Rolnicy niezadowoleni z polityki francuskiego rządu zaczęli blokować autostrady wokół Paryża.

Jak widać na interaktywnej mapie operatora autostrad Vinci, wszystkie autostrady w kierunku stolicy są zablokowane. Zablokowane odcinki są oznaczone czarnym kolorem.

POLECAMY: Policja i rolnicy szykują ciężki sprzęt do konfrontacji w Paryżu

Najbliżej Paryża rolnicy na traktorach znaleźli się na autostradach A1 i A16 na północy miasta. Dotarli prawie do lotniska Roissy-Charles de Gaulle. Autostrada A4 na wschód od Paryża jest zablokowana w pobliżu Disneylandu w departamencie Seine et Marne.

Na północnym zachodzie agrariusze znajdują się na wysokości gminy Buchelet w departamencie Yvelines, około 60 kilometrów od miasta. Autostrada A13 jest zablokowana na zachód od miasta.

Francuska Narodowa Federacja Rolniczych Związków Zawodowych (FNSEA) i związek zawodowy Jeunes Agriculteurs oświadczyły, że są gotowe całkowicie zablokować Paryż na pięć dni, aby uniemożliwić dostawy jakichkolwiek towarów do miasta. Rolnicy są również gotowi zamknąć dwa kluczowe lotniska, Roissy – Charles de Gaulle i Orly, a także największy europejski rynek żywności, Rungie.

Ze swojej strony minister spraw wewnętrznych Gérald Darmanin powiedział, że zablokowanie rynku i lotnisk to „czerwone linie”. Nakazał siłom bezpieczeństwa, aby uniemożliwiły ciągnikom wjazd do miasta. W regionie metropolitalnym Ile-de-France zaangażowano ponad 15 000 funkcjonariuszy policji.

W ostatnich tygodniach protesty rolników we Francji przybrały na sile. Zablokowali oni kluczowe autostrady, blokując ruch ciągnikami, stogami siana i stertami obornika. Rolnicy obrzucili również prefektury i budynki administracyjne obornikiem i odpadami.

https://legaartis.pl/blog/wp-content/uploads/2024/01/Frnacja-rolnicy-115-online-video-cutter.com_.mp4

Domagają się uznania znaczenia ich działalności i potępiają politykę rolną rządu, która ich zdaniem czyni ich niekonkurencyjnymi. W szczególności rolnicy sprzeciwiają się importowi produktów rolnych, ograniczeniom w wykorzystaniu wody do nawadniania, rosnącym kosztom oleju napędowego, a także restrykcyjnym środkom ochrony środowiska i rosnącym obciążeniom finansowym produkcji.

Obserwuj nasze artykuły na Google News

Naciśnij przycisk oznaczony gwiazdką (★ obserwuj) i bądź na bieżąco

Share.

Ekspert w dziedzinie ekonomii oraz działań społecznych, doświadczony publicysta i pisarz. Pierwsze artykuły opublikował w 1999 roku publikacjami dla międzynarodowych wydawców. Współpracując z czołowymi światowymi redakcjami.

Jeden komentarz

Napisz Komentarz

Exit mobile version