Propozycje nowych przepisów Unii Europejskiej od dawna budzą kontrowersje, ale nikt nie spodziewał się, że ich wpływ na nasze otoczenie będzie tak znaczący. Kai Grunitz, szef rozwoju technicznego w Grupie VW, zauważył, że jeśli przepisy dotyczące emisji Euro 7 nie zostaną zmienione, skrzynia manualna zostanie wyparta przez nowocześniejsze rozwiązania.

Rozważając te słowa, można zauważyć, że ewentualne zmiany w przepisach dotyczących emisji pojazdów mogą mieć poważne konsekwencje dla branży motoryzacyjnej. Jeżeli normy Euro 7 wprowadzą jeszcze bardziej restrykcyjne wymagania dotyczące emisji spalin, producenci samochodów będą zmuszeni do wprowadzenia nowych technologii, które spełnią te normy. W takim przypadku skrzynia manualna może zostać zastąpiona przez bardziej zaawansowane i efektywne systemy transmisji.

To kolejny przykład, jak regulacje prawne mogą wpływać na rozwój technologiczny i przemysłowy. Przepisy dotyczące emisji mają na celu ograniczenie negatywnego wpływu transportu na środowisko, ale jednocześnie wymuszają innowacje i zmiany w branży samochodowej. Dlatego ważne jest, aby przepisy były dobrze przemyślane i uwzględniały zarówno aspekty ekologiczne, jak i technologiczne, aby osiągnąć zrównoważony rozwój sektora motoryzacyjnego.

Przepisy są kuriozalne

Wg danych dostarczonych przez Volkswagena, wersja manualna Golfa GTI emituje jedynie o 2 gramy CO2 więcej na kilometr w porównaniu do odpowiednika z automatyczną skrzynią biegów. Może to sugerować, że różnica w emisji między tymi dwiema wersjami nie jest znacząca.

Jednak propozycje przepisów Euro 7 wywierają poważną presję na producentów samochodów, aby zredukowali zanieczyszczenia emitowane przez wydechowe układy spalin. Przepisy te dotyczą również emisji cząstek stałych pochodzących z opon i hamulców. Mimo że przepisy Euro 7 nie są jeszcze ostateczne, grupa europejskich państw, w tym Polska, wyraziła sprzeciw wobec ich wprowadzenia.

Wiele państw w koalicji nie dąży jednak do całkowitego wyeliminowania przepisów Euro 7, lecz próbuje jedynie opóźnić ich wprowadzenie. W takim przypadku, wydaje się, że kwestią czasu jest to, kiedy, a nie czy, manualne skrzynie biegów odejdą w zapomnienie.

Te kontrowersje wokół przepisów dotyczących emisji pojazdów pokazują, jak istotne jest znalezienie równowagi między ochroną środowiska a potrzebami branży motoryzacyjnej. Przepisy powinny uwzględniać zarówno cele związane z redukcją emisji, jak i możliwości technologiczne producentów, aby zapewnić zrównoważony rozwój i innowacje w przemyśle samochodowym.

To koniec skrzyni manualnej?

Nawet różnica wynosząca zaledwie 2 gramy CO2 na kilometr może mieć znaczenie decydujące dla danego samochodu. Zaostrzone normy emisji spalin Euro 7 sprawią, że producenci będą szukać oszczędności wszędzie, gdzie to możliwe.

Negocjacje dotyczące przepisów Euro 7 wciąż trwają, i dopóki nie zostaną one sfinalizowane lub dopóty, VW nie podejmie oficjalnej decyzji, nie będziemy wiedzieć, kiedy manualne skrzynie biegów przestaną być montowane w nowych samochodach.

To nadal proces rozmów i ustaleń, który wymaga czasu, aby osiągnąć konsensus. Ostateczne decyzje zależą od wielu czynników, w tym od postanowień regulacji prawnych i determinacji producentów samochodów. Przyszłość manualnych skrzyń biegów zależy od wyników tych negocjacji i konkretnych działań podejmowanych przez producentów w reakcji na regulacje dotyczące emisji spalin.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

2 komentarze

  1. od baaaaaardzo dawna jeżdżę automatem. moja żona deczko krócej. Flinstonowie wciąż są na etapie podchodzenia do jeża. podobnie jak z telewizorami kolorowymi. do tego, jeżdżę – na całorocznych (nie mylić z wielosezonowymi). kp

Napisz Komentarz

Exit mobile version