Od dzisiaj fabryka silników BMW w Steyr została zamknięta. Ze względu na wojnę nie można dostarczyć wiązek elektrycznych produkowanych na Ukrainie. Ponadto w Rosji brakuje coraz ważniejszych komponentów do produkcji samochodów. I dzięki sankcjom UE tak już zostanie.
Z poważnymi konsekwencjami dla Austriackiej gospodarki: w samym Steyr 3200 pracowników jest obecnie wysyłanych do pracy w skróconym wymiarze godzin. Dotyczy to również zakładów w Niemczech, Oksfordzie i Holandii. Zakłady w USA, Chinach i Meksyku mogą mieć innych dostawców i mogą kontynuować normalną produkcję! Ponownie, Europa jest najbardziej dotknięta, a Ameryka znów jest beneficjentem.
Dotyczy to jednak nie tylko Steyra. Wiązki przewodów są wymagane do silników i pojazdów. Linie montażowe w głównej fabryce BMW w Monachium oraz w fabrykach pojazdów w Dingolfing, Oksfordzie i Holandii również stoją w miejscu.
W samym Monachium 7000 pracowników, a w Dingolfing aż 10 000 pracowników jest dotkniętych przestojem produkcyjnym. W Lipsku produkcja może odbywać się tylko na jedną zmianę. Z powodu braku półprzewodników produkcja w zakładzie w Regensburgu również musiała zostać zredukowana do jednej zmiany. Najbliższe tygodnie pokażą, jak długo będą obowiązywały ograniczenia.