W nadchodzący weekend oraz w najbliższych dniach można spodziewać się przerw technicznych w różnych bankach, co może stwarzać pewne utrudnienia dla klientów. W przypadku niektórych banków, takich jak Credit Agricole i PKO BP, prace serwisowe potrwają dłużej niż 10 godzin.

W Credit Agricole, w najbliższą niedzielę, klientom będzie brakować dostępu do niektórych usług przez okres 10 godzin. Jednym z dotkniętych obszarów będzie usługa płatności mobilnych Blik, która nie będzie działać. Oznacza to, że klienci nie będą mogli dokonywać płatności za pomocą tej popularnej metody.

W przypadku PKO BP, prace serwisowe przewidziane są na 12 godzin. Podczas tego czasu, klienci nie będą mieli dostępu do serwisu internetowego i telefonicznego. To oznacza, że nie będą mogli korzystać z funkcji bankowości online ani dokonywać transakcji za pośrednictwem strony internetowej czy aplikacji mobilnej.

Nie tylko Credit Agricole i PKO BP są objęte planowanymi przerwami technicznymi. Inne banki, takie jak ING Bank Śląski, mBank oraz Toyota Bank, również mogą doświadczyć podobnych utrudnień w najbliższym czasie.

W takiej sytuacji, posiadanie gotówki może okazać się nieodzowne, zwłaszcza jeśli klientom będzie potrzebne dokonywanie płatności w tym czasie. Należy zwrócić uwagę na te przerwy techniczne i odpowiednio zaplanować swoje finanse, aby uniknąć nieprzewidzianych trudności. Warto być przygotowanym na ewentualność konieczności skorzystania z gotówki w przypadku niedostępności niektórych usług bankowych.

Credit Agricole – niedziela bez Blika

W związku z zaplanowanymi pracami serwisowymi w Credit Agricole, w niedzielę (18 czerwca) w godzinach od północy do 10:00 rano, nie będą dostępne następujące usługi:

  • Aplikacja mobilna
  • CA24 eBank
  • Przelewy online oraz płatności Blik

W tym czasie klienci nie otrzymają również powiadomień SMS dotyczących dokonanych transakcji kartą. Na infolinii banku będzie można jedynie zgłosić utratę lub kradzież karty. Wpłaty gotówki dokonane w wpłatomatach zostaną zaksięgowane po zakończeniu przerwy technicznej.

PKO BP – bez serwisu internetowego i telefonicznego

W niedzielę, 18 czerwca, w godzinach od 00:00 do 12:00 w PKO BP planowane są prace techniczne. W związku z tym niektóre usługi nie będą dostępne. Oto lista zmian:

  1. Serwis internetowy iPKO oraz iPKO biznes będą niedostępne.
  • Brak możliwości logowania i korzystania z funkcji bankowości przez stronę internetową.
  • Uniemożliwione będą wszelkie operacje finansowe, takie jak przelewy, sprawdzanie salda czy zarządzanie kontem.
  • Brak dostępu do danych i historii transakcji.
  1. Funkcja otwartej bankowości będzie niedostępna.
  • Nie będzie możliwości korzystania z usług finansowych zintegrowanych z innymi aplikacjami i serwisami.
  1. Płatności w sklepach internetowych za pomocą usługi „Płacę z iPKO” nie będą możliwe.
  • Nie będzie dostępna opcja płatności online za pomocą konta w PKO BP.

Niemniej jednak, w czasie przerwy nadal będzie możliwe korzystanie z niektórych usług:

  1. Karty bankowe będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych.
  • Nadal będzie można wypłacać gotówkę i dokonywać płatności kartą w tradycyjnych sklepach.
  1. Ochrona internetowych płatności kartą 3D-Secure2 będzie wciąż dostępna.
  • Możliwa będzie autoryzacja transakcji za pomocą kodu SMS i PIN-u do karty.
  1. Aplikacja IKO będzie ograniczona w funkcjonalności.
  • Możliwe będzie jedynie wypłacanie pieniędzy z bankomatów oraz płacenie w sklepach stacjonarnych i internetowych za pomocą Blika.
  • Aplikacja iPKO Biznes Mobile będzie niedostępna.

Bank przeprasza za wszelkie niedogodności, jakie mogą wyniknąć z tych prac technicznych. Działa w celu poprawy naszych usług i zapewnienia lepszej obsługi klientów.

ING – przerwa w niedzielną noc

Z powodu prac technologiczno-serwisowych w ING w sobotę (17 czerwca) od godz. 08:00 do godz. 18:00 niedostępny będzie Makler w systemie bankowości internetowej.

W niedzielę (18 czerwca) od godz. 00:00 do godz. 05:30 w ING nie będzie można:

  • płacić kartami w internecie z 3DSecure, czyli tych, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS,
  • aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych i nadawać kodów PIN,
  • zamówić kart płatniczych,
  • przypisać kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile,
  • dodać kart Mastercard do portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay),
  • zrobić przelewu z rachunku karty kredytowej,
  • realizować operacji na kartach w bankowości elektronicznej,
  • skorzystać z pożyczek i procesów sprzedażowych rachunków bieżących i oszczędnościowych.

Utrudniona będzie również obsługa kart w systemie ING Business i korzystanie z usług powierniczych (e-Custody).

mBank – klienci nie zapłacą kartą

Informujemy, że w niedzielę, 18 czerwca, mBank przeprowadzi prace modernizacyjne swoich systemów, co spowoduje pewne utrudnienia dla klientów. W okresie od godziny 2:00 do godziny 8:30 nie będzie możliwości dokonywania płatności kartą oraz wypłacania gotówki z bankomatów. Dodatkowo, w tym samym czasie klienci nie będą mogli dokonywać zakupów przez internet.

Ważne jest również, że w godzinach od 2:00 do 9:30 klienci nie będą mieli dostępu do konta poprzez serwisy internetowe oraz aplikację mobilną. Nie będzie możliwości zalogowania się, sprawdzenia stanu konta ani złożenia jakichkolwiek wniosków.

Dodatkowe utrudnienia dotkną klientów biznesowych korzystających z usług dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz korporacji. W okresie od 2:00 do 8:30 nie będą mogli dokonywać zakupów internetowych.

Toyota Bank – kilkanaście godzin utrudnień

Toyota Bank również planuje przeprowadzić prace serwisowe w niedzielę, 18 czerwca, w godzinach od 7:00 do 22:00. W związku z tym klienci mogą doświadczyć pewnych utrudnień w dostępie do systemu bankowości elektronicznej, autoryzacji płatności kartowych, obsługi telefonicznej oraz generowania wyciągów bankowych. Usługi szybkich płatności również będą niedostępne w tym czasie.

Zachęcamy klientów obu banków do uwzględnienia tych planowanych przerw w dostępie do usług oraz dostosowania swoich transakcji i operacji bankowych do określonych godzin. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie mogą wyniknąć z tych prac modernizacyjnych, i zapewniamy, że nasze zespoły pracują intensywnie, aby przywrócić pełną funkcjonalność systemów jak najszybciej po zakończeniu prac serwisowych.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version