PKO BP przygotowuje dla swoich klientów pewną niespodziankę, jednak niestety jest to niespodzianka raczej nieprzyjemna. W nadchodzący weekend oraz w kolejnym tygodniu klienci kilku banków zostaną skonfrontowani z pewnymi utrudnieniami związanymi z planowanymi pracami serwisowymi. W szczególności w niedzielę, poważne ograniczenia dotkną klientów PKO BP i Inteligo. Jednak to BOŚ Bank zaskoczy nas najbardziej, planując aż 28-godzinną przerwę.

Warto zaznaczyć, że największe trudności dotyczyć będą obsługi kart płatniczych oraz dokonywania płatności online. Oto lista banków, które będą objęte tymi utrudnieniami:

  1. PKO BP i Inteligo
  2. BOŚ Bank
  3. Bank Pocztowy
  4. ING Bank
  5. Credit Agricole

To ważne, aby klienci tych banków byli świadomi tych prac serwisowych i być może przygotowali się na ewentualne niedogodności w korzystaniu z usług bankowych w tych okresach.

PKO BP i Inteligo – niedziela z utrudnieniami

Z uwagi na zaplanowane prace techniczne w banku PKO BP, w nadchodzącą niedzielę, tj. 17 września, w godzinach od północy do 12:30, pojawią się pewne ograniczenia, które wpłyną na dostępność niektórych usług. W tym okresie nie będzie możliwe korzystanie z następujących funkcji:

  1. Serwisu internetowego i telefonicznego iPKO oraz iPKO biznes.
  2. Funkcji otwartej bankowości.
  3. Dokonywania płatności w sklepach internetowych przy użyciu usługi „Płacę z iPKO”.

Warto jednak zaznaczyć, że wszystkie karty bankowe nadal będą funkcjonować normalnie w bankomatach oraz punktach stacjonarnych, co oznacza, że będzie można wypłacać gotówkę i dokonywać zakupów w tradycyjnych sklepach.

W celu zabezpieczenia płatności internetowych przy użyciu kart kredytowych, zostanie udostępniona autoryzacja przy użyciu kodu SMS oraz PIN-u do karty, co pozwoli na zachowanie bezpieczeństwa transakcji online.

BOŚ Bank – przerwa 28-godzinna

Ze względu na planowane prace serwisowe, BOŚ Bank informuje, że od piątku, tj. 15 września od godziny 22:00 do niedzieli, tj. 17 września do godziny 02:00, pewne usługi nie będą dostępne dla klientów. Oto lista tych niedostępnych usług:

  1. System i aplikacja mobilna BOŚBank24.
  2. Usługa moje ID.
  3. TeleBOŚ.

Niemniej jednak, warto zaznaczyć, że karty płatnicze klientów banku nadal będą działały w trybie offline w tym okresie, co oznacza, że będzie można nimi dokonywać transakcji w tradycyjnych punktach płatniczych oraz w bankomatach.

Należy jednak być przygotowanym na to, że infolinia banku będzie dostępna, ale jej funkcjonalność może być ograniczona podczas tych prac serwisowych. Dla klientów BOŚ Banku jest to ważne, aby być świadomym tych planowanych utrudnień i ewentualnie dostosować swoje plany korzystania z usług bankowych do tego harmonogramu.

Bank Pocztowy – problemy z kartami

W związku z zaplanowanymi pracami administracyjnymi, Bank Pocztowy chciałby poinformować klientów o potencjalnych utrudnieniach, które mogą wystąpić w niedzielę, tj. 17 września. Oto lista tych potencjalnych utrudnień:

  1. W godzinach od 03:00 do 08:00 możliwe jest wystąpienie braku dostępu do danych karty w bankowości elektronicznej, w tym kodu CVC2. Oznacza to, że pewne operacje związane z kartami kredytowymi mogą być tymczasowo niedostępne.
  2. W godzinach od 04:00 do 08:00 istnieje możliwość zawieszenia funkcji uwierzytelniania 3D Secure poprzez kod SMS, jednakże nie będzie to miało wpływu na transakcje internetowe, które nadal będą wymagały uwierzytelnienia 3D Secure w bankowości elektronicznej.
  3. Dodatkowo, w tym samym okresie, może wystąpić brak możliwości dodawania kart do portfeli cyfrowych takich jak XIAOMI PAY, FIT BIT, GARMIN PAY, GOOGLE PAY, oraz APPLE PAY.

Warto zaznaczyć, że Bank Pocztowy dokłada wszelkich starań, aby te utrudnienia były jak najmniej uciążliwe dla klientów. Niemniej jednak, zaleca się, aby klienci byli świadomi tych potencjalnych problemów i ewentualnie dostosowali swoje plany transakcyjne do tego harmonogramu prac administracyjnych.

ING Bank Śląski – 10 godzin bez Maklera

Ze względu na zaplanowane prace technologiczno-serwisowe, ING Bank Śląski pragnie poinformować swoich klientów o tym, że w nadchodzącą sobotę, tj. 16 września, w godzinach od 8:00 do 18:00, nie będzie dostępny moduł Makler w systemie bankowości internetowej.

Moduł Makler to narzędzie umożliwiające klientom banku inwestowanie na rynkach finansowych i zarządzanie swoimi inwestycjami online. W związku z planowanymi pracami technicznymi, dostęp do tego modułu zostanie ograniczony w wymienionym czasie.

Credit Agricole – utrudnienie

Klienci Credit Agricole powinni być świadomi nadchodzących pięciodniowych utrudnień, które wystąpią od poniedziałku do piątku, tj. od 18 do 22 września. Warto zaznaczyć, że w tym okresie na infolinii banku nie będzie dostępna obsługa w języku francuskim. Jednakże nadal będzie można skorzystać z obsługi w języku polskim, a także skorzystać z infolinii w języku angielskim i ukraińskim.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Napisz Komentarz

Exit mobile version