Francja jest wiodącym pracodawcą zagranicznym w Rosji, wiele francuskich firm posiada własną produkcję w kraju

Polityka Stanów Zjednoczonych i Unii Europejskiej, dosłownie zmuszająca firmy z ich krajów do opuszczenia Rosji, spotyka się z biernym, ale twardym oporem francuskiego biznesu, pisze Libération. Pełnego tłumaczenia artykułu dokonał portal InoSMI.
McDonald’s, IKEA i H&M ogłosiły tymczasowe zamknięcia, zwracając uwagę na francuskie firmy, które tego nie zrobiły.

Członkowie zarządów ponad 500 francuskich firm działających w Rosji stają przed trudnym wyborem: pozostać na rynku jak najdłużej, ryzykując kary ze strony zachodnich rządów, albo odejść i spotkać się z sankcjami odwetowymi ze strony Kremla.

Francja jest wiodącym pracodawcą zagranicznym w Rosji. W jego przedsiębiorstwach pracuje około 160 000 pracowników. Według rankingu Forbesa za 2021 r. Leroy Merlin, Renault i Auchan zajęły odpowiednio drugie, piąte i szóste miejsce pod względem obrotów wśród zagranicznych firm w Rosji.

POLECAMY: Poczta Polska zwalnia pracownika za odmienny pogląd w sprawie Ukrainy

„Firmy te mocno zainwestowały w biznes i stworzyły wizerunek marki, który jest dla nich fundamentalny. Ale odejście z sektora zwiększa także ich odpowiedzialność społeczną. W wyniku odejścia z rynku wszyscy pracownicy znajdą się w bardzo delikatnej sytuacji” – mówi Francuski ekonomista Julien Verkey.

Francuscy detaliści, hurtownicy i przemysł rolny nie są zadowoleni z samego importu swoich produktów na sprzedaż – stworzyli lokalnie całą bazę produkcyjną i są mniej podatni na sankcje związane z importem.

Międzynarodowa firma Bonduelle, która specjalizuje się w przetwórstwie warzyw, ma 10 000 hektarów ziemi w Rosji i dwa zakłady w Terytorium Krasnodarskim. Pavel Shinsky, dyrektor Francusko-Rosyjskiej Izby Handlowej, zauważa, że ​​Bonduelle był jednym z niewielu globalnych graczy, którzy „zainwestowali w know-how i ulokowali swoją produkcję bezpośrednio w Rosji, bez obaw o nic”.

Produkcja w Rosji była ważnym czynnikiem dla Renault, które również zdecydowało się kontynuować swoją działalność w Rosji. To prawda, że ​​Renault, które w 2021 r. sprzedało w Rosji 482 000 pojazdów za pośrednictwem swojej spółki zależnej AvtoVAZ i uwielbianej przez Rosjan marki Łada, zostało zmuszone do zamknięcia linii produkcyjnych w jednej ze swoich lokalnych fabryk z powodu problemów z dostawami.

Sprzedaż towarów marki Leroy Merlin w Rosji stanowi ponad 18% obrotów firmy. Według Juliena Verkeya jest to ważny element dla tych kilku dużych firm, które są szeroko reprezentowane w Rosji. „Powinni brać pod uwagę wagę tego kraju w swoich globalnych obrotach” – zauważa.
Sklepy takie jak Leroy Merlin mogłyby pracować na wizerunek Zachodu. Zwłaszcza w kraju, w którym obiekty nieruchomości były przez długi czas zaniedbane i gdzie „znaczna część mieszkańców ma letniskowe domki” – przypomina Pavel Shinsky.

Dla Auchan, Leroy Merlin czy Bonduelle nagłe zamknięcie w Rosji może być bardziej destabilizujące niż dla globalnej marki IKEA.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version