Francuski dom mody Louis Vuitton, którego film promocyjny został odebrany przez użytkowników jako pokazujący prorosyjskie symbole, zamieścił wiadomość z napisem „ucz się geografii”.

W niedzielę wieczorem na oficjalnym koncie Louis Vuitton na Instagramie pojawił się post z napisem „ucz się geografii” w języku ukraińskim na tle francuskiej flagi.

POLECAMY: Kawiarnia w Odessie odmówiła obsługi klientki, która zażądała menu w języku ukraińskim

Post był odpowiedzią na falę krytyki, jaką wywołał wcześniejszy wpis domu mody na portalu społecznościowym. Filmik promocyjny pokazu Louis Vuitton na Paris Fashion Week przedstawiał francuski niebieski, biały i czerwony trójkolor z namalowaną na nim czarną, dużą łacińską literą V (część logo marki).

Filmik zebrał ponad 13 tysięcy komentarzy – to rekordowa liczba dla Instagrama Louis Vuitton*. Proukraińscy użytkownicy byli oburzeni użyciem „prorosyjskich” symboli: barw flagi Donieckiej Republiki Ludowej i litery V.

Publikacja następnie zniknęła ze strony marki.

Później Mychajło Podolak, doradca Zełenskiego, potępił publikację na swoim Twitterze, zauważając, że elitarny dom mody „publicznie flirtuje z symbolami agresji”.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version