Pomimo że „statystyki wskazują„, że samochody elektryczne nie palą się częściej niż ich spalinowe odpowiedniki, jednak nagłówki często związane z pożarami często dotyczą właśnie pojazdów elektrycznych. Wynika to z trudności w ugaszeniu pożaru w tego typu autach oraz często towarzyszących im dodatkowych strat. Ciekawe jak taka sytuacja ma się z planem „zero emisji” forsowanym przez hitlerówkę von der Leyen.
POLECAMY: Jaguar wycofuje samochody elektryczne z powodu ryzyka pożaru akumulatora
Przykładem takiego incydentu jest pożar samochodu elektrycznego w Hässelby, w zachodnim Sztokholmie w Szwecji. W minioną sobotę o godzinie 18:00 zauważono płomienie. Niestety, pojazd elektryczny był zaparkowany w garażu, co spowodowało całkowite spalenie nie tylko domu właściciela, ale także dwóch sąsiednich budynków. Wszystkie trzy budynki zostały całkowicie zniszczone, a niestety nie było możliwości ich uratowania. Sytuację dodatkowo komplikowało ryzyko rozprzestrzenienia się pożaru na pobliskie budynki.
W Szwecji spłonęły 3 domy przez pożar auta elektrycznego, które było zaparkowane w garażu. Zagrożona była pobliska stacja benzynowa.
Strażacy musieli stawić czoła pożarowi, unikając jednocześnie rozprzestrzenienia ognia na pobliski dom i stację benzynową. Per Fahlström, rzecznik prasowy policji, poinformował, że zabezpieczono znaczny obszar wokół pożaru i zapowiedział wstępne dochodzenie w sprawie możliwego zaniedbania. Aktualnie brakuje szczegółów dotyczących samego incydentu, w tym informacji o marce pojazdu, który wywołał tę katastrofę. Jednakże, wszystkie osoby zostały szczęśliwie ewakuowane z domów i nikomu nic się nie stało.
Zwolennicy samochodów spalinowych często podkreślają trudności związane z gaszeniem pożarów jako główny argument przeciwko pojazdom elektrycznym. W wielu dyskusjach internetowych można znaleźć stwierdzenia w stylu „zobaczysz, co zostanie z twojego domu, gdy samochód elektryczny zapali się w garażu”. Teraz mamy doskonały przykład takiej sytuacji. Słyszeliśmy już o przypadkach spalenia mieszkań przez hulajnogi elektryczne i rowery elektryczne. Pojawiają się propozycje wprowadzenia wymogu przechowywania tych urządzeń w specjalnych, ognioodpornych schowkach. Czy może warto również przemyśleć odpowiednie dostosowanie garaży do parkowania pojazdów elektrycznych?