W nadchodzący weekend klienci kilku banków w Polsce będą musieli zmierzyć się z pewnymi niedogodnościami związanymi z planowanymi pracami serwisowymi. Chociaż większość z tych przerw została zaplanowana na godziny nocne, to niestety BOŚ Bank będzie doświadczał wyjątkowo długiej przerwy trwającej aż 28 godzin. To ogłoszenie stanowi ważne ostrzeżenie dla klientów poniższych banków:

  1. Santander Bank Polska
  2. PKO Inteligo
  3. BOŚ Bank
  4. mBank
  5. ING Bank Śląski
  6. Credit Agricole
  7. Velo Bank
  8. NeoBank
  9. Bank BPS

Należy się spodziewać, że największe utrudnienia wystąpią w obszarach związanych z obsługą kart płatniczych, dokonywaniem płatności w internecie oraz korzystaniem z usług Blika. Dla uniknięcia frustracji i zapewnienia sobie komfortu, warto wcześniej pomyśleć o alternatywnych sposobach dokonywania transakcji i planować ewentualne zakupy czy płatności z wyprzedzeniem.

Jeśli jesteś klientem któregoś z wymienionych banków, sugerujemy śledzenie oficjalnych komunikatów od swojej instytucji finansowej, które mogą zawierać dodatkowe informacje i porady dotyczące radzenia sobie z niedogodnościami podczas prac serwisowych.

Santander Bank Polska – przerwa już w piątek

W związku z planowanymi pracami technicznymi w Santander Banku, informujemy, że od piątku, 22 września, o godzinie 23:00 do soboty, 23 września, o godzinie 6:00 mogą wystąpić pewne niedogodności dla naszych klientów. W tym okresie nie będą dostępne następujące usługi i funkcje:

  1. Bankowość internetowa.
  2. Aplikacja mobilna Santander Bank.
  3. Przelewy natychmiastowe, w tym Express Elixir i Bluecash.
  4. Płatności w sklepach internetowych przy użyciu usługi Przelew24.
  5. Usługa Blik.
  6. Kantor Santander (niedostępny od godziny 22).

PKO BP Inteligo – bez serwisu internetowego

W najbliższą niedzielę, tj. 24 września, planowane są prace serwisowe w PKO Inteligo, które potrwają od godziny 00:00 do 6:30 rano. W wyniku tych prac, użytkownicy nie będą mogli korzystać z następujących usług:

  1. Serwisu internetowego i telefonicznego Inteligo.
  2. Aplikacji mobilnej IKO.
  3. Funkcji otwartej bankowości.
  4. Serwisu i aplikacji mobilnej PKO Junior.
  5. Możliwości dokonywania płatności w sklepach internetowych przy użyciu usługi „Płacę z Inteligo”.
  6. Przelewów Express Elixir.

Warto zaznaczyć, że wszystkie karty bankowe będą nadal funkcjonować w bankomatach oraz sklepach stacjonarnych, jednakże mogą wystąpić pewne trudności w dokonywaniu płatności kartą w internecie podczas trwania prac serwisowych.

BOŚ Bank

Ponadto, BOŚ Bank również przeprowadzi prace serwisowe, które zaplanowano na okres od piątku, 22 września, od godziny 22:00 do niedzieli, 24 września, do godziny 02:00. W związku z tymi pracami, następujące usługi będą niedostępne:

  1. System i aplikacja mobilna BOŚBank24.
  2. Usługa mojeID.
  3. TeleBOŚ.

Karty płatnicze w tym okresie będą działały w trybie offline, co oznacza, że będą nadal funkcjonować w bankomatach i sklepach stacjonarnych. Jednakże, infolinia banku będzie dostępna z ograniczoną funkcjonalnością.

Zalecamy klientom obu banków wcześniejsze zaplanowanie ewentualnych transakcji oraz śledzenie oficjalnych komunikatów od banków w celu uzyskania aktualnych informacji dotyczących postępów prac serwisowych i przywracania normalnej dostępności usług. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie mogą wystąpić w związku z tymi pracami technicznymi.

mBank – utrudnienia dla klientów indywidualnych i biznesowych

W niedzielę, 24 września, bank mBank przeprowadzi prace modernizacyjne, co wpłynie na pewne ograniczenia w dostępie do usług bankowych. Szczegółowe informacje na ten temat są następujące:

Dla klientów indywidualnych:

  1. Od godziny 2:10 do godziny 8:00 rano, nie będzie możliwości dokonywania płatności kartą oraz wypłacania gotówki z bankomatów.
  2. Od godziny 2:10 do godziny 9:40 rano, klienci nie będą mogli dokonywać płatności kartą za zakupy w internecie, nie będą mieli dostępu do logowania się na swoje konta w internecie i w aplikacji mobilnej, a także nie będą mogli składać żadnych wniosków.
  3. Od godziny 6:45 do godziny 12:00 w południe, dostęp do eMaklera, mInwestora oraz maklerskich aplikacji mobilnych będzie ograniczony.

Należy zaznaczyć, że pracownicy infolinii mBanku nie będą mieli wglądu w dane klientów w trakcie tych prac modernizacyjnych, dlatego nie będą w stanie pomóc klientom w realizacji żadnych operacji.

Dla klientów biznesowych (firmy z kategorii MŚP i korporacje):

  1. Od godziny 2:10 do godziny 8:00 rano, korzystanie z kart płatniczych będzie niemożliwe.
  2. Od godziny 2:10 do godziny 9:40 rano, klienci biznesowi nie będą mieli dostępu do sklepu internetowego.

Te ograniczenia będą wprowadzone w celu umożliwienia przeprowadzenia prac modernizacyjnych w systemach banku. Klienci mBanku, zarówno indywidualni, jak i biznesowi, powinni wziąć pod uwagę te ograniczenia i dostosować swoje plany transakcyjne do harmonogramu prac serwisowych. Bank przeprasza za wszelkie niedogodności, jakie mogą wyniknąć w związku z tymi pracami modernizacyjnymi.

ING Bank Śląski – bez Blika

W dniu przejścia z soboty na niedzielę, tj. 23/24 września, ING Bank przeprowadzi planowane prace serwisowe, które mogą wpłynąć na dostępność niektórych usług dla klientów. Oto szczegóły tych prac i potencjalnych problemów, z którymi klienci mogą się spotkać:

  1. Składanie wniosków: W okresie od godziny 22:00 w sobotę do godziny 10:30 w niedzielę, klienci mogą napotkać trudności w składaniu wniosków poprzez Moje ING oraz stronę internetową, np. wniosków o konto wraz z kartą.
  2. Obsługa kart w ING Business: Klientom korzystającym z usług biznesowych w ING Banku może być utrudnione korzystanie z kart w tym okresie.
  3. Urządzenia gotówkowe: Wpłatomaty i bankomaty mogą być niedostępne w trakcie prac serwisowych.
  4. Karty płatnicze i kredytowe: Nie będzie możliwości nadawania numerów PIN do kart płatniczych i kredytowych, zamawiania nowych kart płatniczych, zmiany limitów, przypisywania kart do telefonów w aplikacji Moje ING oraz dodawania i obsługiwania kart w portfelach mobilnych, takich jak Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay.
  5. Usługa Visa mobile: Nie będzie możliwości uruchomienia ani zarządzania usługą Visa mobile.
  6. Operacje na rachunku karty kredytowej: Operacje na rachunkach kart kredytowych mogą być ograniczone w tym czasie.
  7. Transakcje SWE (System Wypłat Elektronicznych dla klientów ING Business Online): Klienci korzystający z usług biznesowych nie będą mogli dokonywać transakcji SWE.

Ponadto, w sobotę (23 września) do godziny 18:00 bank zaksięguje spłatę karty kredytowej oraz przelew z karty kredytowej.

W niedzielę (24 września) od godziny 00:30 do godziny 4:30, klienci ING Banku nie będą w stanie dokonywać przelewów Express Elixir ani przelewów na telefon Blik do innych banków.

Klientów ING Banku prosimy o wcześniejsze przygotowanie się do tych ograniczeń oraz śledzenie oficjalnych komunikatów banku w celu uzyskania aktualnych informacji dotyczących prac serwisowych i przywracania normalnej dostępności usług. Bank przeprasza za wszelkie niedogodności, jakie mogą wyniknąć w związku z tymi pracami technicznymi.

Credit Agricole – też bez Blika

Z powodu prac technicznych w Credit Agricole w nocy z soboty na niedzielę (23/24 września) od godz. 23:00 do godz. 10:00 nie będą dostępne:

  •        aplikacja mobilna
  •        CA24 eBank
  •        Przelew Online oraz Blik

W tym czasie klienci nie dostaną powiadomień SMS o wykonanej transakcji kartą, a na infolinii będzie można wyłącznie zastrzec kartę. Wpłaconą gotówkę we wpłatomacie bank zaksięguje po zakończeniu przerwy. Karty płatnicze w sklepach i punktach usługowych oraz przy wypłacie z bankomatów będą działać normalnie. Jednak na wszelki wypadek należy mieć przy sobie gotówkę.

Velo Bank – bez bankowości internetowej

Z powodu prac modernizacyjnych w Velo Banku w nocy z soboty na niedzielę (23/24 września) od godz. 23:50 do godz. 07:00 wyłączone będą: bankowość internetowa, mobilna, Blik oraz opcja płatności kartą online. Bez zakłóceń będzie można wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatu za pomocą karty. Bez zmian będą też działać płatności kartą płatniczą oraz zbliżeniowo poprzez telefon, zegarek czy opaskę w sklepach stacjonarnych.

NeoBank – problemy z szybkimi przelewami

Z powodu prac technicznych w NeoBanku w niedzielę (24 września) od godz. 00:30 go godz. 04:30 niedostępna będzie usługa szybkich przelewów realizowanych w systemie Express Elixir.

Bank BPS – podwyższone ryzyko

Prace serwisowe w Banku BPS sprawią, że:

  • w sobotę (23 września) od godz. 22:00 do godz. 23:59 istnieje podwyższone ryzyko wystąpienia przerw w obsłudze uwierzytelnień usługi 3D Secure
  • w niedzielę (24 września) od godz. 00:01 do godz. 01:30 wystąpi przerwa w obsłudze transakcji kart wydanych dla Banku BPS

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version