Komisja Europejska opracowała nowe przepisy dotyczące zakazu sprzedaży samochodów z silnikami benzynowymi lub typu Diesel, ale zamiast zezwalać na sprzedaż nowych samochodów z silnikami spalinowymi po 2035 roku, Komisja Europejska daje państwom członkowskim czas do 2035 roku, aby wycofać z rynku samochody z silnikami benzynowymi lub typu Diesel. Oznacza to, że po 2035 roku nie będzie już legalnej sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi na terenie Unii Europejskiej. Jednocześnie jednak, Komisja Europejska daje możliwość stosowania tzw. e-paliw (paliwa syntetyczne i biopaliwa), które mają mieć znacznie mniejszy wpływ na środowisko niż tradycyjne paliwa kopalniane.
Diesel i benzyna – zostaną z nami na dużo dłużej!
Według informacji podanych przez agencję Reuters, Komisja Europejska opracowała projekt wniosku, który zakłada stworzenie nowej kategorii pojazdów w UE, tj. samochodów napędzanych wyłącznie paliwami neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla.
Ta propozycja ma na celu zachęcenie producentów samochodów do inwestowania w nowe technologie, które pozwolą na zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, a jednocześnie nie eliminują samochodów z silnikami spalinowymi z rynku. Projekt wniosku ma pomóc UE w realizacji celów związanych z walką ze zmianami klimatu.
Takie pojazdy musiałyby korzystać z technologii, która uniemożliwi im jazdę na innych rodzajach paliw. Obejmuje to „system zachęty do tankowania”. Uniemożliwi uruchomienie samochodu, gdyby był zasilany innymi paliwami niż neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.
Propozycja może oferować producentom drogę do dalszej sprzedaży samochodów z silnikami benzynowymi czy typu Diesel po 2035 roku. To właśnie wtedy UE ma zakazać sprzedaży nowych samochodów emitujących CO2.
- Całkowicie za darmo 1300 złotych na konto. Uruchomiono dochód gwarantowanyW ostatnim czasie wprowadzono nową inicjatywę społeczną – dochód gwarantowany, która ma na celu zapewnienie wsparcia finansowego dla osób
- Masz 65 lat? Dostaniesz całkowicie za darmo 500 złotych co miesiącOsoby w wieku 18 lat i powyżej, które mieszkają w Polsce i nie są w stanie samodzielnie funkcjonować, mają
- PILNE: Polski bank ogłosił upadłość. Sprawdź swoje oszczędnościW najnowszym komunikacie Bankowego Funduszu Gwarancyjnego (BFG), ogłoszono, że dnia 28 kwietnia został złożony wniosek do sądu o ogłoszenie
Ale pojawiły się zastrzeżenia
Po długich negocjacjach, kraje UE oraz Parlament Europejski osiągnęły porozumienie w sprawie ustawy w zeszłym roku. Jednakże, w tym miesiącu Niemieckie Ministerstwo Transportu zaskoczyło pozostałe kraje, zgłaszając zastrzeżenia do ustawy na kilka dni przed ostatecznym głosowaniem. Ich postulatem jest zezwolenie na sprzedaż nowych samochodów napędzanych e-paliwami po 2035 r.
Rzecznik Komisji nie skomentował projektu dokumentu, jednak odniósł się do komentarzy Fransa Timmermansa, szefa unijnej polityki klimatycznej, który powiedział, że każde rozwiązanie musi być zgodne z ustawą o wycofaniu z 2035 r. Ustawa ta została już uzgodniona w zeszłym roku.
Jednakże, urzędnik unijny powiedział Reutersowi w miniony poniedziałek, że wszelkie propozycje dotyczące rejestracji samochodów napędzanych e-paliwem zostaną przedstawione po ostatecznym przyjęciu ustawy o wycofaniu benzyny i silników typu Diesel.
E-paliwa są wytwarzane poprzez syntezę wychwyconych emisji CO2 i wodoru produkowanego przy użyciu energii elektrycznej wolnej od CO2. Badanie opublikowane we wtorek przez Poczdamski Instytut Badań Klimatu wykazało, że wszystkie planowane projekty e-paliw na całym świecie wyprodukują tylko tyle paliwa, aby pokryć 10% niemieckiego zapotrzebowania na e-paliwa w lotnictwie, transporcie morskim i chemikaliach. I to zaledwie w ciągu najbliższych kilku lat.
W poniedziałek Ministerstwo Transportu Niemiec poinformowało, że rozmowy z Komisją na temat planowanego zakończenia produkcji nowych silników spalinowych od 2035 r. idą do przodu, ale dodało, że nie może powiedzieć, kiedy porozumienie zostanie osiągnięte.
2 komentarze
Szaleństwa ciąg dalszy.
Wychodzić z tego euro kołchozu jak najszybciej.