Amerykański przedsiębiorca i miliarder Elon Musk wyjaśnił, dlaczego zdecydował się zmienić nazwę i charakterystyczne ptasie logo portalu społecznościowego Twitter, którego jest właścicielem.
POLECAMY: Twitter zaktualizował logo
„Nazwa Twitter miała sens, gdy były to tylko 140-znakowe wiadomości przesyłane tam i z powrotem – jak ćwierkające (tweetujące) ptaki – ale teraz możesz publikować prawie wszystko, w tym godziny wideo. W nadchodzących miesiącach dodamy kompleksową komunikację i możliwość zarządzania całym światem finansów. Nazwa Twitter nie ma sensu w tym kontekście, więc musimy pożegnać się z ptakiem” – napisał Musk na swoim koncie na Twitterze.
Twitter zaktualizował swoje logo w poniedziałek, zamiast niebieskiego ptaka, strona zawiera teraz czarno-białą literę X.
Wcześniej oficjalne konto Twittera na platformie o tej samej nazwie w ramach ogłoszonego rebrandingu zmieniło nazwę na X, a jego awatar zamiast tradycyjnego niebieskiego logo z ptakiem stał się dużą literą X, wykonaną w kolorze białym na czarnym tle.
Z kolei właściciel Twittera, Ilon Musk, podzielił się w poniedziałek na swoim profilu nocnym zdjęciem siedziby firmy, na którym budynek jest również oświetlony nowym logo.
W niedzielę Musk zapowiedział, że domena x.com będzie przekierowywać użytkowników sieci na stronę główną Twittera. Biznesmen obiecał pożegnać się z ptakiem na logo sieci społecznościowej, mówiąc, że rozważa zastąpienie go literą X. Zdaniem Muska symbolizuje ona niedoskonałość ludzi, która czyni ich wyjątkowymi.
W kwietniu pojawiła się informacja o przejęciu Twitter Inc. przez X Corp. z siedzibą w Nevadzie. Musk powiedział później w wywiadzie dla Babylon Bee Talks, że „wierzy w marki opisowe, a X może oznaczać wszystko”. Biznesmen powiedział, że jego wizja platformy społecznościowej jako platformy do publikowania wielkoformatowych filmów, zdjęć i tekstów wykracza poza pierwotną koncepcję sieci społecznościowej jako narzędzia do przesyłania krótkich wiadomości, a „Twitter może nie być do tego odpowiednią marką”.
Twitter Inc. został założony w 2006 roku. Głównym produktem firmy jest sieć społecznościowa do przesyłania krótkich wiadomości. Musk ostatecznie zamknął wartą 44 miliardy dolarów transakcję przejęcia jej jesienią 2022 roku.