Węgry pozwoliły ukraińskim przewoźnikom na wykonywanie wszelkich przewozów dwustronnych i tranzytowych przez terytorium ich kraju do 30 kwietnia bez zezwoleń. W ten sposób w okresie tego reżimu ukraińscy przewoźnicy będą mogli wykonywać wszelkie niezbędne przewozy, aby zapewnić żywotność kraju i ukraińskiej gospodarki bez konieczności posiadania zezwoleń i dodatkowych barier administracyjnych.

Poinformowała o tym służba prasowa Ukrtransbezopasnost . Zwraca się również uwagę, że kary za nieposiadanie numeru BiREG (systemu śledzenia i kontroli legalnego korzystania z obowiązkowych dwustronnych i wielostronnych zezwoleń wymaganych dla międzynarodowych przewozów drogowych towarów) nie będą dotyczyć przewoźników ukraińskich.

Węgry stały się czwartym krajem UE, który wprowadził tymczasowy system bez zezwoleń. Zostało to zrobione wcześniej:

  • Łotwa – zezwoliła na wszelkie przewozy dwustronne i tranzytowe przez terytorium swojego kraju bez zezwoleń dla przewoźników ukraińskich;
  • Słowacja i Bułgaria zezwoliły ukraińskim przewoźnikom na wykonywanie wszelkich tranzytowych przewozów towarów i pasażerów na terytorium ich krajów bez zezwoleń.

W tym samym czasie niektórzy ukraińscy przewoźnicy „podnieśli” koszt biletów z Lwowa do Polski o 300-400% . Ministerstwo Infrastruktury zapewnia, że ​​nie ma uzasadnienia rynkowego dla takich cen.

„Nie ma uzasadnienia rynkowego dla takich cen – cena paliwa wzrosła maksymalnie o 25-30%. Dzieje się tak pomimo tego, że na przykład Ukrzaliznytsia przewozi wszystkich pasażerów za darmo. A połowa kraju pracuje jako wolontariusze …którzy dostarczają nasze wojskowe i cywilne ładunki w ogóle za darmo, Przygotowujemy wstępną listę takich przebiegłych przewoźników i opublikujemy ją” – napisał na swoim profilu na Facebooku wiceminister infrastruktury Mustafa Nayem.

Jednocześnie sugerował, że przewoźnicy zdecydowali się znacznie podnieść ceny, chcąc szybko zarobić na uciekających przed wojną Ukraińcach. Pod tym względem wiceminister porównał ich z maruderami, a także zapytał swoich subskrybentów, czy warto pozbawiać takich przewoźników licencji.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version