Polski system fotoradarów zyskał nowe urządzenia TraffiStar SR390, które oferują innowacyjne funkcje. Te niemieckie sprzęty, choć skromne w wyglądzie, mają zdolność do rejestrowania różnych wykroczeń poza przekraczaniem prędkości. Umieszczone obecnie w Warszawie i Bytomiu, te niewielkie skrzynki potrafią zaskoczyć kierowców. Ich zaletą jest większy zasięg pomiaru, co utrudnia skuteczne uniknięcie mandatu poprzez gwałtowne hamowanie przed urządzeniem.

Potencjał i Funkcje TraffiStar SR390

Produkowane przez niemiecką firmę Jenoptik, urządzenia TraffiStar SR390 to najnowocześniejsze radarowe rozwiązanie dostępne na polskim rynku. Oprócz wykrywania prędkości, mogą monitorować nawet sześć pasów ruchu jednocześnie. Posiadają zdolność automatycznego odczytywania numerów rejestracyjnych pojazdów i rejestrowania wykroczeń, takich jak niestosowanie się do przepisów dotyczących przejść dla pieszych, przekroczenie skrzyżowania na czerwonym świetle czy zmiana pasa ruchu na skrzyżowaniu.

Ograniczenia Wykorzystania

Aktualnie te zaawansowane możliwości pozostają teoretyczne, ponieważ TraffiStar SR390 będzie wykorzystywany wyłącznie do monitorowania prędkości na polskich drogach, jak informuje Monika Niżniak z Inspekcji Transportu Drogowego.

Modernizacja Systemu Fotoradarów w Polsce

Nie jest to jedyna zmiana w polskim systemie fotoradarów. W ostatnich miesiącach przeprowadzono modernizację, zastępując najstarsze fotoradary nowymi urządzeniami Multaradar CD (98 sztuk) oraz Mesta Fusion RN (147 sztuk). Dodatkowo, w 26 nowych lokalizacjach pojawiły się żółte maszty.

Planowane Działania na Autostradach i Drogach Ekspresowych

Program modernizacji obejmuje również autostrady i drogi ekspresowe, gdzie planowane są systemy odcinkowego pomiaru średniej prędkości. Przewidziano montaż sprzętu w różnych lokalizacjach, aby kontrolować prędkość na kolejnych odcinkach dróg.

Nadzór i Nadzór nad Bezpieczeństwem

Modernizacja systemu obejmuje również nadzór nad przestrzeganiem przepisów, na przykład w zakresie przejazdu na czerwonym świetle. Automatyczne systemy monitorują teraz 41 skrzyżowań, w tym również przejazdy kolejowo-drogowe.

Nowości w Arsenalu GITD

GITD wzbogaciło swoje możliwości o 33 nieoznakowane radiowozy, które już prowadzą kontrole prędkości. Służba dysponuje także 11 autami BMW G3L, 330i xDrive, oraz 22 samochodami BMW G3L wyposażonymi w laserowe mierniki z wideorejestracją.

Wszystkie te nowoczesne urządzenia to sygnał dla kierowców: zgodna jazda z przepisami pozostaje jedynym sposobem na uniknięcie mandatów.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii. Researcher OSINT z doświadczeniem w międzynarodowych projektach dziennikarskich. Publikuje materiały od ponad 20 lat dla największych wydawnictw.

Napisz Komentarz

Exit mobile version