Spółka informatyczna ma możliwość uwzględnić wydatki na napoje i przekąski dla swojego personelu jako koszty podatkowe. Obejmuje to wszystkich pracowników, zarówno tych na etatach, jak i współpracowników. Warto podkreślić, że spółka oferuje różne smakołyki, takie jak kawa, soki, owoce i orzeszki, dla swojego zespołu. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej potwierdził, że takie wydatki są akceptowalne jako koszty w ramach podatku CIT. Jako argument przekonujący go posłużył fakt, że napoje i przekąski przyczyniają się do poprawy atmosfery w biurze oraz zwiększają wydajność pracowników.

Spółka akcyjna zajmująca się tworzeniem oprogramowania zwróciła się o interpretację w tej sprawie. W swojej siedzibie udostępnia różnego rodzaju przekąski i napoje bezalkoholowe, takie jak orzeszki, paluszki, wafle ryżowe, owoce, warzywa, kawa, herbata, woda i soki. Korzystają z nich wszyscy pracownicy, bez względu na rodzaj zatrudnienia: etatowcy, pracownicy na zleceniach oraz współpracownicy prowadzący własną działalność. Spółka podkreśla jednak, że nie jest w stanie dokładnie monitorować, ile każdy pracownik spożywa. Produkty te są dostępne w ogólnodostępnych miejscach i można z nich korzystać zarówno podczas pracy, jak i przerw.

Pytanie brzmi, czy wydatki na te smakołyki można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Spółka w swoim piśmie argumentuje, że tak można, i przedstawia kilka powodów. Wskazuje, że udostępnienie jedzenia i picia ogranicza przerwy na przygotowywanie posiłków, co z kolei pozwala pracownikom skupić się na wykonywaniu swoich obowiązków. Wspólne spożywanie przekąsek sprzyja integracji, wymianie pomysłów i tworzeniu nowych rozwiązań, co wpływa na polepszenie relacji w firmie. Zapewnienie przekąsek sprawia, że personel czuje się doceniony, a pracownicy i współpracownicy mają poczucie, że odgrywają istotną rolę w strukturach przedsiębiorstwa.

Benefity takie jak darmowe przekąski i napoje stanowią narzędzie wzmacniające przywiązanie pracowników do firmy, co ma kluczowe znaczenie dla utrzymania kompetentnego i zaangażowanego personelu, niezbędnego do zachowania konkurencyjnej pozycji firmy na rynku. W szczególności w branży IT, gdzie rotacja pracowników jest wysoka, świadczenia te są powszechną praktyką, a ich brak mógłby negatywnie wpłynąć na atrakcyjność firmy jako pracodawcy.

Firma twierdzi, że te benefity mają na celu poprawę standardów pracy i atmosfery w biurze, co w rezultacie przekłada się na zwiększoną wydajność i efektywność zespołu. Pracownicy są bardziej zmotywowani, co przekłada się na korzyści ekonomiczne.

Spółka argumentuje, że wydatki na te świadczenia nie powinny być wyłączane z kosztów uzyskania przychodów, ponieważ mają one na celu budowanie pozytywnego wizerunku firmy w oczach pracowników, a nie kontrahentów. Według spółki, pracownicy i współpracownicy są integralną częścią firmy.

Warto zaznaczyć, że fiskus nie podniósł żadnych zastrzeżeń wobec tych argumentów spółki i uznał, że wydatki na napoje i przekąski mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

Numer interpretacji: 0111-KDIB2-1.4010.329.2023.1.AJ


Przypominamy, że nasza kancelaria oferuje profesjonalną obsługę i doradztwo prawne świadczone na rzecz przedsiębiorców. Oferujemy pomoc prawną w pełnym zakresie już dla osób planujących rozpoczęcie swojej działalności.

Świadczone przez nas kompleksowe usługi doradcze są odpowiedzią na indywidualne potrzeby klientów. Doradzamy w zakresie wyboru formy prawnej dla planowanej działalności, dopełnimy wszelkich formalności polegających na jej zarejestrowaniu w odpowiednich instytucjach, a następnie będziemy dokonywać bieżącej obsługi prawnej w trakcie jej działania.

Nasza oferta to pomoce prawna w zakresie wszelkich problemów prawnych, z jakimi mogą się Państwo spotkać jako przedsiębiorcy w swojej działalności. Świadczone przez nas kompleksowe usługi oraz porady prawne w zakresie prawa handlowego, prawa cywilnego, prawa pracy, prawa gospodarczego pomogą Państwu w prowadzeniu działalności oszczędzając czas i pieniądze naszych klientów.

Forma współpracy:

  • Indywidualne zlecenia jednorazowe
  • Doraźna obsługa prawna
  • Stała obsługa prawna na podstawie umowy zlecenia
  • porady prawne
  • sporządzanie pism procesowych
  • pozwy
  • odpowiedzi na pozwy
  • sprzeciwy od nakazów zapłaty i wyroków nakazowych
  • apelacje
  • wnioski
  • doradztwo, zakładanie i funkcjonowanie działalności gospodarczej
  • rejestrowanie spółek w KRS
  • pozwy
  • doradztwo w zakresie obrotu nieruchomościami (pełen zakres usług: nabywanie, najem, włącznie ze sporządzaniem umów: przedwstępnej i właściwej oraz umówienie notariusza)
  • zastępstwo procesowe w sprawach gospodarczych i cywilnych (dotyczy przedsiębiorców objętych stałą obsługą prawną)
  • umowy deweloperskie – przygotowanie umów związanych z działalnością deweloperską dla deweloperów
  • redakcja i opiniowanie kontraktów, wniosków i pism procesowych
  • przygotowanie umów oraz ich wzorów
  • negocjowanie umów i kontraktów z kontrahentami, pomoc prawna dla Klienta w trakcie negocjacji
  • porady związane z prawem pracy: tworzenie umów o pracę, wypowiedzeń, regulaminów
  • przygotowanie porad prawnych, uwzględniających doktrynę oraz najnowsze orzecznictwo

Przedsiębiorco potrzebujesz pomocy? Napisz do nas lub zadzwoń już teraz.

☎️ 579-636-527

📧 kontakt@legaartis.pl

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version