Firma Meta, właściciel Facebooka, zostanie ukarana przez „The Wall Street Journal” kwotą 1,3 mld dolarów. Ostateczna decyzja ma zostać ogłoszona w najbliższy poniedziałek. Wcześniejsze spekulacje medialne sugerowały, że kara będzie przekraczać dotychczasowy rekord w wysokości 746 mln euro. Powodem nałożenia sankcji jest przesyłanie danych o użytkownikach z Europy do Stanów Zjednoczonych.

POLECAMY: Facebook zwalania 10 tys. pracowników. Teraz tylko czekać aż „eksperci” od dezinformacji z Demagoga stracą posadki

Według informacji „The Wall Street Journal”, organy regulacyjne Unii Europejskiej mają ogłosić w poniedziałek karę dla firmy Meta za przekazywanie danych do USA. To orzeczenie wywiera presję na rząd USA, aby finalizować umowę, która umożliwiłaby Meta oraz tysiącom międzynarodowych firm kontynuowanie przekazywania takich informacji do Stanów Zjednoczonych.

Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez „The Wall Street Journal”, firma Meta, należąca do Marka Zuckerberga, zostanie ukarana rekordową kwotą 1,3 mld dolarów, co odpowiada około 5,5 mld złotych. Wcześniejsze doniesienia agencji Reuters sugerowały, że ta kwota będzie wyższa od dotychczasowego rekordu, który wynosił 746 mln euro, czyli ponad 3 mld złotych. Ta ostatnia kara została nałożona na firmę Amazon za naruszenie unijnych standardów prywatności.

W zeszłym roku Facebook wyraził zagrożenie, że może zawiesić swoje usługi w Europie, jeśli zostanie mu zakazane korzystanie z mechanizmu przesyłania danych, który był przedmiotem kontrowersji. Powodem takiego zagrożenia było podejście regulacyjne Unii Europejskiej dotyczące przekazywania danych osobowych do Stanów Zjednoczonych, które Facebook uważał za utrudniające prowadzenie swojej działalności.

Zgodnie z informacjami przypominanymi przez skynews.pl, w styczniu firma z siedzibą w Kalifornii, czyli Meta (dawniej Facebook), została ukarana grzywną w wysokości 390 mln euro w Irlandii. Kara została nałożona za naruszenie zasad prywatności Unii Europejskiej poprzez wymuszanie na użytkownikach wyrażenia zgody na spersonalizowane reklamy. Jest to kolejny przykład na ściganie firm technologicznych za nieprzestrzeganie unijnych regulacji dotyczących ochrony danych osobowych i prywatności.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w swojej dziedzinie - Publicysta, pisarz i działacz społeczny. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku dla międzynarodowych wydawców. Przez ponad 30 lat zdobywa swoje doświadczenie dzięki współpracy z największymi redakcjami. W swoich artykułach stara się podejmować kontrowersyjne tematy i prezentować oryginalne punkty widzenia, które pozwalały na głębsze zrozumienie omawianych kwestii.

Napisz Komentarz

Exit mobile version