Herbata mrożona stała się w ostatnich latach bardzo popularnym napojem wśród konsumentów. Dzięki swojemu orzeźwiającemu smakowi i niskiej zawartości kalorii, stała się idealnym wyborem dla osób poszukujących alternatywy dla słodkich napojów gazowanych czy soków. Jednakże, jak wynika z informacji, które zostały podane do publicznej wiadomości, marka Nestlé, która jest jednym z czołowych producentów mrożonej herbaty, postanowiła wycofać się z tego rynku.

Powodem decyzji Nestlé jest spadek sprzedaży mrożonej herbaty z miesiąca na miesiąc. Przyczyną tego może być rosnąca konkurencja na rynku napojów, coraz większa świadomość konsumentów na temat zdrowia i żywienia, a także zmieniające się preferencje smakowe. Mrożona herbata, choć jest wciąż bardzo popularnym napojem, musi konkurować z innymi produktami, takimi jak smoothie, napoje izotoniczne czy woda kokosowa.

Mimo że Nestlé zdecydowała się wycofać ze sprzedaży mrożonej herbaty, konsumenci wciąż będą mieli dostęp do produktów innych producentów. Dostępne będą różne smaki i warianty, w zależności od indywidualnych preferencji. Warto jednak pamiętać, że mrożona herbata, podobnie jak każdy inny produkt spożywczy, powinna być spożywana z umiarem i w ramach zrównoważonej diety.

Koniec Nestea staje się faktem

Firma Nestlé poinformowała swoich partnerów handlowych, że ich mrożona herbata nie będzie już dostępna w sklepach. W związku z tym, obecnie dostępne produkty powinny zostać sprzedane do końca marca, a nowe dostawy nie są na razie planowane. Zgodnie z doniesieniami, marka Nestea była analizowana pod kątem sprzedaży od dłuższego czasu, a specjaliści od marketingu zastanawiają się, co poszło nie tak, ponieważ udział ich produktu w rynku mrożonej herbaty znacznie się zmniejszył.

Aktualnie udział w sprzedaży Nestea w Niemczech wynosi około 1,7 procent, co stanowi znaczny spadek w porównaniu z wynikami sprzedaży z 2017 roku, kiedy Nestea była liderem na tamtejszym rynku z dwucyfrowym wynikiem sprzedaży.

Wydaje się jednak, że nie jest to wina złej pracy marketingowców, a ogólny problem z popytem na mrożoną herbatę. Ogólnie rzecz biorąc, tempo wzrostu w branży ice-tea znacząco zwolniło w 2022 roku. Oczywiście jak to zwykle bywa – chodzi o zdrowie.

„Cukier powoduje szybki wzrost poziomu cukru we krwi, więc organizm musi uwolnić większą ilość insuliny, aby ponownie obniżyć stężenie cukru we krwi. Dlatego podejrzewa się, że słodkie napoje zwiększają ryzyko otyłości i cukrzycy typu II”. – podaje w komentarzu centrum porad konsumenckich.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version