Close Menu
Lega ArtisLega Artis
  • Strona główna
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • O nas
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
Facebook X (Twitter) Instagram
Lega ArtisLega Artis
  • Aktualności z kraju
  • Wiadomości ze świata
  • Motoryzacja
  • Wydarzenia dnia
Lega ArtisLega Artis
Home - Wiadomości ze świata - Czechy przyznają, że unijny plan sieci ładowarek samochodów elektrycznych prawdopodobnie się nie powiedzie
Wiadomości ze świata

Czechy przyznają, że unijny plan sieci ładowarek samochodów elektrycznych prawdopodobnie się nie powiedzie

Ignacy Michałowski6 grudnia 2022Jeden komentarz
Facebook Twitter Telegram WhatsApp
Google News
Google News
car 5598448 1920

Parlament Europejski (PE) wymaga, aby do 2026 r. na wszystkich głównych szlakach drogowych w UE co 60 kilometrów znajdowała się co najmniej jedna stacja ładowania samochodów elektrycznych. Jednak w Czechach ten plan prawdopodobnie się nie powiedzie, według czeskiego Ministerstwa Transportu.

2022 12 05 13 45 09

Zgodnie z propozycją posłów, która powinna zostać uchwalona w latach 2021-2026, każda stacja powinna mieć również moc wyjściową co najmniej 300 kilowatów i zawierać co najmniej jedną ładowarkę o indywidualnej mocy 150 kilowatów.

Obecnie na czeskich stacjach najczęściej stosowane są ładowarki o mocy 50 kilowatów.

Proponowana zasada, przyjęta pod koniec października przez Parlament Europejski, jest częścią  pakietu klimatycznego Fit for 55  , którego celem jest osiągnięcie 55 proc. redukcji emisji gazów cieplarnianych. Rozporządzenie trafia teraz do Rady Europejskiej.

Budowa nie jest tego warta

Czechy pod względem stosunku samochodów elektrycznych do jednej stacji ładowania zajmują już pochlebne ósme miejsce wśród krajów UE. Czeskie Ministerstwo Transportu i główni potencjalni operatorzy ładowarek uważają jednak, że wymóg Parlamentu Europejskiego jest trudny do spełnienia, nawet pomimo około 5 mld koron (205 mln euro) dotacji z UE na wsparcie budownictwa.

„Podobnie jak większość innych państw członkowskich, uważamy propozycję Parlamentu Europejskiego za całkowicie nierealistyczną” – powiedział dziennikowi Právo František Jemelka, rzecznik Ministerstwa Transportu. Pierwotna propozycja Komisji Europejskiej była już bardzo skomplikowana z punktu widzenia ministerstwa, głównie dlatego, że w ogóle nie jest możliwe zapewnienie budowy ładowarek o takiej mocy w danym okresie, zwłaszcza jeśli chodzi o moc z Sieć energetyczna Czech.

„Biorąc pod uwagę, że większość państw członkowskich ma podobne stanowisko do Republiki Czeskiej, nie spodziewamy się, że Parlamentowi Europejskiemu uda się wyegzekwować tę prośbę podczas negocjacji z Radą, które rozpoczęły się za naszej prezydencji, ale będą kontynuowane podczas następnej szwedzkiej prezydencji. prezydencji” – dodał Jemelka.

Nawet obecni operatorzy publicznych stacji ładowania uważają, że osiągnięcie celu, o który zabiegał Parlament Europejski, byłoby trudne.

„Osiągnięcie tego celu z pewnością nie będzie łatwe. Rzeczywiście, istnieje już pewien rdzeń infrastruktury ładowania, który można zbudować, ale w tym przypadku mówimy o setkach kilowatów na jednostki megawatów mocy ładowania w jednym miejscu, co stanowi złożone i szczególnie czasochłonne rozwiązanie ” , powiedział Martin Schreier z Grupy ČEZ, która obsługuje około 470 publicznych stacji ładowania w całej Republice Czeskiej.

Według niego problem polega przede wszystkim na zapewnieniu niezbędnego zasilania elektrycznego.

„Jednocześnie sama budowa stacji nie jest jeszcze komercyjnie opłacalna i jest możliwa tylko przy pomocy dotacji inwestycyjnych, takich jak programy CEF czy środki dystrybuowane z Programu Transport” – dodał Schreier.

„Obecnie budowa stacji nie jest opłacalna iw najbliższych latach też nie będzie. Powodem jest mała liczba samochodów elektrycznych na naszym rynku” – potwierdza Martin Klíma, dyrektor generalny E.ON Drive Infrastructure.

„Przy obecnych warunkach uzyskiwania pozwoleń na budowę i możliwości pozyskiwania gruntów zamierzony cel jest bardzo trudny do osiągnięcia. W naszym przekonaniu konieczna jest rewizja ustalonych zasad – mówi rzecznik prasowy PRE Karel Hanzelka.

Według danych Ministerstwa Transportu w Czechach jeździ obecnie ponad 13 tysięcy samochodów elektrycznych, które korzystają z ponad 2600 ładowarek. Krajowy plan działania na rzecz czystej mobilności zakłada, że ​​do 2030 roku powinno powstać od 19 do 35 tysięcy punktów ładowania.

czechy elektryk samochód samochody
Google News Icon

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
Avatar of Ignacy Michałowski
Ignacy Michałowski
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

View 1 Comment

Jeden komentarz

  1. Avatar of Ewa1
    Ewa1 on 6 grudnia 2022 15:46

    Pierogi się robi w domu a nie kupuje, grzybów można nasuszyć odpowiednio wcześniej.

    Reply

Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

Ostatnie Wpisy
Sklep

Czy 7 grudnia to niedziela handlowa? Sprawdzamy oficjalny kalendarz na 2025 rok

5 grudnia 2025
Telefon

Telefon eksplodował w rękach nastolatka. 8 osób w szpitalu, pilna akcja służb w Ropczycach

4 grudnia 2025
Pilne

Atak piratów na gazowiec: Polak wśród 9 uprowadzonych. MSZ potwierdza, trwa walka o uwolnienie

4 grudnia 2025
Reklama

Na portalu Lega Artis znajdziesz najważniejsze wiadomości z Polski i świata. Dołącz do nas i bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, które mają znaczenie.

Facebook X (Twitter) RSS
Polecane serwisy
newsnadzis.pl newsnadzis.pl
plotkosfera.pl plotkosfera.pl
PRZYDATNE LINKI
  • Strona główna
  • O Nas
  • Kontakt
  • Nasi Autorzy
  • Mapa Strony
  • Polityka Prywatności
  • Regulamin
Copyright © Lega Artis 2025 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
  • Kontakt
  • O nas
  • Polityka Prywatności

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.