Błyskawiczny rozwój ChatGPT był przełomowym momentem dla sztucznej inteligencji, ponieważ umożliwił milionom użytkowników, zwykłych ludzi, eksperymentowanie ze sztuczną inteligencją i bezpośrednią obserwację jej zadziwiających możliwości.

Jak zauważa Felix Richter ze Statisty, chociaż nadal istnieją ograniczenia, ChatGPT zapewnia imponujące wyniki, uświadamiając ludziom, jak daleko zaszła już sztuczna inteligencji.

To nie przypadek, że zarówno Alphabet, jak i Microsoft nazwali przejście na sztuczną inteligencję jednym z największych wyzwań, przed którymi stoją, kiedy ogłosili plany restrukturyzacji na początku tego miesiąca.

Dyrektor generalny Microsoftu, Satya Nadella, mówił nawet o nadchodzącej zmianie platformy, prawdopodobnie odnosząc się do usług obsługujących sztuczną inteligencję jako kolejnej dużej zmiany technologicznej po przejściu na urządzenia mobilne.

Ale czego ostatecznie oczekują konsumenci w związku ze zwiększonym wykorzystaniem sztucznej inteligencji i które obszary życia najprawdopodobniej zostaną dotknięte zmianami w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat? Ipsos przeprowadził globalną ankietę na ten temat pod koniec 2021 roku, a poniższy wykres podsumowuje wyniki.

Więcej infografik znajdziesz na Statista

„[AI] zmieni świat bardziej niż cokolwiek w historii ludzkości. Więcej niż elektryczność”.

— Wyrocznia sztucznej inteligencji i inwestor venture capital, dr Kai-Fu Lee, 2018

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version