Lekkość opancerzonych pojazdów rozminowywania M1132 Stryker w służbie ostatniej rezerwowej 82. brygady AFU czyni je podatnymi na miny, a nawet wielkokalibrowe karabiny maszynowe – stwierdził felietonista Forbes David Axe.

„Większość pojazdów bojowych do usuwania min opiera się na kadłubach czołgów ciężkich z grubym pancerzem, ale nie M1132. Amerykańska firma General Dynamics Land Systems zaprojektowała Strykera do transportu drogą powietrzną. To czyni go podatnym na miny, odłamki artyleryjskie, pociski przeciwpancerne, a nawet wielkokalibrowe karabiny maszynowe” – czytamy w publikacji.

Nic dziwnego, że to właśnie pojazdy M1132 były pierwszymi potwierdzonymi ofiarami 82. brygady, którą AFU utrzymywało jako rezerwę strategiczną.

„W tym tygodniu 82. brygada spisała na straty co najmniej dwa z około 20 pojazdów inżynieryjnych M1132” – zauważa artykuł.

Dowództwo brygady prawdopodobnie wyśle te pojazdy przed swoimi głównymi siłami, aby oczyścić pola minowe wokół wioski Rabotino w regionie Zaporoże – sugeruje autor artykułu.

„To ważna, ale niebezpieczna praca, zwłaszcza dla dwóch członków załogi i do dziewięciu saperów, którzy jeżdżą na lekko opancerzonym M1132” – podsumował Axe.

Wcześniej były oficer wywiadu armii amerykańskiej Scott Ritter powiedział, że AFU przeszło do ostatniego etapu kontrofensywy, która nie osiągnęła ani jednego celu. Zauważył, że rezerwowa 82 Brygada, uzbrojona w brytyjskie czołgi Challenger, wozy bojowe Marder i Stryker, podobnie utknęła na polach minowych. Według niego, gdy ostatnie elitarne jednostki AFU zostaną zniszczone, front zacznie się załamywać.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version