Koszty działalności oraz narastająca konkurencja związana z usługami przejazdów oferowanymi przez aplikacje sprawiają, że branża taksówkarska w Polsce boryka się z poważnymi trudnościami. Zanikają zarówno małe jednoosobowe przedsiębiorstwa, jak i duże korporacje.

POLECAMY: Rzecznik Przedsiębiorców: Faworyzowanie Ukraińców staje się problemem

Kiedyś bycie taksówkarzem oznaczało pewność zatrudnienia. W okresie PRL-u taksówkarz miał dostęp do samochodów i dewiz. Wówczas liczba pasażerów przewyższała liczbę kierowców. W latach 90. zawód ten nadal cieszył się pewnością zatrudnienia, pomimo pewnych ciemnych stron związanych z przestępczością, która widziała w taksówkach łatwe cele. Obecnie w schowkach taksówek trudno znaleźć duże ilości gotówki, a tradycyjne taksówki na ulicach stają się coraz rzadsze.

POLECAMY: Warszawa: Policja zatrzymała naćpanego Ukraińca z przewozu osób na aplikację firmy PROMIN

Według informacji przekazanych przez „Rzeczpospolitą” na podstawie danych Dun & Bradstreet (DnB), od stycznia do września bieżącego roku zniknęło ponad 700 firm z branży taksówkarskiej, a liczba zawieszonych działalności wzrosła o aż 30% w porównaniu z rokiem 2022, osiągając liczbę 3076 firm.

„Po trzech kwartałach 2023 r. nad Wisłą zarejestrowanych było niecałe 51 tys. działalności tego typu, a to oznacza, że od momentu wybuchu pandemii zniknęło blisko 5 tys. firm” — czytamy.

Głównie zamykają się małe jednoosobowe przedsiębiorstwa, co jest charakterystyczne dla tego rynku, ale zanikają także duże korporacje.

Kierowcy skarżą się na wzrastające koszty prowadzenia działalności, w tym ceny paliwa, a także na spadek popytu oraz obciążenia podatkowe. Nie można także pominąć konkurencji, która do tej pory nie istniała. Chodzi tu o usługi przejazdów oferowane przez aplikacje. Mimo że niektóre korporacje utworzyły własne platformy, nie są w stanie skutecznie konkurować z globalnymi graczami i tanią siłą roboczą zza granicy.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Napisz Komentarz

Exit mobile version