W ostatnim czasie Telewizja Republika notuje wzrost oglądalności, jednak kontrowersyjne wypowiedzi takie jak te Jana Pietrzaka czy Marka Jakubiaka wywołują falę rezygnacji reklamodawców. Portal Wirtualne Media donosi, że z końcem stycznia kolejne firmy, takie jak Ikea, mBank, Tarczyński, Pyszne.pl, Żabka, Alior Bank, Carrefour i Media Expert, wycofują się z reklamowania na antenie TV Republika.
Mniej Reklam na Antenie – Skrócenie Bloków i Zmniejszone Przerwy Reklamowe
W ostatnich dniach, widzowie zauważyli znaczne zmniejszenie liczby reklam w niektórych pasmach czasowych na antenie TV Republika. W przerwach między programami zamiast tradycyjnych bloków reklam pojawiały się wielokrotnie emitowane zwiastuny programów samej stacji oraz kilka spotów autopromocyjnych. Szef stacji, Tomasz Sakiewicz, podkreśla, że to decyzja samej stacji o skróceniu bloków reklamowych, wcześniej zaplanowana z uwagi na mniej pozytywny odbiór dłuższych bloków przez widzów.
Reklamodawcy Wycofują się z Republiki – Stan Przejściowy czy Trwały Trend?
Niemniej jednak, Sakiewicz wyraża przekonanie, że obecne wycofywanie się reklamodawców to jedynie stan przejściowy. „Wielu klientów zmienia strategię na chwilę, chcą przeczekać i będą wracać. Nie sposób pominąć 10-12 mln ludzi w kampaniach reklamowych” – przekazał w rozmowie z portalem Wirtualne Media.
Zmiany w Strategii Reklamowej – Bojkot i Oczekiwanie na Powrót Klientów
Tomasz Sakiewicz podkreśla, że nie ma groźby konsekwencji dla reklamodawców, którzy zdecydowali się reklamować się w Republice. Stwierdza także, że koalicja rządowa stanowczo zaprzecza ingerencji w wolne media. Mimo to, na mediach społecznościowych szef stacji nawoływał do bojkotu marek, które zrezygnowały z reklamowania się na antenie Telewizji Republika.
Zmiana Długości Bloków Reklamowych – Strategia i Kompromis
Sakiewicz dodaje, że stacja podjęła decyzję o skróceniu bloków reklamowych, wcześniej ze względu na negatywne opinie widzów dotyczące dłuższych bloków reklamowych. Aktualnie stacja próbuje wydłużać te bloki, mając na celu utrzymanie ich krótkości, zgodnie z zasadą, że długie bloki nie służą ani reklamodawcom, ani widzom. Ostatecznym celem jest znalezienie kompromisu między wysokimi cenami reklam a ilością reklam na antenie.