„Dziennik Gazeta Prawna” opublikował informacje na temat wydatków instytucji rządowych na promowanie swoich wpisów na Facebooku. Według zebranych danych przez portal Dziennik.pl, instytucje te wydały łącznie 5,4 mln złotych na reklamy na tej platformie cyfrowej w okresie od 15 maja 2019 r. do 23 lutego 2023 r.

POLECAMY: Koniec z darmowym Facebookiem. Mark Zuckerberg powiedział ile będziemy płacić za subskrypcję

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów wydała na potrzeby reklam na Facebooku najwięcej pieniędzy spośród instytucji rządowych, a konkretnie 3,756 mln złotych.

Spośród resortów, najwięcej na reklamy wydało Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej – 486,5 tys. zł, a Ministerstwo Zdrowia zainwestowało 192,7 tys. zł, a Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi – 159,7 tys. zł.

Pozostałe resorty wydały na promocję swoich postów na Facebooku odpowiednio: Ministerstwo Cyfryzacji – 89,2 tys., Ministerstwo Rozwoju i Technologii – 73,1 tys., Ministerstwo Finansów – 51,3 tys., Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego – 29,4 tys., Ministerstwo Klimatu i Środowiska – 12,4 tys., Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej – 7 tys., Ministerstwo Infrastruktury – 5 tys. – wynika z danych zebranych przez portal gazety.

Dziennik.pl dokonał również analizy wydatków polityków na promowanie swoich postów na Facebooku.

Morawiecki był liderem w tej kategorii, wydając na to cel 41,8 tys. zł. Na drugim miejscu znalazł się minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro, który wydał 72,5 tys. zł, a na trzecim minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który zapłacił Facebookowi 19,2 tys. zł. Kolejne miejsca zajęli: minister spraw zagranicznych Zbigniew Rau z wydatkami na poziomie 16,5 tys. zł oraz pozostali ministrowie, którzy wydali poniżej 5 tys. zł.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w swojej dziedzinie - Publicysta, pisarz i działacz społeczny. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku dla międzynarodowych wydawców. Przez ponad 30 lat zdobywa swoje doświadczenie dzięki współpracy z największymi redakcjami. W swoich artykułach stara się podejmować kontrowersyjne tematy i prezentować oryginalne punkty widzenia, które pozwalały na głębsze zrozumienie omawianych kwestii.

Napisz Komentarz

Exit mobile version