Niestety ceny paliw w przyszłym miesiącu nadal będą rosnąć z powodu zmian rynkowych. Kierowcy zapłacą więcej za olej napędowy i benzynę, ponieważ transport krajowy droższy. Wyższe koszty logistyki zostaną z nami na stałe, więc śmiało można to nazwać nowym podatkiem i zostanie z nami na dłużej ze względu na rosyjskie embargo paliwowe.
Nowe koszty za paliwo
Od 5 lutego wchodzi całkowite embargo na rosyjską ropę w Unii Europejskiej. Polska jako kraj według zapewnień jest przygotowana na taką sytuację, a kierowcy nie powinni tego odczuwać w żadnym stopniu. Diesel i benzyna wciąż będą dostępne na stacjach i nie ma żadnego zagrożenia, że zabraknie paliwa dla kierowców.
Odczuć zmiany kierowcy mogą tylko i wyłącznie… finansowo. Niestety trzeba liczyć się z droższymi paliwami. Wynika to ze zwiększonych kosztów logistyki przy dostarczaniu paliwa do kraju. Poza tym nie wszystkie statki mogą zawijać do polskich portów. Ze względu na niskie wody, większe statki muszą być rozładowywane w portach ARA lub w Cieśninie Duńskiej.
Będą to nowe czynniki, które będą wpływały na ceny paliw, a które będą stałe. Można je zatem śmiało nazwać ”nowym podatkiem”, bo koszty logistyczne będą cały czas. Łączna kwota nie będzie bardzo duża, ale to już wśród bardzo wielu zmiennych kolejna, która dochodzi do łącznego kosztu, jaki kierowca musi pokryć przy dystrybutorze.
Wytrzymać pierwszy kwartał nowego roku
Najgorszy scenariusz dla cen ropy nastąpi w pierwszym kwartale. Rzeczywiście pod koniec zimy popyt na olej napędowy w energetyce i ciepłownictwie będzie spadał. W efekcie inni będą mieli więcej surowców, co zrekompensuje potencjalne niedobory i zapobiegnie wzrostowi cen paliw. Powrót do normalności może jednak nastąpić w kwietniu lub maju.
Nie zmieni to jednak tego, że zupełnie zmienia się logistyka, jeżeli chodzi o paliwa. Zmieniają się bowiem kierunki z których będzie sprowadzany surowiec do naszego kraju. Kierowcy jednak nie muszą się martwić o to, że będzie to złej jakości produkt i zniszczy on np. ich samochód. Paliwo to tak jak każde inne będzie musiał przejść wszystkie niezbędne normy, zanim trafi do sprzedaży.
wrc
Jeden komentarz
Podnosimy ceny paliwa, ponieważ wzrosły koszty jego przewozu cysternami. Poza Polskę………….