Ministerstwo Obrony Narodowej zapłaciło holdingowi ojca Rydzyka ponad 700 tys. zł za promocję służby wojskowej w jego telewizji. Być może nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że TV Trwam praktycznie nie ma widzów w wieku poborowym.
POLECAMY: Braun w Sejmie: »Ławę rządową dla was trzeba zamienić na ławę oskarżonych«
Ministerstwo Obrony Narodowej prowadzi akcję promocyjną związaną z funkcjonującym od kwietnia zeszłego roku nowego systemu rekrutacji do armii. Część działań zlecono Telewizji Trwam. “Informuję, że w 2022 r. MON zawarł umowę z Fundacją Lux Veritatis na emisję na antenie TV 40 odcinków programu ‘Zostań żołnierzem RP’, promującego służbę w Wojsku Polskim. Celem programu było zachęcenie kandydatów do wstąpienia w szeregi Wojska Polskiego” – napisali urzędnicy ministerstwa w odpowiedzi na interpelację senatora KO Krzysztofa Brejzy.
Koszt emisji jednego odcinka ma wynieść 18 tys. zł, co oznacza, że cała akcja promocyjna w telewizji ojca Tadeusza Rydzyka będzie kosztowała podatników 720 tys. zł. Ministerstwo Obrony Narodowej przekonuje w piśmie do senatora Brejzy, że “w telewizyjnych realiach nie jest to wygórowana kwota”. Co ciekawe, nagrania promowanego programu można obejrzeć na ogólnodostępnym i darmowym kanale MON w serwisie YouTube.
Według danych udostępnionych przez portal WirtualneMedia.pl, Telewizja Trwam jest oglądana średnio przez 32 tys. osób, co stanowi 0,52 proc. rynku telewizyjnego w Polsce. Z badań oglądalności wynika również, że większość widzów telewizji związanej z ojcem Tadeuszem Rydzykiem to ludzie, którzy ukończyli 50. rok życia. Oglądalność stacji wśród osób w tzw. wieku poborowym jest z kolei bliska zeru.