W jakich bankach w najbliższych dniach możemy spodziewać się utrudnień m.in. przy płaceniu kartą albo przy korzystaniu z aplikacji mobilnych?
Przerwa w działaniu banków wywołała spore niezadowolenie wśród klientów, którzy nie mogli korzystać z usług bankowych przez dwa dni. Zwłaszcza, że 4 tak duże banki jednocześnie zdecydowały się na przerwę w swoim działaniu. Klienci skarżyli się na brak możliwości dokonywania płatności oraz na brak dostępu do swoich środków finansowych.
PKO BP – bez serwisów internetowych i telefonicznych
PKO BP przeprowadzi prace techniczne w niedzielę, 16 kwietnia, które wpłyną na dostępność ich serwisów internetowych i telefonicznych. W tym okresie, od godziny 00:00 do godziny 6:00, klienci nie będą mogli korzystać z następujących usług:
- Serwisu internetowego i mobilnego PKO BP, w tym aplikacji mobilnej IKO
- Serwisów płatniczych, w tym BLIK oraz płatności kartami Visa i Mastercard
- Bankowości telefonicznej PKO BP
- Systemów płatności internetowych i e-commerce (PayU, Przelewy24, Dotpay itd.)
- Wypłat gotówki z bankomatów PKO BP oraz korzystania z bankomatów innych banków w ramach systemów transakcyjnych BPS, Euronet i Planet Cash.
Wszystkie karty będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych. W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty.
W czasie przerwy aplikacją IKO będzie można tylko wypłacać pieniądze z bankomatów oraz płacić w sklepach stacjonarnych i internetowych jedynie za pomocą Blik.
Santander Bank Polska – problemy już w piątek
Z powodu prac technicznych w Santander Banku z piątku na sobotę (14/15 kwietnia) od godz. 23:00 do godz.7:00 nie będzie działać:
- bankowość internetowa
- aplikacja mobilna
- przelewy natychmiastowe
- płatność w sklepach internetowych (Przelew24)
- Blik
- Kantor Santander (już od godz. 22:00)
W tym czasie normalnie normalnie funkcjonować karty oraz bankomaty i wpłatomaty.
Niedostępność usług banku ING w nocy 15/16 i 16/17 kwietnia
W nocy z soboty na niedzielę, 15/16 kwietnia, od północy do 5:30 planujemy prace serwisowe.
W tym czasie nie będzie można:
- płacić kartami w internecie z 3DSecure, czyli tych, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS
- zrobić przelewu Express Elixir oraz przelewu na telefon BLIK do innego banku
- aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych i nadawać kodów PIN
- zamówić kart płatniczych
- przypisać kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile
- dodać kart Mastercard do portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay)
- zrobić przelewu z rachunku karty kredytowej
- realizować operacji na kartach w bankowości elektronicznej
- nie będą działać pożyczki oraz procesy sprzedażowe rachunków bieżących i oszczędnościowych
Utrudnione będzie również:
- składanie wniosków w Moim ING i na stronie www.ing.pl
- obsługa kart w systemie ING Business, korzystanie z usług powierniczych (e-Custody) oraz z części wniosków
- mogą występować problemy z realizacją transakcji kartami płatniczymi w bankomatach, wpłatomatach oraz terminalach płatniczych.
BNP Paribas – prace serwisowe w środę
Ze środy na czwartek (19/20 kwietnia) od godz. 22:00 do godz. 1:00 serwis bnpparibas.pl będzie niedostępny ze względu na zaplanowane prace serwisowe. W tym czasie będzie wyświetlany odnośnik umożliwiający przejście bezpośrendio do systemów transakcyjnych.
Bank Pocztowy – problemy z kartami
W niedzielę 16 kwietnia w Banku Pocztowym planowane są prace administracyjne, które mogą wpłynąć na funkcjonowanie kart.
W godzinach od 8:00 do 14:00 może wystąpić brak możliwości dokonywania transakcji internetowych z wykorzystaniem usługi 3D Secure, a w godzinach od 3:00 do 7:00 możliwy jest brak możliwości pobrania danych karty, w tym kodu CVC2, w bankowości elektronicznej.
Z kolei we wtorek 18 kwietnia od godziny 1:00 do godziny 3:00 klienci Banku Pocztowego mogą napotkać trudności z dokonywaniem transakcji gotówkowych i bezgotówkowych kartami, w tym transakcji mobilnych realizowanych za pośrednictwem portfeli cyfrowych.