W sklepach spożywczych często zdarzają się wycofania produktów z powodu obecności szkodliwych bakterii lub ciał obcych. Tym razem pojawiła się informacja o pilnym wycofaniu gotowego dania z supermarketów.

Gotowe dania wycofane ze sklepów

Lidl pilnie wycofał niektóre produkty ze swoich sklepów. Klienci znanego dyskontu zostali poinformowani, że nie powinni spożywać wycofanego produktu, ponieważ wykryto w nim niebezpieczny dla zdrowia pestycyd. W trosce o zdrowie swoich klientów, firma podjęła decyzję o natychmiastowym wycofaniu produktu z półek sklepowych i zaleciła klientom, którzy zakupili dany produkt, aby nie spożywali go i zwrócili go do sklepu w celu zwrotu pieniędzy lub wymiany na inny produkt.

Lidl jako odpowiedzialny sprzedawca, regularnie monitoruje jakość i bezpieczeństwo swoich produktów, jednak w przypadku wykrycia potencjalnych zagrożeń dla zdrowia klientów, podejmuje on niezbędne kroki w celu zapewnienia bezpieczeństwa. W przypadku wykrycia niebezpiecznego produktu, Lidl przeprowadza pilną akcję wycofania, informując jednocześnie swoich klientów o zaistniałej sytuacji oraz udzielając instrukcji co do postępowania w tej sytuacji.

Firma Taifun-Tofu GmbH wycofuje ze sprzedaży wegańskie danie będące odpowiednikiem francuskiej potrawy terrina. W oryginalnej wersji danie to zawiera różne rodzaje mięsa z dodatkiem przypraw i pistacji, a jest nazywane „francuskim pasztetem”. Wegański odpowiednik tej potrawy opracowany przez firmę Taifun-Tofu GmbH zawierał tofu jako główny składnik.

Pilne wycofanie gotowego dania z supermarketów. Nie wolno go spożywać

Z powodu wykrycia wadliwej produkcji, Taifun-Tofu GmbH zdecydowało o pilnym wycofaniu ze sprzedaży wegańskiego odpowiednika dania francuskiego terrina, którego głównym składnikiem jest tofu. Decyzja ta dotyczy wszystkich partii produktu, które trafiły na rynek od 1 kwietnia 2023 roku.

Wycofanie zostało podjęte z powodu możliwości obecności bakterii, co stanowi potencjalne zagrożenie dla zdrowia konsumentów. Producent zaleca, aby osoby, które zakupiły ten produkt, nie spożywały go i zwróciły do sklepu, w którym został nabyty.

Wycofanie dotyczy tylko jednej partii produktu. Klienci mogą go zwrócić w odpowiednim punkcie sprzedaży i otrzymać zwrot ceny zakupu bez konieczności okazywania paragonu. Konkretne informacje dotyczące produktu:

  • Nazwa: Taifun Tofu-Terrine „Graffiti“ o wadze 2OO gramów.
  • Data przydatności do spożycia: 02.05.2023 r.
  • Numer partii: L220

Spożycie ciał obcych wykonanych ze szkła, plastiku lub innych materiałów może prowadzić do zagrożenia zdrowia, a nawet życia. W przypadku połknięcia możliwe jest doznanie obrażeń jamy ustnej i gardła.

W tych produktach wykryto niebezpieczny chloropiryfos

Chloropiryfos stwarza zagrożenie dla zdrowia ludzi. Podejrzewa się, że może uszkadzać rozwój mózgu u ludzi. Jak podaje Pesticide Action Network e.V. (PAN Niemcy), Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) stwierdził, że substancja budzi „obawy dotyczące możliwych skutków mutagennych i neurologicznych w okresie rozwoju”.

Dlatego klienci powinni poważnie potraktować wycofanie. Zgodnie z komunikatem prasowym, ze względu na konsekwentną ochronę konsumentów Lidl w Niemczech zareagował natychmiast i wycofał ze sprzedaży wadliwy produkt. Podkreśla się jednak, że wycofanie dotyczy tylko produktów z konkretnymi datami przydatności do spożycia.

Jeśli konsumenci podejrzewają, że przypadkowo spożyli ciało obce, powinni pozostać spokojni. Jeśli pojawią się jakiekolwiek objawy lub ból, powinni powiadomić kogoś o tym zdarzeniu. W przypadku wystąpienia poważniejszych objawów, warto zadzwonić po pomoc medyczną. Jednak zazwyczaj ludzki organizm radzi sobie z mniejszymi ciałami obcymi, a ich resztki są wydalane razem z jedzeniem.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Jeden komentarz

  1. produkt niemiecki, jak sam Lidl, ale tyle analogii do francuskiego, że w końcu jakby francuski. ja to nazywam dbałością o markę. kp

Napisz Komentarz

Exit mobile version