Amerykański przedsiębiorca i miliarder Elon Musk wyjaśnił, dlaczego zdecydował się zmienić nazwę i charakterystyczne ptasie logo portalu społecznościowego Twitter, którego jest właścicielem.

POLECAMY: Twitter zaktualizował logo

„Nazwa Twitter miała sens, gdy były to tylko 140-znakowe wiadomości przesyłane tam i z powrotem – jak ćwierkające (tweetujące) ptaki – ale teraz możesz publikować prawie wszystko, w tym godziny wideo. W nadchodzących miesiącach dodamy kompleksową komunikację i możliwość zarządzania całym światem finansów. Nazwa Twitter nie ma sensu w tym kontekście, więc musimy pożegnać się z ptakiem” – napisał Musk na swoim koncie na Twitterze.

Twitter zaktualizował swoje logo w poniedziałek, zamiast niebieskiego ptaka, strona zawiera teraz czarno-białą literę X.

Wcześniej oficjalne konto Twittera na platformie o tej samej nazwie w ramach ogłoszonego rebrandingu zmieniło nazwę na X, a jego awatar zamiast tradycyjnego niebieskiego logo z ptakiem stał się dużą literą X, wykonaną w kolorze białym na czarnym tle.

Z kolei właściciel Twittera, Ilon Musk, podzielił się w poniedziałek na swoim profilu nocnym zdjęciem siedziby firmy, na którym budynek jest również oświetlony nowym logo.

W niedzielę Musk zapowiedział, że domena x.com będzie przekierowywać użytkowników sieci na stronę główną Twittera. Biznesmen obiecał pożegnać się z ptakiem na logo sieci społecznościowej, mówiąc, że rozważa zastąpienie go literą X. Zdaniem Muska symbolizuje ona niedoskonałość ludzi, która czyni ich wyjątkowymi.

W kwietniu pojawiła się informacja o przejęciu Twitter Inc. przez X Corp. z siedzibą w Nevadzie. Musk powiedział później w wywiadzie dla Babylon Bee Talks, że „wierzy w marki opisowe, a X może oznaczać wszystko”. Biznesmen powiedział, że jego wizja platformy społecznościowej jako platformy do publikowania wielkoformatowych filmów, zdjęć i tekstów wykracza poza pierwotną koncepcję sieci społecznościowej jako narzędzia do przesyłania krótkich wiadomości, a „Twitter może nie być do tego odpowiednią marką”.

Twitter Inc. został założony w 2006 roku. Głównym produktem firmy jest sieć społecznościowa do przesyłania krótkich wiadomości. Musk ostatecznie zamknął wartą 44 miliardy dolarów transakcję przejęcia jej jesienią 2022 roku.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version