W nadchodzący weekend klienci kilku banków w Polsce będą musieli zmierzyć się z pewnymi niedogodnościami związanymi z planowanymi pracami serwisowymi. Chociaż większość z tych przerw została zaplanowana na godziny nocne, to niestety BOŚ Bank będzie doświadczał wyjątkowo długiej przerwy trwającej aż 28 godzin. To ogłoszenie stanowi ważne ostrzeżenie dla klientów poniższych banków:
- Santander Bank Polska
- PKO Inteligo
- BOŚ Bank
- mBank
- ING Bank Śląski
- Credit Agricole
- Velo Bank
- NeoBank
- Bank BPS
Należy się spodziewać, że największe utrudnienia wystąpią w obszarach związanych z obsługą kart płatniczych, dokonywaniem płatności w internecie oraz korzystaniem z usług Blika. Dla uniknięcia frustracji i zapewnienia sobie komfortu, warto wcześniej pomyśleć o alternatywnych sposobach dokonywania transakcji i planować ewentualne zakupy czy płatności z wyprzedzeniem.
Jeśli jesteś klientem któregoś z wymienionych banków, sugerujemy śledzenie oficjalnych komunikatów od swojej instytucji finansowej, które mogą zawierać dodatkowe informacje i porady dotyczące radzenia sobie z niedogodnościami podczas prac serwisowych.
Santander Bank Polska – przerwa już w piątek
W związku z planowanymi pracami technicznymi w Santander Banku, informujemy, że od piątku, 22 września, o godzinie 23:00 do soboty, 23 września, o godzinie 6:00 mogą wystąpić pewne niedogodności dla naszych klientów. W tym okresie nie będą dostępne następujące usługi i funkcje:
- Bankowość internetowa.
- Aplikacja mobilna Santander Bank.
- Przelewy natychmiastowe, w tym Express Elixir i Bluecash.
- Płatności w sklepach internetowych przy użyciu usługi Przelew24.
- Usługa Blik.
- Kantor Santander (niedostępny od godziny 22).
PKO BP Inteligo – bez serwisu internetowego
W najbliższą niedzielę, tj. 24 września, planowane są prace serwisowe w PKO Inteligo, które potrwają od godziny 00:00 do 6:30 rano. W wyniku tych prac, użytkownicy nie będą mogli korzystać z następujących usług:
- Serwisu internetowego i telefonicznego Inteligo.
- Aplikacji mobilnej IKO.
- Funkcji otwartej bankowości.
- Serwisu i aplikacji mobilnej PKO Junior.
- Możliwości dokonywania płatności w sklepach internetowych przy użyciu usługi „Płacę z Inteligo”.
- Przelewów Express Elixir.
Warto zaznaczyć, że wszystkie karty bankowe będą nadal funkcjonować w bankomatach oraz sklepach stacjonarnych, jednakże mogą wystąpić pewne trudności w dokonywaniu płatności kartą w internecie podczas trwania prac serwisowych.
BOŚ Bank
Ponadto, BOŚ Bank również przeprowadzi prace serwisowe, które zaplanowano na okres od piątku, 22 września, od godziny 22:00 do niedzieli, 24 września, do godziny 02:00. W związku z tymi pracami, następujące usługi będą niedostępne:
- System i aplikacja mobilna BOŚBank24.
- Usługa mojeID.
- TeleBOŚ.
Karty płatnicze w tym okresie będą działały w trybie offline, co oznacza, że będą nadal funkcjonować w bankomatach i sklepach stacjonarnych. Jednakże, infolinia banku będzie dostępna z ograniczoną funkcjonalnością.
Zalecamy klientom obu banków wcześniejsze zaplanowanie ewentualnych transakcji oraz śledzenie oficjalnych komunikatów od banków w celu uzyskania aktualnych informacji dotyczących postępów prac serwisowych i przywracania normalnej dostępności usług. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie mogą wystąpić w związku z tymi pracami technicznymi.
mBank – utrudnienia dla klientów indywidualnych i biznesowych
W niedzielę, 24 września, bank mBank przeprowadzi prace modernizacyjne, co wpłynie na pewne ograniczenia w dostępie do usług bankowych. Szczegółowe informacje na ten temat są następujące:
Dla klientów indywidualnych:
- Od godziny 2:10 do godziny 8:00 rano, nie będzie możliwości dokonywania płatności kartą oraz wypłacania gotówki z bankomatów.
- Od godziny 2:10 do godziny 9:40 rano, klienci nie będą mogli dokonywać płatności kartą za zakupy w internecie, nie będą mieli dostępu do logowania się na swoje konta w internecie i w aplikacji mobilnej, a także nie będą mogli składać żadnych wniosków.
- Od godziny 6:45 do godziny 12:00 w południe, dostęp do eMaklera, mInwestora oraz maklerskich aplikacji mobilnych będzie ograniczony.
Należy zaznaczyć, że pracownicy infolinii mBanku nie będą mieli wglądu w dane klientów w trakcie tych prac modernizacyjnych, dlatego nie będą w stanie pomóc klientom w realizacji żadnych operacji.
Dla klientów biznesowych (firmy z kategorii MŚP i korporacje):
- Od godziny 2:10 do godziny 8:00 rano, korzystanie z kart płatniczych będzie niemożliwe.
- Od godziny 2:10 do godziny 9:40 rano, klienci biznesowi nie będą mieli dostępu do sklepu internetowego.
Te ograniczenia będą wprowadzone w celu umożliwienia przeprowadzenia prac modernizacyjnych w systemach banku. Klienci mBanku, zarówno indywidualni, jak i biznesowi, powinni wziąć pod uwagę te ograniczenia i dostosować swoje plany transakcyjne do harmonogramu prac serwisowych. Bank przeprasza za wszelkie niedogodności, jakie mogą wyniknąć w związku z tymi pracami modernizacyjnymi.
ING Bank Śląski – bez Blika
W dniu przejścia z soboty na niedzielę, tj. 23/24 września, ING Bank przeprowadzi planowane prace serwisowe, które mogą wpłynąć na dostępność niektórych usług dla klientów. Oto szczegóły tych prac i potencjalnych problemów, z którymi klienci mogą się spotkać:
- Składanie wniosków: W okresie od godziny 22:00 w sobotę do godziny 10:30 w niedzielę, klienci mogą napotkać trudności w składaniu wniosków poprzez Moje ING oraz stronę internetową, np. wniosków o konto wraz z kartą.
- Obsługa kart w ING Business: Klientom korzystającym z usług biznesowych w ING Banku może być utrudnione korzystanie z kart w tym okresie.
- Urządzenia gotówkowe: Wpłatomaty i bankomaty mogą być niedostępne w trakcie prac serwisowych.
- Karty płatnicze i kredytowe: Nie będzie możliwości nadawania numerów PIN do kart płatniczych i kredytowych, zamawiania nowych kart płatniczych, zmiany limitów, przypisywania kart do telefonów w aplikacji Moje ING oraz dodawania i obsługiwania kart w portfelach mobilnych, takich jak Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay.
- Usługa Visa mobile: Nie będzie możliwości uruchomienia ani zarządzania usługą Visa mobile.
- Operacje na rachunku karty kredytowej: Operacje na rachunkach kart kredytowych mogą być ograniczone w tym czasie.
- Transakcje SWE (System Wypłat Elektronicznych dla klientów ING Business Online): Klienci korzystający z usług biznesowych nie będą mogli dokonywać transakcji SWE.
Ponadto, w sobotę (23 września) do godziny 18:00 bank zaksięguje spłatę karty kredytowej oraz przelew z karty kredytowej.
W niedzielę (24 września) od godziny 00:30 do godziny 4:30, klienci ING Banku nie będą w stanie dokonywać przelewów Express Elixir ani przelewów na telefon Blik do innych banków.
Klientów ING Banku prosimy o wcześniejsze przygotowanie się do tych ograniczeń oraz śledzenie oficjalnych komunikatów banku w celu uzyskania aktualnych informacji dotyczących prac serwisowych i przywracania normalnej dostępności usług. Bank przeprasza za wszelkie niedogodności, jakie mogą wyniknąć w związku z tymi pracami technicznymi.
Credit Agricole – też bez Blika
Z powodu prac technicznych w Credit Agricole w nocy z soboty na niedzielę (23/24 września) od godz. 23:00 do godz. 10:00 nie będą dostępne:
- aplikacja mobilna
- CA24 eBank
- Przelew Online oraz Blik
W tym czasie klienci nie dostaną powiadomień SMS o wykonanej transakcji kartą, a na infolinii będzie można wyłącznie zastrzec kartę. Wpłaconą gotówkę we wpłatomacie bank zaksięguje po zakończeniu przerwy. Karty płatnicze w sklepach i punktach usługowych oraz przy wypłacie z bankomatów będą działać normalnie. Jednak na wszelki wypadek należy mieć przy sobie gotówkę.
Velo Bank – bez bankowości internetowej
Z powodu prac modernizacyjnych w Velo Banku w nocy z soboty na niedzielę (23/24 września) od godz. 23:50 do godz. 07:00 wyłączone będą: bankowość internetowa, mobilna, Blik oraz opcja płatności kartą online. Bez zakłóceń będzie można wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatu za pomocą karty. Bez zmian będą też działać płatności kartą płatniczą oraz zbliżeniowo poprzez telefon, zegarek czy opaskę w sklepach stacjonarnych.
NeoBank – problemy z szybkimi przelewami
Z powodu prac technicznych w NeoBanku w niedzielę (24 września) od godz. 00:30 go godz. 04:30 niedostępna będzie usługa szybkich przelewów realizowanych w systemie Express Elixir.
Bank BPS – podwyższone ryzyko
Prace serwisowe w Banku BPS sprawią, że:
- w sobotę (23 września) od godz. 22:00 do godz. 23:59 istnieje podwyższone ryzyko wystąpienia przerw w obsłudze uwierzytelnień usługi 3D Secure
- w niedzielę (24 września) od godz. 00:01 do godz. 01:30 wystąpi przerwa w obsłudze transakcji kart wydanych dla Banku BPS