Afera paliwowa w Polsce, określana jako „Cudem na Orlenie”, zdobywa coraz większe uznanie i zainteresowanie społeczeństwa. Dane z sondażu przeprowadzonego przez United Surveys dla Wirtualnej Polski rzucają światło na istniejące przekonania Polaków dotyczące działań PKN Orlen w pierwszej połowie 2022 roku. Zaskakującym wnioskiem jest to, że aż 40 procent respondentów uważa, że koncern ten oszukiwał kierowców, sprzedając paliwo po zawyżonych cenach. To istotna liczba, która odzwierciedla niezadowolenie społeczne i brak zaufania wobec największego polskiego koncernu paliwowego.

Interesujące jest również to, że tylko 8 procent zwolenników partii rządzącej, Prawo i Sprawiedliwość (PiS), podziela to przekonanie. To sugeruje, że sprawa ta może mieć polityczne konsekwencje, a opinie na ten temat są zdecydowanie zróżnicowane w zależności od przekonań politycznych respondentów.

Najnowsze ustalenia dotyczące utrzymania cen paliw pomimo zwiększenia stawki podatku VAT na początku roku budzą dodatkowe kontrowersje. Argumentacja prezesa PKN Orlen, Daniela Obajtka, dotycząca obniżenia cen hurtowych w obawie przed paniką na stacjach wydaje się nie przekonywać, zwłaszcza w świetle informacji o sprzedaży paliwa po niższych cenach w Czechach. To sprzeczności, które zwiększają nieufność wobec działań koncernu.

Warto również zauważyć, że niemal jedna trzecia ankietowanych (32,7 procent) nie zgadza się z tezą o oszustwie PKN Orlen, co pokazuje, że sprawa ta budzi różne opinie w społeczeństwie. Jednak aż 26,6 procent respondentów nie ma wyrobionego zdania na ten temat, co może świadczyć o potrzebie rzetelnych informacji i wyjaśnień ze strony odpowiedzialnych instytucji.

W efekcie afera paliwowa staje się istotnym tematem publicznym, a jej rozwój może mieć daleko idące skutki zarówno dla zaufania społecznego, jak i dla obrazu samej firmy PKN Orlen.

Całkowicie inaczej przedstawiają się opinie wśród wyborców Prawa i Sprawiedliwości. Z tej grupy 75% respondentów uważało, że PKN Orlen nie oszukał polskiego społeczeństwa. Tylko 8% nie zgodziło się z tym stwierdzeniem. 17% nie miało zdania na ten temat. badanie. Badanie przeprowadzono w dniach 6-8 stycznia metodami CAWI i CATI

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version