Kierowcy często korzystają z atrakcyjnych promocji na stacjach benzynowych, które pozwalają im zaoszczędzić na paliwie. Jednakże, nie zawsze ograniczają się do zatankowania tylko tego, co potrzebują na dany moment. Wielu z nich decyduje się na zakup większych ilości benzyny, aby stworzyć zapasy, które mogą być przechowywane w domu lub innym miejscu. Niemniej jednak, niewielu zdaje sobie sprawę, że w przypadku kontroli drogowej, funkcjonariusze mogą zwrócić uwagę na zawartość naszego bagażnika. To nie jest żart, ponieważ przewożenie paliwa w samochodzie może wiązać się z wysokim mandatem. Czy jesteście zainteresowani tym, jak uniknąć kary, która może wynosić nawet 3000 złotych? Jeśli tak, to serdecznie zapraszamy do lektury tego artykułu, w którym omówimy sposoby uniknięcia tego rodzaju sankcji.

Przy okazji warto zaznaczyć, że wraz z rosnącą świadomością ekologiczną i rosnącym zainteresowaniem alternatywnymi źródłami napędu, takimi jak pojazdy elektryczne czy hybrydowe, możliwe jest, że przyszłość motoryzacji przyniesie zmiany także w zakresie przechowywania i przewożenia paliwa. Może to wpłynąć na regulacje dotyczące przechowywania i przewożenia tradycyjnych paliw płynnych w samochodach osobowych. Dlatego warto być świadomym obowiązujących przepisów i dostosowywać się do ewentualnych zmian w przyszłości.

Za to paliwo grozi mandat!

Okazjonalnie słyszymy o kuszących promocjach dotyczących paliwa, które przyciągają kierowców na stacje benzynowe, gdzie obowiązuje obniżona cena paliwa. W takich sytuacjach wielu z nas decyduje się na zakup większych ilości benzyny. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że przewożenie paliwa niesie ze sobą ryzyko i nie jest to tylko kwestia ewentualnego mandatu, ale również poważnych konsekwencji finansowych, które mogą sięgnąć nawet 3000 złotych.

Należy pamiętać, że przenoszenie i przechowywanie paliwa wiąże się z ryzykiem naruszenia przepisów dotyczących bezpieczeństwa pożarowego, nawet jeśli to zrobimy nieumyślnie. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, materiały niebezpieczne, takie jak olej napędowy czy benzyna, powinny być przewożone w szczelnych i odpowiednio zabezpieczonych pojemnikach, specjalnie przeznaczonych do tego celu.

Ogólnie przyjętym ograniczeniem jest pojemność kanistra, który możemy przewozić w naszym samochodzie, nie przekraczająca 60 litrów. Jednak to nie wszystko, ponieważ podczas jednej podróży możemy przewozić łącznie do 240 litrów paliwa. Niestosowanie się do któregokolwiek z tych przepisów wiąże się z koniecznością zapłacenia kary. Za przewożenie lub załadunek ilości paliwa przekraczającej 240 litrów grozi mandat w wysokości 2000 złotych. Natomiast za przewożenie i załadunek paliwa w opakowaniach niecertyfikowanych możemy być ukarani mandatem w wysokości 3000 złotych.

Transportowanie paliwa to nie jedyny problem Polaków…  

Na początku, jak wspomnieliśmy wcześniej, chcielibyśmy wyjaśnić, że kary karzą także za przechowywanie paliwa. Warto teraz bardziej szczegółowo omówić tę kwestię, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.

Jeśli chodzi o przechowywanie benzyny, istnieje ograniczenie dotyczące ilości. Możesz przechowywać maksymalnie 200 litrów benzyny w garażach wykonanych z materiałów niepalnych o powierzchni do 100 mkw. Jednakże, gdy mówimy o garażach, które nie są wolnostojące, na przykład te przy budynkach mieszkalnych, to limit jest znacznie mniejszy. W takim przypadku możesz przechowywać tylko do 20 litrów benzyny lub 60 litrów oleju napędowego.

Warto również zaznaczyć, że niezależnie od okoliczności przewożenie paliwa w butelkach lub pojemnikach po płynie do spryskiwaczy jest zabronione. Jest to niebezpieczne ze względu na jakość tworzywa, z którego wykonane są te pojemniki. Dlatego przepisy wyraźnie mówią, że benzynę należy przewozić w kanistrach wykonanych z odpowiedniego tworzywa. Dzięki temu unikniesz problemów z funkcjonariuszami oraz minimalizujesz ryzyko związanego z przechowywaniem i przewożeniem paliwa.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomia, finanse oraz OSINT z ponad 20-letnim doświadczeniem. Autor publikacji w czołowych międzynarodowych mediach, zaangażowany w globalne projekty dziennikarskie.

Napisz Komentarz

Exit mobile version