Zanim Elon Musk zmienił swoją biografię na Twitterze na „ Chief Twit ”, Twitter ustanowił dla pracowników stały układ pracy z dowolnego miejsca. Ale gdy połowa pracowników została zwolniona, Musk wysłał e-mail do wszystkich pozostałych pracowników, aby natychmiast zgłosić się do biura, aby zredukować koszty spowodowane spadkiem przychodów z reklam.
Według Bloomberga, w środę wieczorem Musk wysłał do pracowników pierwszy e-mail dotyczący „trudnych czasów przed nami” i zakończenia pracy zdalnej, chyba że na to zatwierdzi. Nowe przepisy weszły w życie natychmiast, wymagając od pracowników przebywania w biurze co najmniej 40 godzin tygodniowo.
Kierownictwo Muska jest w drugim tygodniu. W zeszłym tygodniu zwolnił połowę siły roboczej, czyli około 3700 miejsc pracy, aby obniżyć koszty po przejęciu za 44 miliardy dolarów. Miliarder uruchomił subskrypcję za 8 USD na Twitter Blue i dołączył do niej weryfikację użytkownika, aby zwiększyć przychody. Powiedział pracownikom, że jego celem jest, aby subskrypcje stanowiły co najmniej połowę przychodów Twittera.
Przejście na model subskrypcji następuje, gdy reklamodawcy, w tym General Mills Inc., Pfizer Inc., Mondelez International Inc. i General Motors Co., wstrzymali wydatki na reklamę na platformie mediów społecznościowych. Musk napisał na Twitterze w zeszły piątek, że nastąpił „ogromny spadek przychodów”.
W środę firma zajmująca się badaniem rynku Insider Intelligence obniżyła swoje roczne prognozy przychodów dla firmy o 40%.
„Droga przed nami jest żmudna i będzie wymagała intensywnej pracy, aby odnieść sukces” – powiedział Musk swoim pracownikom. W innym e-mailu dodał: „w ciągu najbliższych kilku dni absolutnym priorytetem będzie znajdowanie i zawieszanie wszelkich zweryfikowanych botów/trolli/spamu”.
Musk ogłosił na początku tego roku w Tesla Motors, że praca w domu nie wchodzi w grę.
Próba Muska przekształcenia Twittera z biznesu opartego na reklamach na model oparty na subskrypcji będzie miała swoje wyzwania.