Kancelaria LEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świata
    Najnowsze Wpisy
    SystemPatriot

    W USA media ujawniają tajemnicę systemów Patriot na Ukrainie

    3 października 2023
    rada najwyzsza ukrainy awantura

    W USA wydano szokujące oświadczenie w sprawie Ukrainy

    3 października 2023
    Szczecin baki paliwa Orlen

    Czy Polska posiada wystarczające rezerwy paliw? Dostaliśmy odpowiedź!

    3 października 2023
    Kategorie
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Z ostatniej chwili
    • Ukraina
    • Motoryzacja
    • Kwarantanna graniczna
    • Prawo co dnia
    • Maski
    • Przedsiębiorca
    • Szkoła
    • Pracownik
    • Szpitale
    • Covid
    Facebook Twitter Instagram Telegram
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Ukraina
    • Motoryzacja
    • Prawo co dnia
    • Z ostatniej chwili
    Telefon: 579 636 527
    E-mail: kontakt@legaartis.pl
    Facebook Instagram Telegram Twitter
    Kancelaria LEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świataKancelaria LEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świata
    • Strona Główna
    • Strona Kancelarii
    • Kontakt
    • Wesprzyj nas
    Kancelaria LEGA ARTIS – Blog – Najnowsze wiadomości z Polski i świata
    Home»Aktualności z kraju»Seniorzy i osoby po 65 roku życia stracą swoje prawo jazdy. Ogłoszono nowe przepisy
    Aktualności z kraju

    Seniorzy i osoby po 65 roku życia stracą swoje prawo jazdy. Ogłoszono nowe przepisy

    24 września 202330 komentarzy4 Mins ReadBy Ignacy Michałowski
    Facebook Twitter Telegram WhatsApp
    PrawoJazdyPolska
    Udostępnij
    Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp

    W ostatnich dniach Unia Europejska przedstawiła nową serię przepisów dotyczących posiadania prawa jazdy, które mają wpłynąć na starszych kierowców w Europie. Według tych planów, osoby powyżej 65. roku życia będą musiały regularnie przechodzić badania lekarskie, aby utrzymać swoje uprawnienia do prowadzenia pojazdów.

    Zgodnie z wprowadzonymi przepisami, starsi kierowcy będą musieli przechodzić badania lekarskie co 3 lata, aby potwierdzić, że są wciąż zdolni do bezpiecznego prowadzenia pojazdów. W przypadku wykrycia jakichkolwiek problemów zdrowotnych, które mogą wpłynąć na ich zdolność do prowadzenia, starsi kierowcy mogą być pozbawieni prawa jazdy.

    Bezpieczeństwo na drogach jest coraz bardziej pilną kwestią, szczególnie wobec starzejącego się społeczeństwa w Unii Europejskiej. Dlatego właśnie Unia Europejska podjęła kroki w celu zwiększenia bezpieczeństwa na drogach, a nowe przepisy dotyczące starszych kierowców są tylko jednym z wielu środków mających na celu zapobieżenie wypadkom drogowym.

    Niewątpliwie, nowe przepisy dotyczące prawa jazdy dla osób powyżej 65 roku życia wywołują różnorodne reakcje w społeczeństwie. Niektórzy uważają, że takie rozwiązanie jest konieczne i skuteczne, a jego wprowadzenie przyczyni się do większego bezpieczeństwa na drogach. Z kolei inni krytykują te zmiany, twierdząc, że ograniczają one swobodę i mobilność starszych kierowców oraz mogą być uznane za naruszenie ich praw.

    Przed wprowadzeniem nowych przepisów do praktyki, konieczne będzie dokładne omówienie i uzgodnienie ich przez państwa członkowskie Unii Europejskiej. Ważne jest, aby wdrożenie tych zmian odbyło się w sposób sprawiedliwy i zapewniało równowagę pomiędzy zapewnieniem bezpieczeństwa na drogach a poszanowaniem praw seniorów.

    Ważne jest także, aby starzejące się społeczeństwo otrzymało wsparcie i odpowiednie usługi, które pozwolą na zachowanie niezależności i mobilności w życiu codziennym. W tym kontekście, rozwijanie alternatywnych środków transportu oraz propagowanie bezpiecznych i przyjaznych seniorom rozwiązań jest równie ważne jak wprowadzenie nowych przepisów dotyczących prawa jazdy.

    Seniorzy będą musieli oddawać prawo jazdy

    Aby zwiększyć bezpieczeństwo na drogach, wśród proponowanych działań znajduje się wprowadzenie obowiązkowych testów dla kierowców powyżej 65. roku życia. Co pięć lat seniorzy mieliby poddawać się badaniom, które pozwoliłyby ocenić ich zdolności do prowadzenia pojazdów. Mimo że takie badania budzą kontrowersje, są uważane za kluczowe w zapobieganiu wypadkom drogowym.

    Starsze osoby, mimo wieloletniego doświadczenia i znajomości przepisów ruchu drogowego, często mają gorszą percepcję przestrzeni oraz wolniejsze reakcje na nagłe sytuacje na drodze. Dlatego wprowadzenie testów dla kierowców powyżej 70. roku życia byłoby ważnym krokiem w kierunku poprawy bezpieczeństwa na drogach. Testy te pozwoliłyby na ocenę umiejętności starszych kierowców, a w przypadku stwierdzenia niedostatecznych zdolności do prowadzenia pojazdów, odebranie im prawa jazdy.

    Wprowadzenie takich testów dla kierowców powyżej 65. roku życia jest kontrowersyjne, ponieważ mogą być one postrzegane jako dyskryminacyjne. Jednakże, jeśli przeprowadzane byłyby w sposób obiektywny i zgodny z zasadami ruchu drogowego, to ich wprowadzenie mogłoby pomóc w zmniejszeniu liczby wypadków spowodowanych przez kierowców starszych.

    Niezbędne jest także stworzenie alternatywnych sposobów transportu dla starszych osób, którzy straciliby swoje prawo jazdy w wyniku przeprowadzenia testów. Wprowadzenie testów dla kierowców powyżej 70. roku życia jest jednym z wielu działań, które są niezbędne do poprawy bezpieczeństwa na drogach i ochrony życia kierowców oraz innych użytkowników dróg.

    Jak informuje Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), zwolennicy obowiązkowej kontroli wskazują na inne kraje europejskie, w których takie testy od dawna są powszechną praktyką m.in. w Danii, Hiszpanii czy Szwajcarii. Oraz na spektakularne przypadki wypadków, w których to osobom starszym zdarza się pomylić pedał gazu i hamulca.

    Zgodnie z projektem ustawy Komisji Europejskiej, proponowana reforma ma zmienić także ważność praw jazdy. Byłyby one ważne przez 15 lat w całej UE (np. w Niemczech ważność praw jazdy wynosi tylko 10 lat).

    Jednak o tym jak będzie sprawdzana zdolność seniorów do prowadzenia pojazdów, nadal mają indywidualnie decydować państwa członkowskie UE.

    Przeciwnicy nowych regulacji wskazują, że wypadki osób starszych są jednostkowe, a bardziej niebezpieczni od seniorów są młodzi kierowcy.

    Ważne jest również, aby inwestować w rozwój technologii, które mogą pomóc w poprawie bezpieczeństwa na drogach, takich jak systemy automatycznego hamowania awaryjnego czy asystent pasa ruchu. W ten sposób można skutecznie zmniejszyć liczbę wypadków na drogach, bez konieczności wykluczania jakiejkolwiek grupy społecznej z korzystania z własnego pojazdu.

    prawo jazdy samochód Seniorzy
    Share. Facebook Twitter Email Telegram WhatsApp
    Ignacy Michałowski

    Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat. W działalności społecznej angażował się w różne projekty i inicjatywy, które miały na celu poprawę jakości życia ludzi, zwłaszcza tych z ubogich społeczności. Był również zaangażowany w walkę o prawa człowieka.

    Ostatnio DODANE

    Szczecin baki paliwa Orlen

    Czy Polska posiada wystarczające rezerwy paliw? Dostaliśmy odpowiedź!

    3 października 20230
    Wojsko ua kontr e1696158159742

    Kijowska opozycja podsumowała wyniki letniej „kontrofensywy” AFU

    3 października 20230
    Unia

    Polska nazwała nowy unijny pakt migracyjny samobójczym

    3 października 20230
    OgraniczeniePredkosci

    Holandia wprowadza ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zmiany już obowiązują

    3 października 20230

    30 komentarzy

    1. Jan on 30 lipca 2023 14:04

      My mamy Polski rząd u siebie co ma unijado nas Polaków

      Reply
      • Yogi on 1 sierpnia 2023 08:22

        „Wprowadzenie mogłoby pomóc w zmniejszeniu liczby wypadków spowodowanych przez kierowców starszych”. A kiedy zaczną zabierać prawko młodzieży zaiwaniającej 150 po mieście? Taki przepis mogłby pomóc w zmniejszeniu liczby wypadków spowodowanych przez wariatów drogowych

        Reply
        • Nesia on 2 sierpnia 2023 23:36

          Ten pomysł sam w sobie to skandal.Ludzie starsi jeżdżą i wolniej i uważniej.Powoduja też dużo mniej wypadków ,zwłaszcza śmiertelnych.Moze po prostu chodzi o to żeby bez samochodu nie dotarli ani dla lekarza ani do apteki.Po prostu ,jak umrą polski rząd zaoszczędzi i na ZUS ach.i na lekach.Gratulacje .Wspaniałe pomysły.

          Reply
      • Ja on 1 sierpnia 2023 08:30

        Według statystyk to młodzi powodują więcej wypadków niż seniorzy to ja to się ma

        Reply
      • Rownosc on 1 sierpnia 2023 15:34

        Odebrać immunitet posłom i po 65 latach na badania. Robią co chcą. W Uni też poszły na badania psychotechniczne.

        Reply
        • Kaz on 3 sierpnia 2023 05:50

          Slusznie

          Reply
      • Kamyk on 2 sierpnia 2023 16:23

        Mamy polski rząd? Od kiedy???coś mi umknęło?

        Reply
      • klon on 3 sierpnia 2023 01:04

        polski??? a Ty skąd się urwałeś?🤣🤣🤣

        Reply
    2. Balnina on 30 lipca 2023 18:17

      Weźcie. Się. za. .młodych. bo. oni. powodują. wypadki. a. seniorom. dajcie. spokój

      Reply
      • Patrol on 31 lipca 2023 12:41

        Mam 66 lat a pod maską swojego samochodu 380 km, jak jest ograniczenie 140, 70,50,30 to sie stosuje do przepisu wole zarznac silnik jak zabic nie winne osoby to co chce wprowadzic UN to mają jeden zwoj w muzgu mniej od kury niby ludzie wyksztalceni a rozumu 0

        Reply
        • Ula25 on 2 sierpnia 2023 15:57

          Jeżdżę od 27 lat. Swoje lata mam. Nigdy nie spowodowałam zakłócenia na drodze i nie otrzymałam mandatu. Górą Emeryci. Pozdrawiam.

          Reply
        • Lolo on 2 sierpnia 2023 18:05

          Do 67 muszę w UE pracować,a somochodem jeździć to już jestem Senior.

          Reply
      • Agi on 2 sierpnia 2023 13:18

        Ilość mandatów i kolizji powinno być brane pod uwagę a nie wiek. Tyle w temacie.

        Reply
        • Zawiedziony on 3 sierpnia 2023 00:21

          Tak naprawdę kto najwięcej wypadków popełnia spokojny senior czy dryfująca młodzież…ile wypadków ma doświadczony senior który nie pije i nie coś jeździ spokojnie,więc dlaczego chcą mu zabrać prawo jazdy?

          Reply
        • Seniorka on 3 sierpnia 2023 06:33

          Mam prawo jazdy od 36 lat. Przez ten czas nie spowodowałam żadnego wypadku, stłuczki, nie dostałam żadnego mandatu, 0 punktów na koncie. Jestem zagrożeniem na drodze? Nie wiedziałam. Jak dojadę do pracy, na zakupy, do lekarza?

          Reply
    3. Mika45 on 30 lipca 2023 18:17

      Czasem seniorzy lepiej jeżdżą,jak młodzi,temu to nikt uwagi nie zwraca,i ciekawe kto więcej wypadków powoduje,bo raczej nie seniorzy….za młodych to nikt się nie weźmie za brawurowa jazdę, wymuszanie pierwszeństwa, zajeżdżanie drogi bo w ostatniej chwili sobie przypomni że ma zjazd,dużo by tego wymienić…..ta cała unia już wymyśla takie bzdury że szkoda język strzepic, tak jak z paleniem papierosów , to jest każdego indywidualne czy chce czy nie, dlaczego ktoś ma decydować o moim zdrowiu, i tak wszystko sztuczne trują ludzi jakimiś nawozami super dodatkami typu E w produktach, a to po mału jak niewolnictwo się wszystko robi……

      Reply
      • Janeczek on 1 sierpnia 2023 09:09

        Niemcow nigdy nie powinno dopuścić się do rządzenia, mogą być w uni ,ale bez pełnienia jakich kolejek struktur władzy i będzie dobrze. Ta unia to tak jakby twój sąsiad przyszedł z za ściany i powiedział co nasz robić w swoim mieszkaniu,żenada.

        Reply
    4. Franc on 31 lipca 2023 11:48

      Jaki jest podział senior a osoba?

      Reply
    5. Patrol on 31 lipca 2023 12:25

      To jest absurd co UE ma zamiar zrobic, jak rozwiazą ze starszymi problem z dojazdami do lekarzy bankow, poczty, starsi tez chca jechac na wczasy i co tylko z reklamowką? Powinno byc rownouprawnienie dla wszystkich starszych srednich i mlodych ludzi( badania psychtechniczne ) niech wezma pod uwage kto placi wiecej mandatow starsi czy mlodsi kierowcy

      Reply
      • Ki on 1 sierpnia 2023 08:13

        Tu chodzi o wyeliminowanie pojazdów z dróg, tylko pokrętnymi sposobami. Przy okazji okradzenie społeczeństwa z pieniędzy.

        Reply
      • Paradys on 3 sierpnia 2023 02:26

        Uważam,że 70 lat nie jest to wiek do zabierana prawa jazdy,znam starszych którzy dobrze dają sobie radę,podczas jazdy samochodem.

        Reply
    6. Gryf on 31 lipca 2023 15:02

      Nie wiem kto tworzy te przepisy, sądzę że osoby mające mała wiedzę. To osoby które często popełniają wykroczenia powinny mieć takie zakazy. Mam wrażenie że w parlamencie UE zasiadają osoby nie kompetentne i propagujące dyskryminacje że względu na wiek.

      Reply
    7. Irp on 31 lipca 2023 20:11

      Czyli rowerem,hulajnogą,skuterem ,furmanką będę mógł jeździć a samochodem nie.Śmieszne jak wszystkie przepisy unii.

      Reply
      • Lolo on 2 sierpnia 2023 18:03

        Ha,ha do 67 muszę w UE pracować,a samochodem jeździć to już jestem Senior ?

        Reply
    8. Piotrzyga on 31 lipca 2023 22:49

      Nie zdają sobie sprawy że nie długo oni będą mieć 65 lat i sami będą musieli oddać ten papier😁

      Reply
    9. Historyk on 1 sierpnia 2023 05:43

      W Krakowie, tych czterech to byli emeryci? A ten co wjechał ostatnio w trzech facetów na chodniku to też staruszek?

      Reply
    10. Jerry on 1 sierpnia 2023 22:08

      Ale na emeryturę nie puszczą! I jak ma pracownik dojeżdżać do roboty na dźwigu.

      Reply
    11. Adam on 2 sierpnia 2023 06:07

      To prawda,a nawet więcej powiem to święta prawda. Ludzie nie zdają sobie sprawy z takiej decyzji o likwidacji gotówki.

      Reply
    12. Zbigniew on 2 sierpnia 2023 09:11

      Życie bez samochodu zwłaszcza na wsi jest nic nie warte . Dlatego ja na przykład mam wydane prawo jazdy na zawsze więc choćby mi zabrali będę dalej jeździł mogę iść do więzienia . To akurat wiek gdzie ludzie starsi idą na emeryturę.. niektórzy seniorzy czekają właśnie żeby zwiedzić świat choćby kamperem.

      Reply
    13. Ger on 2 sierpnia 2023 09:13

      Kiedyś publikowali badania, nawet do 60% więcej wypadków powodowali kierowcy przed 26rokiem życia, stąd pojawiły się zwyżki w ubezpieczalniach. Może przesunąć granicę wieku wydania dokumentów albo młodych na ostre badania psychiatryczne.

      Reply

    Napisz Komentarz Cancel Reply

    Ostatnie Wpisy
    Szczecin baki paliwa Orlen

    Czy Polska posiada wystarczające rezerwy paliw? Dostaliśmy odpowiedź!

    3 października 2023
    Wojsko ua kontr e1696158159742

    Kijowska opozycja podsumowała wyniki letniej „kontrofensywy” AFU

    3 października 2023
    Unia

    Polska nazwała nowy unijny pakt migracyjny samobójczym

    3 października 2023
    OgraniczeniePredkosci

    Holandia wprowadza ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zmiany już obowiązują

    3 października 2023
    Reklama
    Najnowsze komentarze
    • Ela - 3000 złotych na węgiel. Wiadomo, kiedy Polacy powinni spodziewać się pieniędzy na koncie!
    • solo777 - Osoby po 60 będą musiały zdać egzamin na prawo jazdy jeszcze raz i będą miały zakaz jazdy w nocy
    • Pro91 - 3000 złotych na węgiel. Wiadomo, kiedy Polacy powinni spodziewać się pieniędzy na koncie!
    • niedouczony - Osoby po 60 będą musiały zdać egzamin na prawo jazdy jeszcze raz i będą miały zakaz jazdy w nocy
    • Demokratka - Powraca kontrola na granicy Polsko-Niemieckiej Tak będzie wyglądać

    Kancelaria LEGA ARTIS świadczy profesjonalne usługi na rzecz Klientów indywidualnych jak również przedsiębiorców.

    Facebook Twitter Instagram Telegram
    GODZINY OTWARCIA
    • PONIEDZIAŁEK 10-17
    • WTOREK 10-17
    • ŚRODA 10-17
    • CZWARTEK 10-17
    • PIĄTEK 10-15
    • SOBOTY INDYWIDUALNIE USTALONE KONSULTACJE
    ADRES
    • 01-756 WARSZAWA
    • UL. PRZASNYSKA 6A LOK 336A
    • 579 636 527
    • 22-266-86-18
    • KONTAKT@LEGAARTIS.PL
    PRZYDATNE LINKI
    • Strona główna
    • Strona Kancelarii
    • Polityka prywatności
    • Regulamin Strony
    • O Nas
    • Kontakt
    Site Powered By Kancelaria Lega Artis - Warszawa ul. PRZASNYSKA 6A LOK 336A © 2023
    • Aktualności z kraju
    • Wiadomości ze świata
    • Ukraina
    • Motoryzacja
    • Prawo co dnia
    • Z ostatniej chwili

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.