Close Menu
Lega Artis
    Kategorie
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Z ostatniej chwili
    • Motoryzacja
    • Prawo co dnia
    • Pracownik
    • Koronawirus COVID-19
    • Maski
    • Przedsiębiorca
    • Szkoła
    • Rosja
    • Ukraina
    • Europa
    • Zdrowie
    Najnowsze Wpisy
    Kijow statua ukraina

    Profesor Diesen: Upadek Ukrainy może nastąpić w ciągu kilku miesięcy

    12 czerwca 2025
    Budynek parlamentu Slowacji

    Nie ma militarnego rozwiązania konfliktu w Ukrainie — twierdzi słowackie MSZ

    12 czerwca 2025
    Zelenski dolary

    Zełenski ujawnił, czego Zachód żąda od Ukrainy

    12 czerwca 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram Telegram
    Lega ArtisLega Artis
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Motoryzacja
    • Prawo co dnia
    • Wydarzenia dnia
    Lega Artis
    Home - Wiadomości ze świata - Polacy utknęli w Egipcie! Lot z Marsa Alam do Warszawy anulowany
    Wiadomości ze świata

    Polacy utknęli w Egipcie! Lot z Marsa Alam do Warszawy anulowany

    Ignacy Michałowski4 czerwca 2025Brak komentarzy
    Facebook Twitter Telegram WhatsApp
    Google News
    Google News
    Podroz lotnisko pasazer
    SC: Pixabay

    Ponad 100 polskich turystów utknęło w egipskim kurorcie Marsa Alam z powodu poważnego opóźnienia samolotu linii SkyUp Airlines. To kolejna tego typu sytuacja w ostatnim czasie, w której pasażerowie skarżą się na brak informacji, niespodziewane zmiany planów i poczucie całkowitej bezradności. Według relacji, pierwotny wylot miał się odbyć o godzinie 11:00 dnia poprzedniego, ale został odwołany bez podania oficjalnego powodu.

    Brak komunikacji i nieustanne przekładanie wylotu

    Według informacji przekazanych przez jednego z pasażerów, lot z Marsa Alam do Warszawy miał wystartować o 11:00. Tak się jednak nie stało. Nieoficjalną przyczyną miała być usterka techniczna samolotu, jednak przewoźnik nie potwierdził tych informacji.

    Pasażerowie zostali tymczasowo zakwaterowani w hotelu, jednak kolejne godziny przyniosły jedynie frustrację. Informacje o nowym terminie odlotu były regularnie przesuwane:

    • O 14:00 miały pojawić się nowe wieści – nie pojawiły się.
    • O 18:00 kolejna zapowiedź – znów bez konkretów.
    • Rano przekazano, że o 10:00 podstawione zostaną autobusy na lotnisko.
    • Według ostatnich zapowiedzi, samolot ma być podstawiony około 14:00.

    Pasażerowie pozostają w niepewności, a sytuacja – jak twierdzą – nie jest odosobniona. „To już nie pierwszy raz, kiedy z tymi liniami są problemy” – przekazał jeden z turystów w wiadomości do redakcji „Super Expressu”.

    Komentarz lotniska Chopina: „To są informacje z systemu”

    O potwierdzenie sytuacji redakcja zwróciła się do Lotniska Chopina w Warszawie, gdzie samolot miał wylądować. Piotr Rudzki z biura prasowego przekazał:

    „Wczoraj lot został odwołany. Pojawił się dodatkowy rejs, który ma wylądować w Warszawie około godziny 18:00. To jest informacja z naszych systemów, więc nie jesteśmy w stanie potwierdzić, czy lot faktycznie się odbędzie.”

    Oznacza to, że nawet służby operacyjne lotniska nie mają stuprocentowej pewności co do dalszego przebiegu lotu, co jedynie potęguje frustrację oczekujących.

    Powracający problem z lotami z Egiptu

    To nie pierwszy przypadek w ostatnich tygodniach, gdy Polacy utknęli w Egipcie. Wcześniej informowano o podobnej sytuacji, również w Marsa Alam, gdzie pasażerowie – w tym rodziny z dziećmi – byli przerzucani z miejsca na miejsce, oczekując na lot powrotny do Polski.

    Choć sytuacje związane z opóźnieniami czy awariami technicznymi mogą zdarzyć się każdej linii lotniczej, w przypadku SkyUp – według relacji podróżnych – problemem nie jest sama usterka, ale brak przejrzystej komunikacji i brak podstawowych informacji o dalszym przebiegu podróży.

    Czy SkyUp ma problem systemowy?

    Linie lotnicze SkyUp Airlines operują głównie na rynku czarterowym i obsługują loty wakacyjne m.in. do Egiptu. W ostatnich miesiącach przewoźnik był wielokrotnie krytykowany przez pasażerów za:

    • opóźnienia sięgające kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu godzin,
    • niską jakość obsługi klienta,
    • brak aktualnych informacji i trudny kontakt z infolinią.

    Warto przypomnieć, że zgodnie z rozporządzeniem UE 261/2004, pasażerom w przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 3 godziny przysługuje odszkodowanie, chyba że przewoźnik udowodni, iż opóźnienie wynikało z nadzwyczajnych okoliczności.

    Jeśli przyczyną byłaby faktycznie usterka techniczna, a nie sytuacja nadzwyczajna (jak np. klęska żywiołowa czy zamknięcie przestrzeni powietrznej), pasażerowie mogą domagać się rekompensaty finansowej w wysokości nawet do 600 euro na osobę – w zależności od długości trasy.

    Co dalej z pasażerami?

    Aktualnie pasażerowie nadal oczekują na transfer na lotnisko i potwierdzenie, że samolot faktycznie się pojawi. Według harmonogramu rejs zastępczy ma wylądować w Warszawie około godziny 18:00, ale do czasu startu nie można mieć żadnej pewności.

    Tymczasem turyści muszą radzić sobie z dodatkowym stresem, brakiem wsparcia informacyjnego i utrudnionym powrotem do codziennych obowiązków w kraju. Wśród osób oczekujących są zarówno rodziny z dziećmi, jak i osoby starsze.

    Perspektywy i rekomendacje

    Obecna sytuacja pokazuje, jak niewydolne mogą być procedury informacyjne w przypadku nieplanowanych problemów na trasach czarterowych. Brak przejrzystości w działaniach przewoźników budzi poważne pytania o odpowiedzialność touroperatorów i linii lotniczych w sytuacjach kryzysowych.

    Eksperci branżowi od lat apelują o większy nadzór nad czarterami, obowiązek transparentnego raportowania oraz ułatwienia w dochodzeniu roszczeń przez pasażerów.

    Polacy coraz częściej wybierają wakacje w Egipcie ze względu na atrakcyjne ceny i całoroczną pogodę. Tym bardziej istotne jest, by podróż powrotna była zorganizowana zgodnie z najwyższymi standardami. W przeciwnym razie reputacja przewoźnika, a także biura podróży, które sprzedaje wycieczki z ich udziałem, może zostać trwale nadszarpnięta.

    Egipt Marsa Alam skyup
    Google News Icon

    Obserwuj nasze artykuły na Google News

    Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

    Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
    Ignacy Michałowski
    • Website
    • Facebook
    • X (Twitter)

    Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

    Napisz Komentarz Anuluj dodawanie

    Ostatnie Wpisy
    PKO BP

    PKO BP odcina klientów od usług. iPKO, IKO i płatności internetowe wyłączone

    12 czerwca 2025
    Holownia raport NIK o kosciele

    Zapytano Polaków komu najbardziej ufają. Odpowiedzi zaskakują

    12 czerwca 2025
    samolot Indie

    Katastrofa samolotu w Indiach: Cudem przeżył tylko jeden pasażer

    12 czerwca 2025
    Reklama
    ADRES
    • 04-026 WARSZAWA
    • Aleja Stanów Zjednoczonych 51 lok 209a
    • 579 636 527
    • 22-266-86-18
    • KONTAKT@LEGAARTIS.PL

    Polecane witryny

    plotkosfera.pl

    newsnadzis.pl

     

    PRZYDATNE LINKI
    • Strona główna
    • O Nas
    • Nasi Autorzy
    • Mapa Strony
    • Regulamin Strony
    • Polityka Prywatności
    • Kontakt
    Copyright © Lega Artis 2025 NIP: 1251196142 - Zaufane wiadomości i Wiarygodne dziennikarstwo
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Motoryzacja
    • Prawo co dnia
    • Z ostatniej chwili

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.