potrzeb użytkowników. W związku z tym planowane jest wprowadzenie wymogu instalowania stacji szybkiego ładowania na stacjach posiadających co najmniej 200 oddziałów na terenie całego kraju.
Reakcje branży i kierowców
Nowe regulacje spotkały się z pozytywnym odbiorem wśród właścicieli pojazdów elektrycznych, którzy liczą na łatwiejszy dostęp do punktów ładowania. Jednak niektórzy operatorzy stacji paliw wyrażają obawy dotyczące kosztów związanych z instalacją i utrzymaniem nowych stacji ładowania.
Wprowadzenie obowiązku instalacji stacji szybkiego ładowania na stacjach benzynowych w Niemczech stanowi istotny krok w kierunku rozwoju elektromobilności i zwiększenia dostępności infrastruktury ładowania. Oczekuje się, że nowe regulacje przyczynią się do dalszego wzrostu liczby pojazdów elektrycznych na niemieckich drogach i wspomogą realizację celów związanych z neutralnością klimatyczną kraju.
Jeden komentarz
Tak to ciekawe, a mnie się wydaję , że nakaz ten został wprowadzony w celu zatrzymania spadku zainteresowania elektrycznymi pojazdami w Niemczech, ponieważ sami Niemcy już mówili, że coraz chętniej wracają do swoich starych spalinowych samochodów, a powód dla którego tak robią to rosnące koszty eksploatacji tych pojazdów, a nie tylko brak punktów ładowania. Niestety obawiam się , że politycy, pomijając stan ich wiedzy, na siłę będą nam wciskać nowe technologie, pomijając drobny fakt, że ilość zasobów na jakich zamierzają opierać w przyszłości gospodarkę jest mniejsza niż paliw kopalnych, a więc koszty ich wydobycia i korzystania z nich będą szybko rosły, a dla nich alternatywy już nie ma.