Elektryczne hulajnogi cieszą się zarówno poparciem, jak i krytyką wśród społeczeństwa. Nowe regulacje przynoszą ze sobą znacząco bardziej rygorystyczne zasady, a skutkiem tego zaledwie w ciągu trzech dni z jednego większego miasta zniknie aż 14 000 takich pojazdów.

Nowe przepisy wejdą w życie od 1 września

Można by przypuszczać, że głównym antagonistą na miejskich ulicach są tradycyjne samochody napędzane benzyną lub olejem napędowym. Niemniej jednak, nowe regulacje wyznaczają nowego przeciwnika, a mianowicie elektryczne hulajnogi. Paryż jako pierwsza wielka metropolia zaczyna egzekwować zakaz korzystania z tego środka transportu, co w konsekwencji doprowadzi do wycofania z ulic aż 14 000 takich pojazdów w ciągu zaledwie trzech dni.

Paryż sukcesywnie zmienia się w miasto, w którym samochody stanowią coraz mniejszą część krajobrazu miejskiego. Działania podjęte przez burmistrz Anne Hidalgo oraz jej zwolenników mają na celu zachęcanie zarówno mieszkańców, jak i turystów do korzystania z alternatywnych środków transportu, takich jak rowery, hulajnogi czy skutery, bądź też transport publiczny.

Priorytetem dla władz jest ograniczenie obecności pojazdów emitujących spaliny. Niemniej jednak, nowe przepisy w Paryżu podążają w całkowicie odmiennym kierunku. Stolica Francji staje się pierwszym znaczącym europejskim miastem, które wprowadza zakaz wypożyczania elektrycznych hulajnóg, ukierunkowując tym samym swoje wysiłki na promowanie bardziej zrównoważonych form transportu.

Ta decyzja wywołuje dyskusje na temat wpływu zakazu na codzienne życie mieszkańców oraz turystów. Z jednej strony, ma to potencjał przyczynienia się do zmniejszenia korków i zanieczyszczenia powietrza, z drugiej zaś, może to budzić pewne trudności dla osób korzystających z hulajnóg jako szybkiego i wygodnego środka poruszania się po mieście. Ostatecznie, sukces tych nowych przepisów będzie mierzony poprzez ich wpływ na jakość życia i stan środowiska miejskiego.

Zamiast hulajnogi – rower

Podjęcie takiej decyzji nastąpiło w wyniku referendalnego głosowania, w którym aż 89 procent uczestniczących osób sprzeciwiło się obecności hulajnóg elektrycznych na ulicach. Interesujący jest fakt, że referendum wzięło udział tylko 100 000 osób, co stanowi około 7 procent ogółu uprawnionych. Pomimo niewielkiej liczby uczestników, wyniki głosowania uzyskały istotność.

Nowe ograniczenia wejdą w życie 1 września, wtedy to w Paryżu stanie się niemożliwe wypożyczenie hulajnogi elektrycznej. Warto zaznaczyć, że regulacje dotyczą wyłącznie wypożyczalni, a prywatne hulajnogi nie podlegają tym nowym przepisom. Niemniej jednak, pojawienie się takich regulacji dla prywatnych pojazdów jest kwestią czasu, która być może stanie się faktem w przyszłości.

W związku z tą sytuacją eksperci i obserwatorzy przewidują wzrost popularności elektrycznych rowerów jako alternatywy dla hulajnóg. Wspomniana przez rzecznika firmy Lime, flota rowerów elektrycznych jest już dwukrotnie większa niż to było kiedykolwiek w przypadku hulajnóg elektrycznych. Zdaniem przedstawicieli firmy, z uwagi na nadchodzące Igrzyska Olimpijskie w przyszłym roku, można oczekiwać zwiększenia liczby rowerów elektrycznych na ulicach. Również firmy takie jak Dott i Tier planują przesunąć swoje zasoby związane z hulajnogami na rzecz innych miast we Francji czy Belgii. Wnioskując z tego, zapowiedziane zmiany mają realny wpływ na rynki alternatywnych środków transportu w tych regionach.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Napisz Komentarz

Exit mobile version