Prawdopodobnie nie jest to dzisiaj tak dużym zaskoczeniem dla większości ludzi, ale teraz potwierdzają to własne sondaże mediów głównego nurtu – Szybko tracą swoją publiczność i wpływ.
Instytut Reutersa ds. Studiów Dziennikarstwa prowadzi coroczny projekt mający na celu ocenę publicznego postrzegania mediów, w szczególności mediów korporacyjnych, oraz tego, jak duże zaufanie zdobyła MSM. Uwaga spoilera: Nie zebrali żadnego. W rzeczywistości w ciągu ostatnich dwóch lat dziennikarze establishmentu zrazili dużą część społeczeństwa.
Z najnowszego badania wynika, że na całym świecie 38% ludzi całkowicie unika większości wiadomości, co wskazuje, że relacje na określone tematy, takie jak nosicielstwo, stały się „powtarzalne” i przygnębiające. Jest to wzrost o prawie 10% od 2017 r. Ważniejsze statystyki to jednak liczba osób, które w ogóle nie ufają mediom.
Na całym świecie tylko 42% osób przyznało, że przez większość czasu ufa mediom. W Stanach Zjednoczonych tylko 26% powiedziało, że ufa mediom , co stanowi spadek o trzy punkty od 2021 r. Jest to wzmocnione wykładniczym spadkiem wskaźników głównych wiadomości w ciągu ostatnich kilku lat.
CNN straciło w tym roku około 70% swoich odbiorców w kluczowych grupach demograficznych, a ostatnio sieć odnotowała jeden z najniższych tygodniowych wyników oglądalności od 2015 roku. Upadek płatnego programu członkowskiego CNN+, zanim w ogóle wystartował, wskazuje również na całkowity brak zainteresowanie opinii publicznej skrajnie lewicową ideologią wypompowywaną przez sieć.
Liczba widzów MSNBC również spadła w tym miesiącu o 32% , ponieważ ich programy w czasie największej oglądalności mają trudności z utrzymaniem oglądalności na poziomie 1 miliona osób. Nawet przesłuchania z 6 stycznia, reklamowane jako historyczne wydarzenie dla USA, które rzekomo miały stanowić „dowód” planowanego „powstania” rządu federalnego, przyciągnęły tylko 20 milionów widzów w 12 sieciach; to około 6% amerykańskiej populacji, która zadała sobie trud oglądania. Fox New to jedyna sieć korporacyjna, która wydaje się mieć stałą publiczność.
Czy można się dziwić, że media establishmentu tak ściśle współpracowały z platformami społecznościowymi, takimi jak Facebook i YouTube, aby sztucznie umieszczać swoje treści w najlepszych wynikach wyszukiwania? Ponieważ populacja jest całkowicie zdegustowana stale stronniczymi relacjami mediów na temat pandemii, zamieszek BLM, kwestii laptopa Hunter Biden, wojny na Ukrainie oraz trwającego kryzysu gospodarczego, jedynym sposobem, w jaki MSM może skłonić ludzi do ich oglądania, jest współpracują z Big Tech, aby zmusić ludzi do ich oglądania.