1 października na naszych stacjach benzynowych pojawi się zupełnie nowe paliwo. Zmieni się wszystko – zarówno benzyna, olej napędowy jak i autogaz LPG. Kierowcy będą mieli miesiąc przejściowy przed wprowadzeniem zmian w 100%. Zmiany mogą wpłynąć na ceny paliw, a także zmuszą kierowców do zatankowania nowego paliwa w odpowiednim terminie. Co zmieni się 1 października?

Nowe paliwo od 1 października

W nadchodzącym miesiącu wszyscy kierowcy, którzy używają samochodów z silnikami spalinowymi, muszą być świadomi nadchodzących zmian. Rozpoczynając od 1 października, wchodzimy w okres przejściowy, który potrwa do 1 listopada. Warto zrozumieć, jakie konkretne modyfikacje czekają na stacje benzynowe i jak wpłyną one na codzienne użytkowanie naszych pojazdów.

W Polsce mamy zwyczaj zmieniać rodzaj dostępnego paliwa na stacjach benzynowych w rytmie zmieniających się pór roku. Zimą korzystamy z innego rodzaju paliwa niż latem, dlatego kierowcy w kraju powinni znać tę datę, szczególnie jeśli rzadko tankują swoje samochody. Przed 1 października nie zaleca się tankować pojazdów do pełna. Dlaczego?

Dokładnie wtedy rozpoczyna się okres przejściowy, w którym stacje benzynowe zaczynają wprowadzać paliwo zimowe. Ta zmiana dotyczy zarówno benzyny, oleju napędowego, jak i gazu LPG. Ważne jest, aby zanotować tę datę, ponieważ październik może przynieść pierwsze przymrozki. Jeśli w naszym baku pozostaje paliwo letnie, istnieje ryzyko, że zamarznie ono i uniemożliwi uruchomienie samochodu. Naprawa takiego uszkodzenia może okazać się bardzo kosztowna.

Warto więc być przygotowanym na nadchodzące zmiany i zadbać o odpowiednie paliwo w naszych pojazdach, aby uniknąć niepotrzebnych problemów w okresie jesienno-zimowym.

Zmienia się benzyna, Diesel i LPG

Zmiany będą miały minimalny wpływ na kierowców korzystających z samochodów napędzanych silnikami benzynowymi. Standardowa bezołowiowa benzyna jest stosunkowo odporna na zmiany temperatur, jednak i ona ulega pewnym modyfikacjom w okresie zimowym. W tym czasie, paliwo przeznaczone na zimę zostaje nieznacznie dostosowane, zwiększając swoją prężność pary, co pozytywnie wpływa na proces rozruchu silnika. Dodatkowo, składniki obecne w zimowej benzynie mają zdolność pochłaniania wilgoci, co zmniejsza ryzyko korozji w przewodach paliwowych.

Kierowcy korzystający z gazu LPG muszą być przygotowani na niewielki wzrost cen, gdyż paliwo to na zimę zawiera większą ilość gazów lotnych. Jednak największe wyzwania związane z niską temperaturą występują u kierowców posiadających samochody z silnikami wysokoprężnymi. Olej napędowy jest dostępny w trzech różnych rodzajach, z określonymi wartościami wytrącania parafiny. Olej letni nadaje się do użytku do temperatury 0°C, olej zimowy do -20°C, a olej przejściowy do -10°C.

Jeśli potrzebujesz więcej informacji na ten temat lub bardziej szczegółowego wyjaśnienia, chętnie rozszerzę omówienie.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version