W grudniu ubiegłego roku Bank Pocztowy rozpoczął wydawanie kart biometrycznych dla firm, jako jedna z pierwszych instytucji w Europie. Zarząd banku podkreślił, że udostępnienie karty biometrycznej klientom indywidualnym jest kolejnym działaniem wpisującym się w strategię rozwoju rozwiązań cyfrowych Banku Pocztowego, które ma upowszechnić i zwiększyć bezpieczeństwo transakcji bezgotówkowych w Polsce.
W informacji banku podano, że w I edycji sprzedaży limitowanej oferowanych jest 950 sztuk kart biometrycznych. Najpierw uruchamiana jest sprzedaż dla klientów, którzy posiadają już rachunek w Banku Pocztowym.
– Karta jest dostarczana kurierem, wraz z niewielkim urządzeniem, dzięki któremu klient może na karcie zarejestrować biometryczny wzorzec odcisków dwóch swoich palców – możliwość zarejestrowania drugiego palca dodaliśmy dla wygody naszych klientów, na wypadek zajętej jednej ręki czy też płatności dokonywanej najczęściej lewą ręką, jak przy płaceniu z samochodu za autostradę czy przy zamawianiu jedzenia w drodze – przekazała naczelnik wydziału produktów płatniczych, depozytowych i inwestycyjnych banku Joanna Moskalik.
POLECAMY: Australia: Koniec oddziałów banków i bankomatów. Banki wprowadzają transakcje cyfrowe
Wyjaśniła, że karty zabezpieczonej biometrycznie klient może używać zarówno zbliżeniowo jak i tradycyjnie bez podawania kodu PIN – stwierdziła Joanna Moskalik.
Zaznaczono, że niektóre transakcje będą wymagały kodu PIN np. przy stykowych wypłatach gotówki z bankomatów i wpłatach we wpłatomatach. Kartą można też będzie realizować płatności internetowe oraz dodać ją do portfeli cyfrowych udostępnianych przez Bank Pocztowy.
– Karty oraz potrzebne do rejestrowania biometrycznego wzorca odcisku palca czytniki dostarcza francuska firma Thales, która jest autorem tego produktu. (…) wzorzec biometryczny odcisku palca zapisywany będzie tylko i wyłącznie na karcie płatniczej. Dane nie będą przechowywane w czytniku, w systemach banku, ani też przesyłane do terminala POS lub bankomatu – zapewnił Bank Pocztowy.