Lidl Polska zamierza zastąpić dotychczasowe papierowe oznaczenia cen cyfrowymi wyświetlaczami. Dzięki temu systemowi możliwe będzie szybsze i bardziej efektywne dostosowywanie cen w sklepach do zmieniających się warunków rynkowych, takich jak np. inflacja.

taki system wpłynie nie tylko na sprawną realizację promocji na poszczególne produkty, ale również na elastyczne podnoszenie cen po zakończeniu promocji lub w przypadku zmiany sytuacji na rynku.

System elektronicznych cenówek w Lidlu. Jakie informacje znajdą się na wyświetlaczu?

Lidl zaznacza w swoim oficjalnym komunikacie, że wprowadzenie cyfrowych wyświetlaczy z cenami umożliwi klientom łatwiejszy dostęp do aktualnych cen produktów w sklepie. Z kolei, taka łatwość w uzyskaniu informacji o cenach produktów ma pomóc klientom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych.

– System elektronicznych cenówek (ESL, ang. electronic shelf label) to wygoda oraz wsparcie przy codziennych zakupach. Dzięki takiemu rozwiązaniu kupujący ma zawsze pewność, że dane takie jak cena, kraj pochodzenia, gramatura czy informacje o promocjach są zawsze prawidłowe, a klient nie jest wprowadzany w błąd – przekazało biuro prasowe Lidla.

W pewnych przypadkach może mieć to szczególne znaczenie.

– Jest to szczególnie istotne przy porannych zakupach, kiedy w sklepie wprowadzanych jest najwięcej zmian. Na wyświetlaczach znajdują się różne istotne informacje dla klienta, np. o dodatkowych obniżkach dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny – czytamy.

Ma być to także ułatwienie dla pracowników i odciążenie ich z zajęć, które mogą zostać zautomatyzowane.

Ceny w Lidlu będą wyświetlane elektronicznie. Jak będzie działać nowy system?

System cyfrowych wyświetlaczy cen w sklepach Lidl Polska będzie bezpośrednio połączony z systemem zarządzania towarami. To oznacza, że wszystkie zmiany cen wprowadzane do systemu zostaną automatycznie zaktualizowane na e-cenówkach.

Dzięki temu pracownicy sklepu będą mogli szybko i sprawnie dokonywać zmian w cenach produktów, co przyczyni się do efektywnego zarządzania cenami w sklepie.

– Obecnie e-cenówki są już stosowane między innymi we wszystkich sklepach w Poznaniu oraz licznych placówkach w Warszawie czy Wrocławiu. Łącznie wdrożono je już w ponad 200 sklepach sieci, a prace nadal trwają. Z końcem maja 2023 r. w ESL pojawi się w przeszło 300 placówkach Lidl Polska, zaś do końca sierpnia br. planowane jest wprowadzenie systemu we wszystkich sklepach – informuje sieć w komunikacie.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Napisz Komentarz

Exit mobile version