PGE Energia Cieplna przypomniała, że gospodarstwa domowe i podmioty użyteczności publicznej mają tylko kilka dni na złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków pozwalających na uznanie ich za uprawnione do zwrotu nadpłaty za ciepło. To wynika z obowiązujących przepisów, które nakładają na spółki ciepłownicze obowiązek zwrotu nadpłaconych kwot za zużytą energię cieplną.

Oświadczenie należy złożyć do końca marca każdego roku, aby mieć pewność, że nadpłata zostanie zwrócona. W przypadku braku złożenia oświadczenia, spółka ciepłownicza nie będzie mogła uwzględnić takiej osoby lub podmiotu w zwrocie nadpłaty za ciepło.

Warto podkreślić, że zwrot nadpłaty za ciepło to bardzo ważny temat dla wielu gospodarstw domowych i podmiotów użyteczności publicznej, szczególnie w okresie zimowym, kiedy koszty ogrzewania znacznie rosną. Dlatego też, istotne jest, aby osoby i podmioty, które są uprawnione do zwrotu nadpłaty, złożyły oświadczenie w terminie.

PGE Energia Cieplna przypomina, że oświadczenie można złożyć osobiście w siedzibie spółki lub za pośrednictwem poczty. W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących procedury zwrotu nadpłaty za ciepło, warto skontaktować się ze spółką ciepłowniczą lub zapoznać się z dostępnymi informacjami na jej stronie internetowej.

Ceny za ciepło zostały zamrożone. 1 marca weszły w życie przepisy, zgodnie z którymi gospodarstwa domowe, szkoły, kościoły czy szpitale zostały objęte maksymalną stawką. W świetle nowych przepisów maksymalny wzrost cen za dostawę ciepła systemowego nie może przekroczyć 40 proc. ceny obowiązującej 30 września 2022 r. PGE przypomina jednak, ze beneficjenci muszą do 8 marca złożyć oświadczenie, że kwalifikują się do zniżki. Wówczas sprzedawca ciepła w ciągu 7 dni od otrzymania wyrównania skoryguje faktury – zaznaczono.

Zwrot nadpłaty za ciepło. Co trzeba zrobić?

Ci, którzy w minionych miesiącach przepłacili za ciepło, otrzymają korektę stawek na przyszłych fakturach. Obniżone ceny obowiązują z mocą wsteczną od 1 października 2022 r. „Nadpłaty powstałe za okres od października 2022 r. do końca lutego 2023 r. zostaną rozliczone poprzez korekty faktur” – podała spółka.

Gwarancja wzrostu cen na poziomie 40% dotyczy całkowitej kwoty zapłaconej przez klienta, czyli całkowitej kwoty za ciepło wraz ze wszystkimi składowymi rachunku. System wsparcia obejmuje wszystkich klientów, którzy są uważani za wrażliwych i są objęci nadzwyczajnymi rozwiązaniami rządu. PGE Energia Ciepła będzie badać ten warunek dla każdej grupy taryfowej i każdego miesiąca, i jeśli warunek zostanie spełniony, to zostanie zastosowana maksymalna cena.

Aby korzystać z gwarancji, taki podmiot lub jego pełnomocnik (np. zarządca wspólnoty mieszkaniowej) musi złożyć oświadczenie do sprzedawcy ciepła o spełnieniu warunków do bycia beneficjentem. Termin składania oświadczeń upływa 8 marca.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version