Program odszkodowań za urazy zaradcze (CICP) zapewnia pewne korzyści Amerykanom, którzy doznali obrażeń lub zgonów w wyniku zastrzyku COVID-19 i innych środków zaradczych zalecanych w celu zapobiegania, diagnozowania lub leczenia choroby.

Jednak bez opracowania tabeli obrażeń poszczepiennych przez Administrację Zasobów i Usług Zdrowotnych (HRSA) ciężar dowodu spoczywa na składającym petycję, a nie na rządzie, aby udowodnić związek przyczynowy w celu ustalenia kwalifikowalności.

Polecamy: Opublikowano rozporządzenie dotyczące wyłączania prądu. Przygotowanie do Blackoutu w Polsce 2022

Dzieje się tak, ponieważ tabela obrażeń jest standardem dowodowym przy ustalaniu odszkodowania, według Wayne’a Rohde’a, autora, który obszernie pisał na temat Narodowego Programu Odszkodowań za Szkody Poszczepienne (NVICP), który obejmuje urazy spowodowane zalecanymi szczepionkami rutynowo podawanymi dzieciom i/lub w ciąży. kobiety.

„Standard dowodu jest sposobem na ustalenie, czy petycja spełnia określony standard przyznania odszkodowania” – powiedział Rohde The Epoch Times.

HRSA, agencja podlegająca Departamentowi Zdrowia i Opieki Społecznej (HHS), odpowiada za CICP.

Tabela obrażeń poszczepiennych zawiera listę urazów i stanów spowodowanych przez szczepionkę oraz „okresy, w których pierwszy objaw tych urazów i stanów musi wystąpić po otrzymaniu szczepionki”, wyjaśnia Centers for Disease and Prevention (CDC) ( pdf ). Jeśli zarówno uraz lub stan, jak i określone ramy czasowe zostaną spełnione, „przypuszcza się, że przyczyną była szczepionka” i zostanie przyznane odszkodowanie.

Jeśli jednak dana osoba nie spełnia wymagań wymienionych w tabeli dotyczącej urazów, to na osobę składającą roszczenie należy udowodnienie, że to szczepionka spowodowała uraz lub stan.

Według Marka Sadaki, prawnika zajmującego się szczepionkami, który pomógł ponad 60 osobom złożyć wniosek o odszkodowanie za COVID-19, taki stół eliminuje dodatkowe obciążenie nakładane na składających petycje, którzy już cierpią z powodu poważnych działań niepożądanych lub stracili ukochaną osobę.

„Jeśli istnieje tabela obrażeń poszczepiennych, ciężar ten przenosi się z osoby na drugą stronę”, powiedział Sadaka dla The Epoch Times, dodając, że celem tabeli jest przyznanie przez rząd „że ta szczepionka może spowodować obrażenia, a następnie umieszcza obciążenie drugiej strony, aby ją obalić”.

Wszystkie cztery zastrzyki z COVID-19 podawane w Stanach Zjednoczonych na podstawie zezwolenia na użycie w sytuacjach awaryjnych oraz zatwierdzone przez federalne zastrzyki Pfizer (Comirnaty) i Moderna (Spikevax) są objęte CICP.

Agencja federalna nie odpowiedziała na pytania dotyczące tabeli obrażeń. Ale w sierpniu i grudniu 2021 r. rzecznicy HRSA powiedzieli The Epoch Times w e-mailu, że „CICP nie opracował jeszcze tabeli obrażeń dla środków zaradczych COVID-19” i że „tabela obrażeń dla medycznych środków zaradczych COVID-19 zostanie opracowana, gdy tam są wystarczającymi danymi, aby spełnić standard „przekonujących, wiarygodnych, ważnych, medycznych i naukowych dowodów”.

Program odszkodowań otrzymał ponad 9 000 skarg w ciągu dwóch lat od pojawienia się COVID-19 w porównaniu z 500 roszczeniami złożonymi w latach 2010-2020, w których odszkodowanie otrzymało 30 roszczeń na łączną kwotę ponad 6 milionów dolarów.

Jednak żadne z 7084 roszczeń dotyczących obrażeń lub śmierci spowodowanych szczepionkami lub 2804 roszczeń związanych z lekami i urządzeniami nie otrzymało odszkodowania. Według HRSA trzy roszczenia zostały uznane za kwalifikujące się do odszkodowania, ale nadal czekają na rozpatrzenie świadczeń medycznych.

„Jedno kwalifikujące się roszczenie jest wynikiem anafilaksji, a dwa roszczenia są wynikiem zapalenia mięśnia sercowego” – napisała agencja federalna  1 września.

Sadaka powiedział, że wiele roszczeń, które pomógł mu złożyć, wciąż nie zostało przypisanych do kogoś z agencji, chociaż minął ponad rok od przedłożenia niezbędnych dokumentów.

„Jak dotąd nigdzie nie zaszli. Nie są nawet do nikogo przydzieleni. Jest jakaś proceduralna dziura i nikt nie wie, co się z nią dzieje” – powiedział Sadaka.

HRSA ujawnia brak planów dotyczących tabeli obrażeń

Rohde powiedział, że na początku roku zaczął składać wnioski do HHS i HRSA w ramach ustawy o wolności informacji (FOIA), aby dowiedzieć się, czy agencja opracowała lub planowała opracować tabelę obrażeń po szczepionce COVID-19.

„HRSA twierdzi, że nie ma żadnych zapisów ani dokumentów dotyczących żadnej istniejącej tabeli obrażeń charakterystycznych dla szczepienia COVID-19 ani nie ma żadnych planów jej opracowania” – napisał Rohde w artykule .

W odpowiedzi e-mail z 14 września na prośbę Rohde FOIA o „kopie dyskusji dotyczących tabeli szczepionek COVID-19 lub opracowania tabeli”, HHS powiedział: „Po otrzymaniu, twoja prośba została wysłana do Wydziału Programów Odszkodowań za Uszkodzenia HRSA którzy poinformowali nasze biuro, że nie mają dokumentacji odpowiadającej na twoją prośbę.”

„Bez konkretnej tabeli obrażeń, w jaki sposób będą mierzone petycje dotyczące tego, czy ukłucie mogło wywołać lub wywołać określony stan chorobowy?” – zapytał Rohde, dodając „to właśnie nazywa się »standardem dowodu«”.

John Howie, prawnik procesowy skoncentrowany na szczepionkach i obrażeniach ciała, powiedział we  wcześniejszym wywiadzie dla Epoch Times , że program odszkodowań jest tylko programem „dobrego samopoczucia”, w którym „nie ma przejrzystości jak w prawdziwym procesie sądowym” ani „przepisu”. z tytułu honorariów adwokackich, co utrudnia poszkodowanemu nawet zatrudnienie prawnika.” Ponadto „wszelkie odwołania są obsługiwane przez [trzy] osoby ręcznie wybrane przez HHS do rozpatrzenia roszczenia”.

CICP jest płatnikiem ostatniej szansy, co oznacza, że ​​rekompensowane są tylko koszty leczenia, które nie zostały opłacone przez ubezpieczenie, utracone zarobki i świadczenie z tytułu śmierci dla osób, które zmarły. Program nie zezwala na zapłatę za ból i cierpienie ani honorarium adwokackie, jak w tradycyjnym programie odszkodowawczym, niezależnie od tego, czy dana osoba jest poważnie niepełnosprawna po podaniu szczepionki lub innych środków zaradczych.

W przeciwieństwie do tradycyjnego programu, ludzie mają tylko jeden rok „od daty otrzymania objętego środka zaradczego” na zgłoszenie i „nie ma publicznego ujawniania decyzji” według Rohde.

Tabela urazów po szczepieniu przeciwko ospie

16 sierpnia 2021 r. w Rejestrze Federalnym ( pdf ) ogłoszono , że HHS ustanowił i przyjął tabelę obrażeń związanych ze środkami zaradczymi na ospę, mimo że „ostatni naturalnie występujący przypadek ospy został zgłoszony w 1977 r. ”, a ospa małpia nie została uznana za stan zagrożenia zdrowia publicznego  do sierpnia 2022 r.

Tabela urazów „zawiera listę objętych środków zaradczych na ospę prawdziwą, wymaganych odstępów czasowych dla pierwszego objawu lub manifestacji początku urazu oraz towarzyszących kwalifikacji i pomocy do interpretacji (QAI), które określają definicje i inne wymagania niezbędne do ustalenia urazów w tabeli ”, napisał HHS.

„Tabela informuje opinię publiczną o poważnych obrażeniach fizycznych, o których wiadomo, że są bezpośrednio spowodowane przez objęte środkami zaradczymi i tworzy wzruszalne domniemanie związku przyczynowego dla kwalifikujących się osób, których obrażenia są wymienione w tabeli i spełniają wymagania tabeli” – dodała agencja.

Rohde powiedział, że HRSA wysłała mu tabelę obrażeń ospy w odpowiedzi na FOIA, prosząc o „prawdziwe i dokładne kopie zapisów, dokumentów związanych z definicją i procesem podejmowania decyzji dla standardu dowodu we wszystkich skargach dotyczących urazów dotyczących środków zaradczych”.

W odpowiedzi e-mail z 21 września 2022 r  . HRSA poinformowała, że ​​jej Wydział Programów Odszkodowań za Uszkodzenia (DICP) „zlokalizował 34 strony zawierające kopię Programu Odszkodowań za Uszkodzenia Rejestru Federalnego, ostateczną zasadę, która wyjaśnia standard dowodu, że DICP zastosowań, wydany w całości.”

Rząd federalny po cichu wkradł się do stołu, nie informując o tym opinii publicznej, powiedział Rohde.

„Nie było ogłoszenia” – dodał. „Szukałem wszędzie, czy pojawiło się ogłoszenie w sierpniu 2021 r. Nie było prasy, nie było informacji prasowej, nie ma nic na stronie HRSA, na stronie CICP, nic!”

Zrzut ekranu tabeli obrażeń przeciwko ospie przyjętej przez HHS w sierpniu 2021 r. (Rejestr federalny / zrzut ekranu przez The Epoch Times)

Według Sadaki urazy i stany wymienione w tabeli obrażeń ospy mają „podobieństwa między tym dokumentem a tym, co można zobaczyć w literaturze dotyczącej zdarzeń niepożądanych związanych z COVID-19”.

Niektóre stany wymienione w tabeli obejmują anafilaksję, omdlenie i zapalenie mięśnia sercowego, zapalenie osierdzia lub zapalenie mięśnia osierdziowego.

E-maile do HRSA z zapytaniem o powód przyjęcia tabeli obrażeń związanych ze środkami zaradczymi na ospę pozostały bez odpowiedzi, więc The Epoch Times nie mógł zweryfikować, czy tabela jest używana do mierzenia i podejmowania decyzji w sprawie roszczeń związanych z zastrzykiem COVID-19.

Brak finansowania

CICP został utworzony w 2010 r. w celu zapewnienia odszkodowania za wszelkie urazy i zgony, które wynikały z zastosowania objętego środkiem zaradczym zgodnie z ustawą o gotowości publicznej i gotowości na wypadek sytuacji kryzysowych (PREP) z 2005 r. ( pdf ).

Zgodnie z ustawą PREP, producenci, dostawcy, dystrybutorzy i planiści programów szczepionek COVID-19 są odporni na procesy sądowe związane z urazami i śmiercią poszczepienną, chyba że można wykazać, że firma popełniła umyślne wykroczenia przy produkcji szczepionki.

CICP nie został tak naprawdę zaprojektowany jako krajowy program kompensacyjny, powiedział Rohde, ponieważ był to bardziej program regionalny „skoncentrowany na katastrofach, takich jak huragany… panika, wąglik i regionalne sytuacje kryzysowe”.

Rohde powiedział, że program odszkodowań nie ma wystarczających środków na opłacenie wszystkich zgłoszonych do tej pory roszczeń. Nie ma mechanizmu finansowania ani funduszu powierniczego, takiego jak tradycyjny program kompensacyjny, który jest finansowany z podatku akcyzowego w wysokości 0,75 USD za dawkę lub zapobieganą chorobę. Na przykład szczepionka przeciwko odrze, śwince i różyczce (MMR) podlega opodatkowaniu w wysokości 2,25 USD, ponieważ zapobiega trzem chorobom. Podatek akcyzowy trafia następnie do funduszu powierniczego zarządzanego przez Departament Skarbu.

W odpowiedzi na inną FOIA, którą Rohde przedłożył, prosząc o całkowity budżet kompensacyjny na rok podatkowy 2020-2024, HRSA ujawniła, jak niedofinansowany jest CICP.

W 2021 i 2022 w ramach CICP przeznaczono ponad 931 000 dolarów na odszkodowania, przy czym budżet wzrósł do 5 milionów dolarów w 2023 roku. Żadne szacunki nie zostały ukończone na rok 2024. Podczas gdy tradycyjny program odszkodowań ma 3,9 miliarda dolarów w funduszu powierniczym ds. obrażeń poszczepiennych.

Budżet na lata 2021 i 2022 byłby w stanie wypłacić tylko dwa roszczenia z tytułu śmierci każdego roku, zanim skończą się fundusze, ponieważ CICP wypłaca jednorazową maksymalną świadczenie z tytułu śmierci w wysokości ponad 370 000 USD ( pdf ). W przypadku utraconych zarobków roczna rekompensata jest ograniczona do 50 000 USD rocznie.

„Jak to może być? Nasz rząd, a dokładniej, HRSA planuje w tym roku zrekompensować tylko jedną, a może nawet trzy petycje”, napisał Rohde w sierpniu 2022 r . „W NVICP szacowana kwota odszkodowania w roku obrotowym 2022 może wynieść około 225 milionów dolarów za 850 nagród za obrażenia.”

Autorzy badania opublikowanego w Journal of Law and the Biosciences wzywającego do reformy CICP stwierdzili, że programowi „brakuje rozliczalności, przejrzystości i efektywności kosztowej, a 94% całkowitych kosztów przeznacza się na administrację, a nie na rekompensaty”. . Zdolność CICP do kompensacji jest również wątpliwa”.

Dodali: „Gdyby roszczenia dotyczące COVID-19 zostały zrekompensowane w historycznym tempie, CICP musiałby ponieść około 21,16 mln USD nakładów na odszkodowania i 317,94 mln USD całkowitych nakładów, czyli 72,1 razy więcej niż obecne saldo”.

„Aby zapewnić sprawiedliwe odszkodowanie dla poszkodowanych składających petycje podczas COVID-19 i przyszłych sytuacji kryzysowych dotyczących zdrowia publicznego, zalecamy Kongresowi (1) zainicjowanie poważnej reformy poprzez przeniesienie CICP z DHHS do Sądu ds. Odszkodowań lub (2) utrzymanie CICP w DHHS i wprowadzenie stopniowych zmian do umożliwienie kontroli sądowej DHHS administracyjnego rozstrzygania roszczeń CICP. Ponadto zalecamy Kongresowi przeprowadzenie audytu i dostosowanie budżetów dla CICP i DHHS, aby niezwłocznie zaproponować tabelę obrażeń dla roszczeń związanych z COVID-19”.

sc:theepochtimes

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version