Premier Słowacji, Robert Fico, ogłosił w poniedziałek swoją decyzję o przerwaniu wszelkich kontaktów z czterema mediami, które, jego zdaniem, przekazują nieprawdziwe, czasem niepełne informacje, a czasami pomijają pewne fakty. Premier zapowiedział, że bojkot będzie trwał do momentu, gdy redakcje tych mediów zaczną wypełniać swoje ustawowe obowiązki.

POLECAMY: Fico: Apel Zełenskiego nie spotkał się z zainteresowaniem Rady Europejskiej

Wstrzymanie rządowej akredytacji dotyczy między innymi najpopularniejszej stacji telewizyjnej na Słowacji, TV Markiza, oraz znanych gazet „SME” i „Dennik N”, a także portalu informacyjnego Aktuality. Te redakcje są znane z publikacji dotyczących poprzednich rządów Fico, a także tekstów i materiałów krytykujących obecnego premiera i jego najbliższych współpracowników, zwłaszcza w kontekście kampanii wyborczej przed wrześniowymi wyborami parlamentarnymi.

Mimo cofnięcia akredytacji, dziennikarze z objętych bojkotem tytułów mieli możliwość relacjonowania przebiegu i decyzji z posiedzenia gabinetu, które odbyło się w poniedziałek.

Premier Fico, obejmując po raz czwarty stanowisko, obiecywał wcześniej, że będzie utrzymywać dobre stosunki z mediami. Jednak w rzeczywistości unikał pytań dziennikarzy, a swoje komunikaty ogłaszał poprzez media społecznościowe w ramach cyklu „Co się nie zmieściło na konferencjach prasowych”. W tych komunikatach atakował niektóre media. Tydzień temu zapowiedział również przegląd akredytacji wydawanych przez Kancelarię Rządu.

Prezydent Słowacji, Zuzana Czaputova, stanęła w obronie mediów, podkreślając, że krytyka polityków jest integralną częścią pracy mediów. Zaznaczyła, że choć politycy mogą uważać ją za nieprzyjemną, to znaczenie mediów wykracza poza ten dyskomfort i jest niezbędne dla demokracji. Wypowiedź ta padła w ubiegłym tygodniu.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w swojej dziedzinie - Publicysta, pisarz i działacz społeczny. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku dla międzynarodowych wydawców. Przez ponad 30 lat zdobywa swoje doświadczenie dzięki współpracy z największymi redakcjami. W swoich artykułach stara się podejmować kontrowersyjne tematy i prezentować oryginalne punkty widzenia, które pozwalały na głębsze zrozumienie omawianych kwestii.

Napisz Komentarz

Exit mobile version